Postürümüz (Duruşumuz) Hakkında Bilmediklerimiz
Postür yani omurganın ve diğer kas-kemik yapılarının diziliminin uyumunun bozulması duruş bozukluğuna neden olur. Duruş bozukluğu da kasların ve eklemlerin gerilmesine ve uygun olmayan şekilde kullanılmasına yol açar.

Yaşam stili, iş durumu, psikolojik faktörler, kişinin yaşı ekonomik nedenler yaşam koşullarına göre değişiklik göstermektedir. Üzgünlük, mutsuzluk, kişinin belli bir özgüvene sahip olmaması, estetik açıdan kendini çirkin hissetme gibi psikolojik etmenler beden yapısını da etkileyerek kişi farkında olmadan duruşunda bozukluklara neden olabilmektedir.

Sık rastlanan duruş bozuklukları
    Kamburluk (Kifoz)
    Çukur bel (Lordoz artışı)
    Kamburluk ve çukur bel (Kifolordoz)
    Boyun düzleşmesi
    Bel düzleşmesi
    Omzun öne ve/veya aşağı düşüklüğü
    Skolyoz (C veya S şeklinde)
    Bacak boyları eşitsizliği (Pelvis dengesizliği)

İdeal Duruş Nasıl Olmalı?
İdeal postür vücudun görünüşü güzel duruş ve dengesi iyi eklemler üzerinde zorlanması az organların yeterli ve düzgün çalışabilmelerini sağlayan kişinin ekstra efor sarf etmeden gevşek kaldığı postürdür.

Duruş bozukluğunu nasıl önlemeliyim?
Omurga çevresinde kasları kuvvetlendirmek en etkili yöntem gibi görünse de her hastalık nasıl ki farklı çözümleri mevcut ise her duruş bozukluğunda da farklı egzeriz modülleri uygulanır. Bu nedenle yapacağınız egzersizlerde size özel olmalıdır. Gün içinde omurganızı koruyarak ve yaşam şeklinizi düzelterek postürünüzü düzeltebilirsiniz ancak profesyonel bir yardım almak sizin için hem kalıcı hem de daha kısa sürede istediğiniz duruşu elde etmenizi sağlayabilir.