Sarp Sınır Kapısı

Sarp Sınır Kapısı

Sarp Sınır Kapısı ile ilgili tüm haberleri ve son dakika Sarp Sınır Kapısı haber ve gelişmelerini bu sayfamızdan takip edebilirsiniz.!

Sarp Sınır Kapısı ile ilgili tüm haberleri ve son dakika Sarp Sınır Kapısı haber ve gelişmelerini bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. Toplam 312 sarp sinir kapisi haberi bulunmuştur.

Yapımı devam eden tünel projesi havadan görüntülendi
Yapımı devam eden tünel projesi havadan görüntülendiDOĞU Karadeniz Bölgesi?nin dik ve engebeli arazi yapısında ulaşım ağı oluşturulmasının zorluğu yaşanıyor. Trabzon?da yapımına başlanan ve kent trafiğini rahatlatması beklenen 23.7 kilometre uzunluğundaki Kanuni Bulvarı projesi, 12 köprülü kavşak, 17 tünel ve 55 köprüden oluşacak. Samsun?dan başlayıp Artvin?in Sarp Sınır Kapısı?nda sona eren 542 kilometre uzunluğundaki Karadeniz Sahil Yolu'nda ise 263 adet köprü, 12'si tek, 20'si çift tüp olmak üzere 32 tünel yer alıyor. Trabzon?da şehir içi ulaşımı rahatlatması ve transit geçişleri kolaylaştırması amacıyla Kanuni Bulvarı adı verilen 23.7 kilometre uzunluğunda yol ağı projelendirildi. Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yapılan proje, Karadeniz Sahil Yolu?nun Yıldızlı mevkiinden başlayarak Trabzon-Maçka Yolu Gözalan mevkiinde sona erecek. 2x3 şeritli bölünmüş yol olarak yapımı devam eden projede; 12 adet köprülü kavşak, toplam uzunluğu 6,5 kilometre olan 8 adet çift tüp ve 441 metre uzunluğunda 1 adet tek tüp olmak üzere toplam 17 adet tünel ve toplam uzunluğu 7888 metre olan 55 adet köprü planlandı. 9.8 KİLOMETRELİK BÖLÜMÜ TAMAMLANDI Yıldızlı ve Halit Kobya Kavşağı arasında kalan 4,5 kilometrelik tünelli kesim ve paralelindeki 4,5 kilometre uzunluğundaki stadyum bağlantı yolları ile Kanuni Bulvarı?nın Akyazı Kavşağı?ndan Beşirli Tüneli girişine kadar olan 800 metre uzunluğundaki kesimle birlikte toplamda 9,8 kilometrelik kesim 2x3 şeritli bölünmüş yol olarak trafiğe açıldı. Beşirli Sahil Kavşağı ile Karşıyaka Kavşağı arasının ise 2x3 bölünmüş yol olarak trafiğe açılması için çalışmalar sürüyor. Yaklaşık 2 milyar TL'ye mal olması planlanan ve tüm bağlantılar tamamlandığında Kanuni Bulvarı Yolu, eski Devlet Sahil Yolu, Şenol Güneş Spor Kompleksi ve Karadeniz Sahil Yolu?na bağlantısı tümüyle sağlanmış olacak. ?BU ARAZİDE 17 TÜNEL NORMAL? Karadeniz Teknik Üniversitesi eski öğretim üyesi Jeoloji Mühendisi Prof. Dr. Osman Bektaş, Trabzon'un hayati öneme sahip Kanunu Bulvarı projesinin trafiğe nef
11.09.2019Yaşam
Sarp Sınır Kapısındaki sistem arızası uzun kuyruklara neden oldu
