Organik mama yada ek gıda denilince akla ilk gelen marka HIPP’in Pazarlama Müdürü, Sayime Emine Arslan ile beni ve anneleri yakından ilgilendirecek çok lezzetli bir söyleşi yaptık.

Almir’in Bittiiiidediğimde ağladığı meyve püresinden tutun da gluten içermeyen elmalı sütlacına kadar neden bayıldığını markayı yakından tanıyınca daha da iyi anladım. Biz annelerin güven duyduğu HIPP’i daha da yakından tanımaya başlayalım mı?

HIPP çok eski bir marka, Türk anneleri ne zaman sizinle tanıştı?

Dünyada 70’in üzerinde ülkede HIPP satılıyor. Türkiye ise 2008 yılında tanıştı. HIPP holdinge bağlı ithalat ve pazarlama şirketinin Türkiye, İstanbul ofisiyiz. Distribütörlüğümüz yok. Ama Türkiye dışında bazı ülkelerde distribütörlük sistemi var. 

HIPP markasını daha doğrusu HIPP ailesini bize biraz anlatır mısınız?

1899 yıllarında yaşayan Katolik aile, bebeklerini kaybettikten sonra bu işe başlıyorlar. 8 bebekten 7’sini o zamanın şartlarıyla beslerken, beslenme eksikliği yüzünden kaybediyorlar. İlk olarak kendi bebeklerine, bisküvi, galeta unu ve sütü karıştırarak o zamanın maması şimdilerin kaşık mamasını karıştırarak yediriyorlar. Aile tarım ve hayvancılıkla uğraşıyor. Aynı zamanda Almanya Münih’te pastaneleri var. HIPP’e ait bu pastane hala hizmette. Çikolata, kahve ve pastaların olduğu Cafe Hipp’i Münih’e gittiğinizde görmelisiniz. Mimari dokusu bozulmamış, çok lezzetli bir mekan. 1901 yılında HIPP, fabrikasyon üretime geçiyor. 1950 yıllarına doğru ise sağlık konusunda çok hassas olan aile organik tarıma başlıyor. Katolik ailenin bayanları üretimde yer almıyor. Çünkü, Katoliklerde kadınlar çocuklarına bakar sadece erkekler çalışır. İşte HIPP ailesinin geçmişten günümüze gelen çalışma stratejisi. 

İlk organik kavanoz maması olarak ne üretildi?

İlk 1956 yılında organik havuç, kavanoz maması olarak üretildi. Havuçtan sonra sebze ve diğerleri olarak günümüze kadar geldi. Şu anda 500’ün üzerinde ürün var. Organik üretme kararı ise çocuğun ilk 3 yıl içindeki beslenmesinin öneminden kaynaklanıyor. İlk 3 yıl kimyasal almayan çocuk, vücuduna diğer yaşları için temel oluşturuyor.

Organik olmasının dışında HIPP’i diğer markalardan ayıran fark nedir?

Anne sütü almayan bebekler için probiyotik bakteri ve prebiyotik içeren formüle sahip, Combiotic serisi Devam Sütü başka hiçbir markada yok. Dünya üzerinde bizi diğer ürünlerden ayıran en büyük farkımız klinik araştırmamız. Şekersiz olan Combiotik serisi, anne sütüne en yakın biberon mamasıdır.

HIPP’te organik olmayan ürün var mı?

Teknik olarak üretilebilen, kanunun izin verdiği herşeyi HIPP organik üretiyor. Ama bazı ürünler hariç. Mesela, granül çaylar. Teknik bu çayların organik olmasına izin vermiyor. Granül gördüğünüz çaylar organik değil. Zaten üzerinde organik logosu yoktur. 

Bebeğimizin beslenmesi kadar teni de önemli öyle değil mi biraz da kozmetikten konuşalım mı?

Kozmetikte mama kadar eski değiliz. 8. yılımıza girdik. Kozmetiklerimiz organik değil. Organik üretiyor olmamız için esansiyel yağ kullanmak durumundayız. Bu yağın kanserojen ve alerjen içeriği çok yüksek. Mineral ve esansiyel yağ kullanmayıp, paraben ve peg kullanmıyoruz kozmetikte. YOK konsepti kullanıyoruz . Ekmek mayasından elde ettiğimiz CM Glukanla sağlıyoruz. Organik badem yağı ve badem ekstraktı var. Başka hiç bir organik içerik yok. Kozmetik ürünleri ise eczanelerde bazı bebek mağazalarında ve bazı süpermarketlerde bulabilirsiniz. Satış ağımız hızla büyüyor.

Piyasada HIPP’in reklamları yok denecek kadar az. Sakin bir marka izlenimi oluşturuyor. Acaba bu sakinliği mi biz annelere daha da güven veriyor?

Ticari kaygıların markanın önüne geçmesini istemiyoruz. Markanın genel stratejisi bu. Dünyada da böyleyiz. Sakince işimizi yapıp kendimizi anlatmak istiyoruz. Organiği, bebek mamasında bilinmeyenleri ve markanın diğer ürünlerini anlatmaya çalışıyoruz. Aslında her yerde reklamımız var ama sınırlı olarak. Bizim için önemli olan, annelerin HIPP mantığını anlaması. Bizimle başlayıp bizimle devam etmesi. Güven bizim için çok önemli.

Türk anneleri ve bebekler en çok hangi HIPP ürününü seviyor?

Combiotic mamalar, geleneksel ürün olan sütlaç ve bisküvi, kavanoz ek gıdalar ve atıştırmalıklar en çok tercih edilenler.  

 

İpek Dağıstanlı

http://ipekile.com/