16.02.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Ekonomi Servisi
Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği’nin (TGSD) 21. dönem başkanı Hadi Karasu, 5 yılda Türkiye’nin hazır giyim ihracatını yaklaşık yüzde 50’lik büyümeyle 25 milyar dolar seviyesine çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti. İhracat miktarı kadar değer bakımından da yükseliş beklediklerini belirten Karasu, hazır giyimde değer endeksini de kilogram başına 20 dolardan 40 dolara yükseltmeyi amaçladıklarını aktardı.
Büyüyen ülkeler
Karasu, sektörün geçen yıl 17 milyar dolarla Türkiye’nin 157 milyar dolarlık ihracatından yüzde 11’lik pay aldığını da dile getirerek, “Cari açık açısından baktığımızda hemen tüm girdilerin ülkemizde üretilmiş olması nedeniyle tamamı ülke ekonomisine katma değer olan bir sektör. Diğer yandan iç pazar tüketimini çok küçük bir yüzde dışında neredeyse tamamen karşılayarak ithalatın da önüne geçen sektörümüz, Türkiye ekonomisi açısından vazgeçilmez ve öncelikle yatırım yapılması gereken bir değerdir” dedi.
Dış alım gruplarıyla temaslar
Hadi Karasu, son birkaç yıldır hazır giyimde ihracat rakamlarının durağanlaşmasının, bölgesel ve ülke içi güvenlik sorunlarının sonucu olduğunu, yabancı alım gruplarının Türkiye’yle iş yapma isteğinin olumsuz etkilendiğini de vurguladı. Bu yönde algının değiştirilmesi ve iş hacminin yeniden artırılması için dernek olarak proaktif temasların, büyük elçilikler ve ticari temsilciliklerin yanı sıra dış temasların başlatıldığını da ifade eden Karasu, “Büyük alım grupları güvenlik gibi konuları öne sürerek bizlerle yüz yüze temaslarını neredeyse yok denecek kadar az bir noktaya indirdi. Bunların tekrar artması için fırtınanın dinmesini beklemek yerine biz proaktif davranarak tüm hedef ülkeler ve gruplarla temaslara başladık. Hollanda, Almanya, İngiltere, İtalya, Fransa gibi ülkelerdeki kritik noktalara temas edeceğiz. İhracat potansiyelimizi artırmanın önündeki engelleri fikir alışverişi ile aşacağız” dedi.