İstanbul “Hedefimiz 2023 Yılında En Az 10 Ülkeye Ulaşmak”

“Hedefimiz 2023 Yılında En Az 10 Ülkeye Ulaşmak”

31.01.2018 - 13:47 | Son Güncellenme:

.

“Hedefimiz 2023 Yılında En Az 10 Ülkeye Ulaşmak”

Özsüt Genel Müdürü Güçlü Şeneler, “Şu anda yurt dışında Azerbaycan’daki üç mağazamız ile hizmet veriyoruz. Hedefimiz, 2023 yılında en az 10 ülkeye ulaşmak” dedi.
Kazandibi ile çıktığı tatlı serüvenine günümüzde pasta, sütlü ve şerbetli tatlılar, unlu mamuller, dondurma, kaymak, çikolata, kahve, Türk ve dünya mutfağından özel lezzetler ile devam eden Özsüt’ün 80’inci yılında, Genel Müdür Güçlü Şeneler, marka ve sektör hakkında değerlendirmelerde bulundu.

80’inci yıl hedefi: 200’ü aşkın mağaza, yüzde 30 büyüme
Ev dışı tüketimin yılda 55 milyar TL’ye yaklaştığını ve bunun yaklaşık yüzde 27’sinin Türkiye genelinde sayıları 65 bini bulan kafe, restoran ve pastane harcamaları olduğunu söyleyen Şeneler, 2017 yılını hedeflerinin üzerinde bir büyümeyle kapattıklarını ifade etti. Özsüt’ün 80’inci yıldaki büyüme hedefi ise 200’ün üzerinde mağazaya ulaşmak ve yüzde 30 büyüme sağlamak olarak belirlendi. Yatırımcıların Özsüt’e büyük ilgi gösterdiğini söyleyen Güçlü Şeneler, bugün 46 ilde 180’in üzerinde mağazalarının bulunduğunu ve bunların dokuzu dışında tamamının franchise’lar tarafından işletildiğini vurguladı.

“Kuzey Amerika, Avrupa ve Orta Doğu’daki ülkelere de ulaşmak istiyoruz”
Azerbaycan’da iki yıl içerisinde üç mağaza açtıklarını söyleyen Güçlü Şeneler, “Yurt dışı mağazalarımızın performansından çok memnunuz, bizim lezzetlerimiz orada da çok seviliyor. Açıkçası yurt dışından ciddi talep alıyoruz ancak doğru partner bulmadan geniş çaplı bir operasyona girmeyi tercih etmiyoruz. İçimize sinen bir ortak bulduğumuzda Kuzey Amerika, Avrupa ve Orta Doğu’daki ülkelere de ulaşmak istiyoruz” dedi.

“2023 yılında, en az 10 ülkeye ulaşmak istiyoruz”
İzmir markası olarak çıktıkları yolda Türkiye’nin markası olarak devam etmenin gururunu yaşadıklarını ifade eden Özsüt Genel Müdürü Güçlü Şeneler, sözlerini 85’inci yıl hedeflerini anlatarak şu şekilde tamamladı:
“Yılda 21 milyon kişiyi mekânlarımızda ağırlıyoruz. Cumhuriyetimizin 100’üncü, bizim de 85’inci yaşımızı kutlayacağımız 2023 yılında, en az 10 ülkeye ulaşmak istiyoruz. Bunun için şimdiden var gücümüzle çalışıyoruz. Herkesin beğenisini kazanan, damakta iz bırakan bir marka olmayı kuruluşumuzdan günümüze olduğu gibi gelecekte de sürdüreceğiz”.

Üretim kapasitesi ve 2017 yılına ait veriler
İzmir Kemalpaşa’da 10 bin metrekarelik fabrika alanı ile bin 500 metrekarelik soğuk hava deposunu bünyesinde barındıran Özsüt, günlük 60 bin porsiyon pasta; 150 bin porsiyon sütlü tatlı, 20 bin porsiyon şuruplu tatlı, 10 ton dondurma, 7 ton unlu mamul üretim kapasitesine sahip. 2017 yılında, 13 milyon 200 bin Pasta (Porsiyon), 18 milyon 500 bin Sütlü Tatlı (Porsiyon), 345 bin Şerbetli Tatlı (Porsiyon) ve 265 bin Dondurma (Kilogram) satışı gerçekleştirildi. En çok satılan ürünler bölge bazında değerlendirildiğinde, Ege’de kazandibi, Marmara’da kazandibi ve tavukgöğsü, Karadeniz’de sufle, Güneydoğu Anadolu’da ise fıstıklı pastalar ön plana çıkıyor.