Hem geç oldu hem güç: YouTube Music neleri değiştirebilir?

Müzik tutkunlarını YouTube'dan video izleyerek müzik dinleme ve korsan mp3 derdinden kurtaran Spotify, Apple Music gibi uygulamalara minnettarız. Onların da öncesinde piyasada olan SoundCloud, Fizy vb. uygulamalarsa apayrı özelliklere sahipti. Şimdi de 2015'ten beri çalışmaları süren YouTube Music, Türkiye piyasasına giriyor. Yeterince geç kalmış gibi giriş olan bu uygulama ne yazık ki geç olduğu kadar güç de olacak.

Hem geç oldu hem güç: YouTube Music neleri değiştirebilir?

Öncelikle alışkanlıklar

Öncelikle alışkanlıklar

Mobil ve masaüstü kullanıcılarının büyük çoğunluğu sadık kullanıcılardır. Arayüz, butonların yeri, renk ve temalar gibi detaylar önemlidir. Twitter'da yapılan en ufak bir değişiklik kullanıcıyı mutsuz eder mesela. YouTube'un arayüzünün değişmesi tepki çeker. Spotify'ın play tuşunun yeri değişse homurdanmalar başlar.
 

Bu tip ufak alışkanlıkların değişmesine bile tahammül edemeyen kullanıcılar için yepyeni bir platforma geçmek, geçse de alışmak çok zor. Internet Explorer gibi fecaat bir tarayıcının bile Chrome, Mozilla, Opera gibi ciddi rakiplere rağmen uzun süre piyasanın lideri olarak kalması da bununla ilgiliydi zaten. Tabii yitip gitmek için ellerinden geleni yaptılar ve gittiler.

Kısacası YouTube Music'in Spotify gibi piyasanın hakimi olan bir uygulamayı ya da Apple Music gibi IOS kullanıcılarını özel hissettiren bir uygulamayı tahttan indirmesi zor. 

YouTube Music nasıl iş yapar?

YouTube Music nasıl iş yapar?

İhtimallerden biri, Spotify'ın ya da Apple Music'in tıpkı Internet Explorer gibi kendi kullanışsızlığı yüzünden müşterilerini kaçırması. Uçuk fiyatlandırma politikası da buna sebep olabilir fakat hakkını verelim, Spotify piyasaya girdiğinden beri çok makul ücretlerle hizmet veriyor. Öğrenci dostu, ailemizin müzik uygulaması (aile paketi) olarak yayın hayatını sürdürüyor.

Rakiplerin hataları dışında YouTube Music'in müşteri çekmesi için (en azından 'şöyle bir deneyeyim' diye gelenleri tutmak için) çok makul düzeyde fiyat belirlemesi gerekiyor, ki aylık 10 lira olacağı konuşuluyor ve bu oldukça makul.

Fark yaratmak

Fark yaratmak

Bir diğer hizmetleri de YouTube'un şu andaki video tabanlı sisteminde bulunan müzikleri ve podcast'leri YouTube Music'te dinlenilebilir hale getirmek. Örneği bir şarkının sadece YouTube'ta bulunan canlı performansını Spotify'da ya da Apple Music'te bulmak mümkün değil. Şarkıların albüm kayıtları ya da resmi olarak piyasaya sürülmüş canlı kayıtları bulunuyor.

YouTube'un elindeyse müthiş geniş bir veritabanı var. Teknik olarak bu mümkün mü tam kestiremiyorum fakat şarkı sahiplerinin telif atabildiği videoların YouTube Music'te de yayınlanması imkansız olmasa gerek. YouTube Music'in piyasaya bu kadar geç girmişken bir yerleden fark yaratması gerekiyor.
 

Yoksa sadece YouTube'un kırmızı logosu, beyaz play tuşu için kullanıcılar neden konfor alanlarını terk etsin, değil mi?

Bu makaleye ifade bırak