Hande Yener 'Aşk Tohumu' ile 'e-defter'i tekrar açtı

Hande Yener, kendini tamamen işine gücüne vermiş durumda. Artık klişeleşmiş "Benim en büyük aşkım müzik" lafını sık sık tekrarlasa da onun en büyük aşkı gerçekten de müzik. Bunu rahatlıkla söyleyebiliyoruz, çünkü üretmeye devam ediyor. 2 günde 2 single yayınlayan Hande Yener, dinleyicilerini mest etmeyi başardı...

Hande Yener 'Aşk Tohumu' ile 'e-defter'i tekrar açtı

Rotasyona girmekte zorlanırken...

Rotasyona girmekte zorlanırken...

3-5 yıl öncesine dönelim. Hande Yener, "Arkadaşlar, elektronik müzik devrim bitti, pop yapıyorum artık" kafasındaydı. Bir taraf "Hande Yener yine pop'a mı döndü yaaa..." diye isyan ederken, daha da büyük bir kitle "Oh be! Sonunda pop'a döndü" sevinci yaşadı.

Elektronik müzik akımına kapıldığı dönemde radyolarda rotasyona girmekte zorlanırken 'Sopa'larla, 'Yasak Aşk'larla tekrar 'radyo kraliçesi'ne dönüştü Hande Yener.

Sinan Akçıl'la çalışmayı bıraktıktan sonra gelen 'Naber' ve 'Mor' ile ise tekrar altın çağını yaşadı açıkçası.

Haklıyken haksız duruma düşmüştü

Hatırlayın geçen yılı... Seren Serengil ile 'liste' tartışmasına giren Hande Yener, aslında yerden göğe kadar haklıydı. Birçoklarının gözünde, sırf fevriliğinden haksız duruma düşmüştü.

Evet, radyolar en çok onun yeni dönem pop şarkılarını çalıyordu, bu bir gerçek. Ama yıllar sonra gelen 'zirve' nedeniyle heyecanını dizginleyemeyen Hande Yener, gereksiz yere çevreye 'agresif' bir imaj çiziyordu.





2018'de de başarısını sürdüren Hande Yener, bir taraftan 'Beni Sev' ile diğer taraftan da 'Love Always Wins' ile 'duble' yoldan devam etti müzik yolculuğuna.

'Beni Sev' hâlâ çılgınca radyolarda çalıyor

'Beni Sev' hâlâ çılgınca radyolarda çalıyor

'Love Always Wins' ne kadar beğenilmediyse, 'Beni Sev' de o kadar tuttu. 2018'in son 6 ayına damga vurdu. Devrim Karaoğlu ve Yıldız Tilbe ortaklığındaki şarkı, 2019'un ikinci ayında dahi radyoların en çok çalınan şarkıları arasında yer alıyor.



Mert Ekren ile problem yaşadıktan sonra 'Devrim' yaparak Avrupalı yıldızlarla çalışan 'cool' aranjör Devrim Karaoğlu ile güçlerini birleştiren Hande Yener, kendisine mesafeli olmama rağmen takdirimi kazanmıştı.

Mert Ekren'le buzlar eridi mi?

Mert Ekren'le buzlar eridi mi?

Mert Ekren'le müzikal anlamda yollarını ayırdığını çaktırmadan alttan alta şifreleyen Hande Yener, ne enteresandır ki bir kez daha Mert Ekren imzalı bir single yayınladı geçtiğimiz günlerde.

'Gravity' adlı şarkının sözü, müziği, düzenlemesi Rebel Groove'a, yani Mert Ekren'e ait.
İkilinin arasındaki buzlar eridi mi bilinmez ama muhtemelen bu single piyasaya sürüldüğüne göre asgari müşterekte anlaşılmış...

'Gravity'de risk daha az

'Gravity'de risk daha az

'Gravity' şarkısında Faydee ile düet yapan Hande Yener, 'Love Always Wins'e göre daha az topa girdi. Şarkı daha çok Faydee odaklı. Risk az ancak eğlence dozu 'Love Always Wins'ten çok daha fazla. 'Gravity'nin daha iyi bir iş olduğunu söyleyebiliriz rahatlıkla.




Ki zaten Hande Yener'in bir yandan Türkçe müzik kariyerine devam ederken öte yandan geç de olsa İngilizce şarkılar denemesi, bu çabaya girmesi bile bence yeterli. "Senin çaban yeter, aklına koyduğunu rötarlı da olsa yapman kafi" demek lazım.