Sarp Sınır Kapısı'ndaki sistem arızası uzun kuyruklara neden olduArtvin’in Kemalpaşa İlçesi’nde bulunan ve Türkiye'nin Kafkaslara açılan kapısı özelliğini taşıyan Sarp Sınır kapısında dün akşam saat 17:00’dan itibaren sistemin aksaması sonucu geçiş fişi alamayan tırlar kapıda uzun kuyruklar oluşturdu. Dün akşam 17:00’da başlayan sistemsel bir arıza nedeniyle Sarp Sınır kapısından geçmek için bekleyen Tırlara sıra numarası verilemedi. Dozvola ismi verilen geçiş fişlerini alamayan tırlar ise kapıda uzun kuyruklar oluşturdu. Oluşan kuyruklarda bekleyen tırlar saat 11:00’da sistemin gelmesiyle hareket etmeye başladı. Geçiş fişi verilememesinin üzerine bir modernizasyondan dolayı yarın sınır kapısının kapalı olacağı kararı eklenince Tır esnafı olaya tepki gösterdi. Uzun kuyruklar oluştuğunu ve şoförün mağdur olduğunu dile getiren Efkan Yılmaz “Tır parkında dozvola alımında sıkıntı çıktığı için uzun kuyruklar oluştu. Bir araba iki araba derken uzun uzun kuyruklar oluşuyor. Sonrasında Sarp’a gelindiğinde gümrük taşıma işlemi olduğundan, sistem değiştiğinden de burada sıra oluyor” dedi. Sadece Sarp Sınır Kapısı’nda değil Türkiye2nin bütün sınır kapılarında bu ve benzeri sıkıntıları yaşadıklarını dile getiren Tır şoförü Kenan Karataş ise “Sıkıntı sadece burada değil Türkiye’nin bütün sınır kapılarında. Sorumluluk yok, denetim hat safhada düşük. Bu millet şoför esnafını hiçe sayıyor, tamamen eşek yerine koymuşlar, rezillik diz boyu. Adalet yok, sahiplenme yok şoförü yola yolluyorlar, ne şekilde giderse gitsin ne şekilde gelirse gelsin. 2 gündür sırada bekliyorum. Ben 15 gündür yoldayım” şeklinde konuştu. Bir başka tır şoförü Kemal Abanoz ise tır şoförlerinin verilen sıra numaralarına uymadığını ve bu nedenle geçişlerde aksamalar olduğunu dile getirerek “Buradaki sıkıntı her zamanki gibi sıra. İleride tır parkları var sıra fişi veriyorlar, numaralı sıra fişleri. Verilen bu numaralara uymadıktan sonra burada bu sıra bitmez" dedi.
11.09.2019Yaşam
1,6 milyarlık yatırım gün sayıyor
1,6 milyarlık yatırım gün sayıyorYapımına 2012 yılında başlanan, gidiş geliş toplam uzunluğu 21,4 kilometre olan 1,6 milyarlık yatırım Ordu Çevre Yolu inşaatı devam ediyor. Çevre yolunun 10,7 kilometre olan birinci etabı için bugüne kadar yaklaşık 1 milyar lira harcandığı açıklandı. 1989 yılında Sovyetler Birliği’nin dağılmasının ardından Sarp Sınır Kapısı’nın açılmasıyla birlikte Karadeniz ve Kafkaslar'ın jeostratejik, siyasi, ekonomik ve sosyal yönden büyük önem kazanması Karadeniz sahil yolunun da önemini arttırdı. Kıyılara dolgu yapılmasıyla inşa edilen sahil yolu, trafiği büyük ölçüde hafifletirken, dolgu ve otoban yapılmayan ayrıca çevre yolu olmayan tek il olan Ordu’da trafik geçişi adeta çileye dönüştü. Karayolları Genel Müdürlüğünün tespitlerine göre, Ordu şehir içi yolunda günde ortalama 100 bin araç geçiş yaparken, bu rakam yaz aylarında 120 bin seviyelerine ulaşıyor. Bu özelliğinden dolayı Karadeniz sahil yolunun en dar ve kritik noktası özelliğini taşıyan ve büyük bir zaman kaybına sebep olan Ordu'da trafik akışının rahatlatılması için 5 yıl önce çevre yolunun temeli atıldı. Yüzde 100 Türk mühendislerinin eseri Coğrafi yönden dağlık ve engebeli, toprak