Hadise'nin 'Geliyorum Yanına' şarkısı pop müziği kurtardı mı?

Türkçe rap'in önlenemez yükselişi sonrasında gözler ister istemez Türkçe pop'a çevrildi. "Pop müzik öldü mü?" sorularının havada uçuştuğu bugünlerde Hadise'den "Pop müzik kurtuldu" sloganıyla yeni bir single geldi. Peki 'Geliyorum Yanına' şarkısı pop müziği kurtarmaya yetti mi?

Hadise'nin 'Geliyorum Yanına' şarkısı pop müziği kurtardı mı?

Her ülkede 'viral' oluyorlar

Her ülkede 'viral' oluyorlar

Türkçe rap'in görünürlüğü artık inkâr edilemez bir gerçek. 'Autotune'lü vokaller, birbirinin benzeri altyapılar özellikle dijital müzik platformlarında sıklıkla karşımıza çıkıyor.

Hangi dilde söylenirse söylensin, bu formül üzerinden harekete geçen şarkılar çoğunlukla rap, trap ya da elektropop tınılar taşıyor. Ve her ülkede 'viral' olmayı başarıyor.

Grunge, bubblegum pop, R&B...

Her dönem bir müzik türü yükselişe geçiyor. 90'lardaki grunge akımı bir gençliği etkilemişti yurt dışında.

'Bubblegum pop'la beraber daha çocuksu bir pop müziğe geçiş yapıldı. Hemen akabinde latin furyası ile beraber Jennifer Lopez'ler, Ricky Martin'ler, Enrique Iglesias'lar hayatımıza dahil oldu.

2000'lerin başı ise Beyonce önderliğinde önce R&B'ye teslim oldu, daha sonra ise Eminem'le rap rüzgârları popüler kültür içinde önemli bir yer buldu kendine.

"Pop öldü galiba" diyenler...

"Pop öldü galiba" diyenler...

2000'li yılların sonu ve 2010'lu yılların başında ise David Guetta ile birlikte house müzikten beslenen bir pop müziğe geçiş yaptık. Şu anda nasıl bir devirdeyiz? Rap, trap, elektropop rüzgârları esiyor Batı'dan.

Türkiye'de de bu durum rap müziğin 'güncellenmesi'ni sağladı. Rap müzik, beraberinde "Pop öldü galiba" dedirtse de arkadaşlar, sakin olalım, pop müziğin bilhassa da Türkiye'de öldüğü möldüğü yok!

2019'un büyük pop hit'i bir türlü gelmedi

2019'un büyük pop hit'i bir türlü gelmedi

'Kuzu Kuzu', 'Affedersin', 'Aşk-ı Virane', 'Kalp Kalbe Karşı' ya da 'Bangır Bangır' gibi büyük Türkçe pop hit'leri her yıl çıkmıyor tabii ki. Düzenli aralıklarla pop müzik kendi hit'ini üretiyor.

Evet, 2019, Türkçe pop açısından az biraz kısırdı; "geniş kitleleri yakalayan büyük pop hit'i"ni bir türlü bulamadık.

Şöyle haftalarca dillere pelesenk olan bir hit çıkmadı. Ama bu, Türkçe pop'un öldüğü anlamına gelmiyor tabii ki.

Kayıtsız kalmak imkânsızdı

Kayıtsız kalmak imkânsızdı

Türkçe popta büyük bir hit çıkmadı bu yıl, bir de üzerine rap müzik ilk defa ana akım içinde büyük bir yer edindi kendine.

İşte pop müziğin en büyük şanssızlığı buydu. Büyük bir hit çıksa, yine rap müziğin yükselişinin önüne geçemezdi belki ama kimse de Türkçe pop müziğin üzerine haksızca gitmezdi...

Tam da bu noktada "Pop müziği kurtarmaya geliyorum" iddiasındaki Hadise'nin yeni şarkısı 'Geliyorum Yanına'ya kayıtsız kalmak haliyle imkânsızlaştı.

'Aile içi' olsa da...

'Aile içi' olsa da...

Reynmen'in 'Ela' şarkısı için çektiği dans videosuyla bir anda gündemin üst sıralarına taşınan Hadise, yeni bir single'la müzik yolculuğuna devam ediyor. 'Geliyorum Yanına' bir Gülşen şarkısı. Aranjesi Ozan Çolakoğlu'na ait.