Asıl bomba 'Aşk Tohumu'

Asıl bomba 'Aşk Tohumu'

'Gravity'den bir gün sonra ise 'Aşk Tohumu' adlı yepyeni bir Türkçe şarkı yayınladı Yener. Sözü ve müziği İlyas Yalçıntaş imzalı olan 'Aşk Tohumu'nun aranjesi, 90'lardan beri şahane işler yapan Ümit Kuzer'e ait.

Özlem Tekin'in baştan sona elektronik şarkılarla dolu efsanevi albümü 'Öz'ün mimarı olan Ümit Kuzer, ana akımda tekrar karşımıza çıkıyor.


Kaybolan yılların acısını çıkarırcasına öyle enfes, leziz, harikulade bir düzenleme yapmış ki, şarkıyı bir kere dinleyen mutlaka bir kez daha dinlemek istiyor.

3:33'teki 'mükemmel atlayış' için Ümit Kuzer'e teşekkürler

3:33'teki 'mükemmel atlayış' için Ümit Kuzer'e teşekkürler

Özellikle şarkının 3'üncü dakikasının 33'üncü saniyesinden sonra 'mükemmel bir atlayış' söz konusu. Hande Yener'in Erol Temizel'le çalıştığı ve bangır bangır her yere "Elektronik müzik yapıyom ben ya" gibi havalar attığı dönemde bile bu kadar iyi bir düzenleme duymamıştı bu kulaklar.

Şarkının sözü ve müziği İlyas Yalçıntaş imzalı. Bir başka aranjörün elinde daha standart bir iş olabilecekken Ümit Kuzer öyle efsane bir katkıda bulunmuş ki, şarkıyı rahatlıkla 'hit' olarak nitelendirebiliriz.

O eski 'e-defter'leri neden tekrar açtı?

Sadece Hande Yener için değil, Türkçe pop tarihi için de bir kilometre taşı 'Aşk Tohumu'... Zamanla kültleşeceğine inandığım bu şarkıyı tam da popun zirvesindeyken denemesi ise Hande Yener'i takdir etmeye yetiyor.

Özellikle 'Beni Sev' ile tekrar ana akım-standart pop'un göbeğine, zirvesine yerleşen Hande Yener, neden şimdi tekrar 'elektronik', 'elektropop' gibi 'e-defter'leri açıyor sizce?

Elektronikte yarım kalan şeyler vardı

Elektronikte yarım kalan şeyler vardı

Çünkü geçmişte bazı şeyler yarım kaldı.. Hande Yener, elektronik müziğe 'küserek', 'küstürülerek' pop'a döndü...

Eller havayanın hakkını veren, radikal bir dönüşümle elektroniğe geçip burada da iyi işler çıkartan, sonra tekrar ana akıma dönüp standart pop yapan Hande Yener, artık müzikte rüştünü ispatladı.

'Beni Sev' gibi standart ama kaliteli bir Türkçe pop hitinin üzerine İngilizce sözlü 'Gravity' ile Faydee düeti, hemen akabinde 'Aşk Tohumu' ile Ümit Kuzer'ın dijital dünyasına entegrasyon...

Nicelik ve nitelik birleşince ne oluyor?

Nicelik ve nitelik birleşince ne oluyor?

Hande Yener ne yapmak istemektedir? Müzik yapmak istemektedir. Onu bugüne kadar takip eden, zaman zaman kendisine küsen bütün kitlelerin gönlünü bir anne şefkatiyle almak istemektedir. Hande Yener'in yolu yoldur. Bir dinleyici olarak kafadan 5 yıldır tripleştiğim Hande Yener, beni 'Aşk Tohumu' ile çok net kazanmıştır.

Dileğim, 'Aşk Tohumu'nda işbirliği yaptığı Ümit Kuzer'le tıpkı Devrim Karaoğlu gibi çalışması, hem de çok uzun bir süre... Ortaya hem ticari hem de nitelikli işler çıkacak bu yolda ilerlerse. Nicelik ve nitelik birleştiğinde başarının oluştuğunu hepimiz halihazırda biliyoruz değil mi?

twitter.com/mayksisman
instagram.com/mayksisman
youtube.com/mayksisman
can.sisman@milliyet.com.tr

Bu makaleye ifade bırak