Gündem Güneydoğulu kadının emeği argande

Güneydoğulu kadının emeği argande

15.05.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Güneydoğu Anadolu’daki kadınların sosyal ve ekonomik olarak güçlendirilmesi amacıyla uygulanan “GAP Bölgesinde Kadının Güçlendirilmesinde Yenilikler” projesi, ürünlerini ‘Argande’ markası altında topluyor.

Güneydoğulu kadının emeği argande

Adını Mezopotamya topraklarında hüküm sürmüş, Kommagene Krallığı’nın tek tanrıçası Argande’den alan marka, Güneydoğulu kadınlarının elinde yeniden doğuyor. GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı (GAP BKİ), BM Kalkınma Programı (UNDP) ve İsveç Uluslararası Kalkınma İşbirliği Ajansı’nın (SIDA) desteğiyle Mayıs 2008’den beri “GAP Bölgesinde Kadının Güçlendirilmesinde Yenilikler” projesi adı altında markalaşan ve 2009 yılında üretime başlayan Argande her geçen büyüyor. Argande ile kadınların iş gücü piyasasına katılımı, Güneydoğu Anadolu’nun markalaştırılması, yeni satış ve pazarlama fırsatlarının yaratılması amaçlanıyor.

“GAP Bölgesinde Kadının Güçlendirilmesinde Yenilikler” projesinin bir alt projesi olan Argande’de Türkiye’nin önde gelen modacıları, bölgedeki kadınlarla işbirliği içinde çalışıyor ve mağazalarda satılacak ürünleri birlikte hazırlıyorlar. Ayrıca proje, kültürel mirasın görünür kılınması sayesinde, yerel ve kültürel zenginlikler, çeşitlilik ve kadınların üretkenliğine dayalı olarak bölgenin daha olumlu bir şekilde algılanmasına da yardımcı oluyor.

9 ilde üretim var

Markanın bölge halkının kültürel ve manevi değerlerini yansıttığını söyleyen proje sorumlusu Gönül Sulargil, “Projenin, küresel bilgi ve ticari pazarlarla birleştirme gibi çabaları var. Argande ile güçlü ve bölgesel özelliklerinin vurgulandığı bir markalaşma etkisi yaratılıyor. Kadın atölyelerinden çıkan ürünler, Güneydoğulu kadınların yaratıcılığını moda tasarımcılarıyla ve onların İstanbul ve Türkiye’nin başka yerlerindeki çalışmalarıyla buluşturacak bir görünürlük programı ile birlikte pazarlanıyor. Diğer taraftan proje şehirli bir kadın giyim markasının oluşturulması ve kurumsal kimliğin yaratılması amacıyla kendi alanında profesyonel isimlere birlikte çalıştı. Bir markayı yaratmak için gereken tüm bileşenler bir araya getirildi. Ve sonunda tüm proje ‘Argande’ markası altında toplandı” dedi.

Projede yüzlerce kadının istihdam ettiğini belirten Sulargil, “Yoksulluğun azaltılması amacı altında yer alan proje, Türkiye’de ve dünyada bir benzeri olmaması yönünde dikkat çekmektedir. Hedefimiz ise bu proje ile birlikte daha fazla kadın arkadaşımızın istihdam etmesini sağlamaktır. Güneydoğu Anadolu’daki 9 ilimizi kapsayan bu projemizde şu an için tek atölyemiz bulunuyor. Kilis’te bulunan atölyemizde 30 kadın arkadaşımız çalışıyor. Diğer illerden de, bize ulaşan kadınlara parça başı işler dağıtıyoruz. Böylelikle çalışma ihtiyacı olan her kadına iş imkanı sunuyoruz. Aynı zamanda proje destek veren ve Argande markasının oluşmasında çalışmalarının tamamını gönüllü kuruluşlar oluşturuldu” dedi.