Ekonomi Hazır giyimde 25 milyar dolarlık ihracat hedefi

Hazır giyimde 25 milyar dolarlık ihracat hedefi

16.02.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Türk hazır giyimciler 5 yıl içinde 25 milyar dolarlık ihracat hedefi koydu. Hazır giyim sektörü büyüklük açısından dünyada yedinci, Avrupa’da ise üçüncü durumda bulunuyor. Sektörün iç pazardaki büyüklüğü ise 35 milyar dolar düzeyinde.

Hazır giyimde 25 milyar dolarlık ihracat hedefi

Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği’nin (TGSD) 21. dönem başkanı Hadi Karasu, 5 yılda Türkiye’nin hazır giyim ihracatını yaklaşık yüzde 50’lik büyümeyle 25 milyar dolar seviyesine çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti. İhracat miktarı kadar değer bakımından da yükseliş beklediklerini belirten Karasu, hazır giyimde değer endeksini de kilogram başına 20 dolardan 40 dolara yükseltmeyi amaçladıklarını aktardı.

Haberin Devamı

Büyüyen ülkeler

Karasu, sektörün geçen yıl 17 milyar dolarla Türkiye’nin 157 milyar dolarlık ihracatından yüzde 11’lik pay aldığını da dile getirerek, “Cari açık açısından baktığımızda hemen tüm girdilerin ülkemizde üretilmiş olması nedeniyle tamamı ülke ekonomisine katma değer olan bir sektör. Diğer yandan iç pazar tüketimini çok küçük bir yüzde dışında neredeyse tamamen karşılayarak ithalatın da önüne geçen sektörümüz, Türkiye ekonomisi açısından vazgeçilmez ve öncelikle yatırım yapılması gereken bir değerdir” dedi.

Hazır giyimde 25 milyar dolarlık ihracat hedefi
2017 yılında hazır giyim sektörünün ihracat yaptığı ülkelere de değinen Hadi Karasu, şu bilgileri verdi: “AB’ye ihracatımız 11 milyar dolar seviyesinde oldu. İhracat yapılan ülkeler arasında 2017’de yüzde 2’lik büyümeyle ve 3.2 milyar dolarla Almanya ilk sıradaki yerini korudu. En yüksek oranda büyüyen pazar ise yüzde 26’yla, toplam 715 milyon dolar ihracat yaptığımız Irak. İspanya’ya ihracatımız yüzde 19’luk bir artış göstererek 2 milyar dolara çıktı. Hollanda da ihracatta büyüdüğümüz pazarlardan. Hollanda’ya 861 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. 2018’de İspanya, Hollanda, İsveç, Çek Cumhuriyeti, Polonya ve Romanya’da artış bekleniyor.” Karasu, 2018 yılıyla ilgili de, “Bu yılın ilk ayını kapsayan sonuçlar iyimser bir tablo çiziyor. 2018 Ocak ayı, 2017’nin aynı ayıyla karşılaştırıldığında hazır giyim ihracatında yüzde 15’lik net bir yükseliş göze çarpıyor. Almanya’ya yaptığımız hazır giyim ihracatımız 2017’nin aynı ayına göre yüzde 13.4 artarken 305 milyon dolar olarak gerçekleşti” dedi.

Haberin Devamı

Dış alım gruplarıyla temaslar

Hadi Karasu, son birkaç yıldır hazır giyimde ihracat rakamlarının durağanlaşmasının, bölgesel ve ülke içi güvenlik sorunlarının sonucu olduğunu, yabancı alım gruplarının Türkiye’yle iş yapma isteğinin olumsuz etkilendiğini de vurguladı. Bu yönde algının değiştirilmesi ve iş hacminin yeniden artırılması için dernek olarak proaktif temasların, büyük elçilikler ve ticari temsilciliklerin yanı sıra dış temasların başlatıldığını da ifade eden Karasu, “Büyük alım grupları güvenlik gibi konuları öne sürerek bizlerle yüz yüze temaslarını neredeyse yok denecek kadar az bir noktaya indirdi. Bunların tekrar artması için fırtınanın dinmesini beklemek yerine biz proaktif davranarak tüm hedef ülkeler ve gruplarla temaslara başladık. Hollanda, Almanya, İngiltere, İtalya, Fransa gibi ülkelerdeki kritik noktalara temas edeceğiz. İhracat potansiyelimizi artırmanın önündeki engelleri fikir alışverişi ile aşacağız” dedi.