yönünden heyelanlı bir araziye sahip olan Ordu’da doğanın tüm zor şartlarına rağmen çevre yolu inşaatı Türk mühendislerinin olağanüstü gayretiyle sürüyor. Perşembe ilçesi Akçaova'dan başlayıp Boztepe'nin altından biri 3 bin 300 metrelik diğeri 2 bin metrelik toplam 5 bin 300 metrelik iki ayrı tünelle, viyadükler ve duble yollarla Ordu’yu arkadan geçerek sahil yoluna bağlanacak 20 kilometrelik yolun ilk etabı olan 10,7 kilometrelik bölümünde çalışmalar tamamlanma aşamasına geldi. Tünel, viyadük ve kavşak inşaatlarının bitirildiği yolda halen küçük bir heyelanlı bölümde çalışmalar yapılıyor. 16 stadyuma eşit yatırım Ordu Valisi Seddar Yavuz, Ordu Çevre Yolu’nun sadece Ordu’ya değil tüm Karadeniz’e çok büyük bir katkı sunacağını söyledi. Vali Yavuz, “Çevre yolu özellikle trafiği rahatlatacağı gibi transit yolcuların şehir trafiğine ta
11.09.2019Haberler
Sarp Sınır Kapısında sistem arıza verdi, TIR kuyruğu uzadı
Sarp Sınır Kapısı'nda sistem arıza verdi, TIR kuyruğu uzadıSarp Sınır Kapısı'nda sistem arıza verdi, TIR kuyruğu uzadı Türkiye'nin Gürcistan üzerinden Kafkas ülkelerine açılan Artvin'in Sarp Sınır Kapısı'nda geçişlerde verilerin girildiği sistemin arızalandığı gerekçesiyle uluslararası nakliyecilik yapılan TIR'lar, 2 gün boyunca geçiş yapamadı. Türk tarafında,10 kilometreye yaklaşan TIR kuyruğu Hopa ilçe merkezinden uzayıp gitti.Artvin'in Sarp Sınır Kapısı'nda önceki gün geçişlerde verilerin girildiği sistem arızası nedeniyle uluslararası taşımacılık yapan TIR'lar Gürcistan'a geçemedi. 2 gün boyunca geçiş yapılamayan kapıda Türkiye'nin dört bir yanından gelen TIR'lar birikmeye başladı. TIR parklarının dolması üzerine Karadeniz Sahil Yolu üzerinde oluşan kuyruk Hopa ilçe merkezinden uzayıp gitti. Karayolunun bir şeridini kapatan TIR'lar trafiğinde aksamasına neden oluyor. Sınır kapısında sistem arızasının giderilmesi ile geçişlerin başladığı kapıda TIR kuyrukları azaltılmaya çalışılıyor. Artvin Sarp Mülki İdare Amirliği ise oluşan TIR kuyruklarına ilişkin açıklama yapmaktan kaçındı. TIR SÜRÜCÜLERİ TEPKİLİ TIR sürücüsü Cesur Altundal, yollarda perişan halde kaldıklarını belirterek Bütün yeme içme ve diğer ihtiyaçlarımızı aracın içinde ve etrafında görmek zorunda kalıyoruz. Sistemlerden dolayı kapı geçişlerinde sorun yaşıyoruz. En az 3 gün daha bekliyoruz. dedi. Diyar Eşlioğlu da Gürcistan'dan geçişte 5 dakikada evraklarımız işlem görüyor. Ama Türkiye'de genelde böyle sıkıntı oluyor. Yollarda kaldık. Tuvalet yok, su yok. Burada beklemek zorundayız. Uyuyamıyoruz çünkü diğer bekleyen araçlar bizi geçer. Bu yüzden 24 saat nöbetteyiz. ifadelerini kullandı.Osman Arabacı ise Kapıda arıza var. Bundan dolayı sıra oluşuyor. Parklar dolu, 10 kilometre kuyruk var. Bekliyoruz. Yolda yata yata gidiyoruz. 3 gün daha ancak kapıya varırız. Gümrük çalışmıyor diyerek beklemekten başka çareleri olmadığını ifade etti.
11.09.2019Haberler