Geri Dön
Bedri Rahmi: Hem batılı hem doğulu
Türkiye'nin en üretken sanatçılarından biriydi Bedri Rahmi Eyüboğlu. 1975 yılının bir 21 Eylül günü ayrılmıştı aramızdan. Geride çok sayıda yağlı boya, sulu boya resimler, kitaplar bıraktı. Unkapanı'ndan Taksim yönüne giderkem İMÇ önünden geçenler hergün onun rölyeflerini bilinçli veya bilinçsiz seyreder.
1
Hem batılı hem doğulu Bedri Rahmi
Türkiye'nin en üretken sanatçılarından Bedri Rahmi Eyüboğlu 'nun ölüm yıldönümü bugün.
1975 yılının bir 21 Eylül günü ayrılmıştı aramızdan. Geride çok sayıda yağlı boya, sulu boya resimler, kitaplar bıraktı. Unkapanı'ndan Taksim yönüne giderkem İMÇ önünden geçenler hergün onun rölyeflerini bilinçli veya bilinçsiz seyreder.
2
Resim ve şiir bir arada...
Aynı yıl uzun süredir bu hayali kurduğu Eren Eyüboğlu ile evlenen Bedri Rahmi, Türkiye'nin yurtdışındaki ilk çağdaş sanat sergisi için üç resmini Sovyetler Birliği'ne gönderdi. 1938'den sonra çıktığı yurt gezileri sırasında Edirne'de tuvaline yansıyan tabloları "Yurt Gezisi Sergisi" başlığuyla sergiledi. Bu gezinin bir benzerini 1941 yılında Çorum'a gerçekleştirecekti.
Resmin yanı sıra en büyük tutkularından biri olan şiiri de bir kenara itmeyen Bedri Rahmi, bu sanat dalında da üretkenliğini sürdürdü.
Yaşamı boyunca "Kor Karabakır Dol", "Bu Anadolu var ya", "Bir tutam mavi" ve "İnsan Kokusu" gibi kitapları kaleme aldı.
3
Doğu-Batı sentezi
1950'lere gelindiğinde yeniden Paris'e giden Bedri Rahmi, dönüşte eşi ile birlikte İstanbul'da bir sanat galerisi açma çabası içine girdi.
Maya Galerisi adını verdiklerini sanat galerisini açan çift, şehir için bir ilke de imza atmış oldu. Bedri Rahmi bu dönem büyük boyutlu mozaikler üzerine de çalışmaya başladı.
12 Mart döneminde abisi Sabahattin Eyüboğlu'nun gözaltına alınması sanatçıyı çok etkiledi. Bu dönem yaptığı tablolarda bunun etkisi görülür. Ömrünün son yıllarında folklorik öğelere de merak salan Bedri Rahmi, son dönem eserlerine yerel motifleri daha sıklıkla ekledi.