Yani kağıt üstünde gayet 'aile içi' bir şarkı ama hedefi aile dışı tabii ki...

Gülşen ve Ozan Çolakoğlu'nun gerek özel gerekse iş hayatlarındaki ortaklığının sayısız meyvelerinden biri 'Geliyorum Yanına'.

"Hadi bakalım, hodri meydan"

"Hadi bakalım, hodri meydan"

Nakarattaki 'Kop kop' kısımlarıyla 'piyasaya ayak uyduran' şarkı biraz fazla 'kop kop' tınlıyor kulağa ilk başta. "Bu da mı gol değil?" iddiasında şarkı.

Gülşen, öyle bir şarkı yazmış ki, "Türkçe pop öldü diyenler bu şarkıyı dinlesin, hodri meydan, bakalım hâlâ "Türkçe pop öldü mü?" diyebilecek misiniz, hadi bakalım" demek istiyor gibi.

'Adrese teslim' şarkılar söyledi

'Adrese teslim' şarkılar söyledi

Şenol Korkmaz yönetmenliğinde çekilen klipte Hadise sürpriz bir imaja sahip değil. Ama güçlü, iddialı, trend ve 'Best of Hadise' tadında. Onu ilk defa bu kadar 'garanti' bir şarkıyla duyuyoruz belki de.

Hadise'nin şarkıları genelde sosyal mesaj içerir, malumunuz. 'Nerdesin Aşkım'la bir döneme damga vuran sloganı şarkılaştırdı, 'Prenses', 'Superman', 'Aşk Kaç Beden Giyer' hep 'adrese teslim' şarkılardandı.

Adım adım zirveye ilerliyor

Adım adım zirveye ilerliyor

'Geliyorum Yanına' ise hangi şarkıcı tarafından söylenirse söylensin bir hit. Hadise'ye de yakışmış üstelik. 'Ela' videosundan sonra "İşte Türkçe pop!" iddiasıyla dönmesi müzik kariyeri açısından sevindirici.

Nicelik açısından da gayet olumlu bir tabloyla karşı karşıyayız. Şarkı, daha ilk haftası dolmadan 500 bin tıklanmaya erişmiş durumda dijitalde. Rahatlıkla büyük bir hit'e dönüşmek üzere 'Geliyorum Yanına'.

"Türkçe pop raydan çıkmadı"

"Türkçe pop raydan çıkmadı"

Ama yine de 'Geliyorum Yanına'yı "Türkçe pop'un namusunu kurtaran şarkı" ilan etmek hem Türkçe pop müziğe yapılmış bir haksızlık olur. 'Geliyorum Yanına' çığır açmak yerine pop müziğin raydan çıkmadığını, istenildiğinde gayet 'tutabilecek' şarkılar üretilebileceğini kanıtlıyor aslında.

Maksimum bu kadar.

Yani bir köşede rap müzik rüzgârının geçmesini bekleyen popçular, ellerindeki hit'lerle doğru zamanı bekliyor. En başta da Gülşen gibi üretken isimler. 'Geliyorum Yanına' ise sadece bir hatırlatma.

Doğru ve şık bir tavır

Doğru ve şık bir tavır

Hadise ise "Rap müziğe sıcak bakıyorum, Reynmen'in 'Ela'sına bayıldım, isterse Reynmen'le düet yapabilirim, fakat ben bir popçuyum ve Türkçe pop asla ölmedi arkadaşlar, sakin olun" kafasında. Doğru ve şık bir tavır.

Hadise'nin kendini ateşlere atıp sonra da mesajını doğruya çevirme kabiliyeti gerçekten muazzam. Rakiplerinin ötesinde diyebilir miyiz, bence evet.

'Geliyorum Yanına' ile 'Superman' sonrasında bir kez daha Gülşen'le çalışan şarkıcının Çolakoğlu ailesiyle daha çok ortaklıklar yapması ise hem kendini hem de Ozan Çolakoğlu ve Gülşen ikilisini daha da çok zirvede tutar diye düşünüyorum.

 

can.sisman@milliyet.com.tr

Bu makaleye ifade bırak