13.03.2010 00:25 | Son Güncelleme:
PERAKENDE ANALİZİ - BESTE ÖNKOL

H&M’in ilk mağazası eylül ayında Forum İstanbul’da

Gelişi yılan hikâyesine dönen dünyanın en büyük hazır giyim gruplarından İsveçli H&M, eylül ayında Türkiye’de olacak

Yıllardır Türkiye’ye gelip gelmeyeceği tartışılırken ‘Çin kotası engeline takıldı’, ‘Ayırttığı mağazayı rakibine kaptırdı’ gibi haberlerle gündeme gelen marka son olarak ‘Caddeye mi yoksa alışveriş merkezine mi açılacak?’ sorularıyla ön plandaydı.
Daha önce İstinye Park’ta mağaza açacağı açıklanan ancak kontrat imzalamadığı için yerini Alman rakibi C&A’ya bırakan H&M ile ilgili son söylentiler, “İstiklal Caddesi’nde yapımı süren Anadolu Han’da açacağı mağazayla Türkiye pazarına girecek” şeklindeydi.
1.500-4 bin metrekare alanlarda yer almayı hedefleyen H&M, Türkiye’ye, yerel distribütör olmaksızın kendi operasyonu ile geliyor. Edinilen bilgilere göre, H&M’nin Türkiye’deki ilk mağazası, Multi Turkmall tarafından Bayrampaşa’da inşa edilen Forum İstanbul’da açılacak. Eylülde hizmete girecek olan bu mağaza 1.500 metrekare büyüklükte olacak. 

Moda ikonunun imzası
Giyim ve aksesuar markası H&M, hızlı moda (fast fashion) ilkelerine göre çalışıyor. Her sezon ünlü tasarımcılar ve moda ikonlarına hazırlattığı koleksiyonlarla adından söz ettiren marka, bugüne dek Madonna, Kylie Minouge gibi ünlü isimlerin yanı sıra İtalyan modacı Roberto Cavalli, Fransız tasarımcı Karl Lagerfeld, İngiliz Stella McCartney, triko kraliçesi olarak bilinen Sonia Rykiel’ın hazırladığı sınırlı sayıdaki koleksiyonlar da ses getirmişti. H&M son olarak ev için mobilya satışına da başladı.

 

En büyük pazarı Almanya
-  Hennes&Mauritiz’in kısaltması olan H&M’nin temelleri 1947’de atıldı. 
-  İlk mağaza İsveççede kadın için anlamına gelen ‘Hennes’ olarak Erlin Persson tarafından açıldı.
-  Erkek kıyafet markası satan Mauritz Widforss’un satın alınmasıyla H&M marka adı oluştu.
-  Hisselerin yüzde 37’si aileye, kalan hisselerin büyük çoğunluğu İsveç klisesine ait.
-  Satışların yaklaşık yüzde 25’i markanın en büyük pazarı olan Almanya’da gerçekleşiyor.
-  Almanya’yı İsveç ve İngiltere izliyor.
-  Dünyanın 21’inci büyük markası olan H&M’nin 15 milyar dolar cirosu bulunuyor.
-  34 ülkede 1800 mağazası ve 73 binin üzerinde çalışanı var.

 

İngiliz Next başladığı noktaya geri döndü
Kuveytli Al Shaya grubu tarafından Türkiye’ye getirilen İngiltere’nin en köklü kadın giyim markalarından Next, Türkiye’de yoluna yalnız başına devam edecek. 2005 yılında İstanbul Cevahir Alışveriş Merkezi’nde açtığı mağazayla Türk pazarına giren marka, Ankara, İzmir gibi büyük kentlerde de mağazalar açmıştı.
Bir süre önce ise Türkiye’deki operasyonunu küçültmeye başlayan, Metro City, Kanyon AVM’lerinden sonra İstinye Park’taki mağazasını da kapatan Next’in şu anda sadece Cevahir’de mağazası bulunuyor. Perakende sektöründen kaynaklar, Al Shaya’nın içinde bulunduğu yeniden yapılanma sürecinin bunda etkili olduğunu belirtiliyor. Kaynaklar, “Next, bundan sonra Türkiye’de yoluna, yanında Al Shaya olmadan, tek başına devam etmek istiyor” dedi.
Türkiye’ye gelişte ısrarlı olan Next, markanın başka bir kişiye tescilli olması nedeniyle kiralama yaptığı halde mağazayı açmakta sorun yaşamış, ardından iyi bir satış grafiği yakalamıştı. 

9 yılda 3 markası gitti
2001 krizinin hemen sonrasında Starbucks, Claries, The Body Shop’un da aralarında bulunduğu 14 markayla Türkiye’ye hızlı bir giriş yapan Al Shaya Grubu, Wallis, Peacocks ve son olarak River Island markalarını da Türk pazarından çekti. Grup, halen aksesuar, restoran, içecek, kozmetik ve giyim alanlarında faaliyet gösteren 11 markayla Türkiye pazarında faaliyet gösteriyor.

Bu habere ifade bırak
  • 0Mutluyum
  • 0Şaşkınım
  • 0Kararsızım
  • 0Kızgınım
  • 0Üzgünüm
Toplam Oy0