16.05.2018 13:33 | Son Güncelleme:

İdeal sahur nasıl olmalıdır?

Sahur, ramazan ayında en çok konuşulan konuların başında geliyor. Özellikle ramazan ayının, sıcak mayıs ve haziran aylarına denk gelmesi ile sahur daha fazla önem kazanıyor. Sahur yapmadan oruç tutmak ise pek çok olumsuz etkiyi de beraberinde getiriyor. Peki, bu sıcak günlerde tutulacak oruçların sahurları nasıl yapılmalı? Sahur hazırlarken nelere dikkat edilmeli?

Sahur nasıl yapılmalıdır?

On bir ayın sultanı ramazan ayının gelmesiyle oruç tutanların aklındaki en büyük sorulardan biri de sıcak mayıs ve haziran günlerinde oruç tutarken zorlanmamak için sahurda nasıl beslenmeleri gerektiğidir. Yaklaşık 16 ila 17 saat boyunca aç ve susuz kalırken vücut ter yoluyla su ve mineral kaybettiği için vücut sağlığının kötü etkilenmemesi için her şeyden önce sahur atlanmamalı ve doğru bir şekilde yapılmalıdır. Sahur sofranız kolay hazırlanabilmeli, karbonhidrat, protein ve yağ içermeli ve çok tuzlu besinler ile sahuru yaptıktan sonra uykuya dalmanızı zorlaştıracak besinler içermemelidir. Bunların yanında en az 1 litre su tüketmeyi unutmamalısınız.

Sahurda ne yenilmeli ve içilmeli?

Sahur yaparken gün boyunca bünyeyi tok tutacak şeyler yenmelidir. Uzmanlar, sahur öğününde özellikle yumurtanın önemine dikkat çekiyorlar. Özellikle haşlanmış olarak tüketilecek yumurta, içinde bulundurduğu aminoasitler, A, D, E, K vitaminleri, protein, kalsiyum, magnezyum, demir ve çinko ile oldukça besleyicidir. Bunların yanında oldukça doyurucu bir besin olan yumurta, sahur sofralarının vazgeçilmez tatları arasında bulunuyor. Yoğurt ve peynir gibi süt ürünleri de içerdikleri protein sayesinde acıkmayı geciktirerek oruç tutma sürecinin daha kolay geçmesine yardımcı olur. Sahur sırasında yiyeceğiniz sebzeler, gün içinde yaşayacağınız mineral kaybını telafi ederek oruç tutmayı kolaylaştırır. Beyaz ekmek yerine ise kepek ve buğday ekmeğini ihtiyacınız olan karbonhidratı karşılayacaktır. Uzmanlar ayrıca sahurda yiyeceğiniz meyvelerin gün içinde kan şekerini dengelediğini belirtiyorlar. Susuzluk ile başa çıkabilmek için ise en az 3 bardak su içilmelidir. Alternatif olarak süt ve ayran gibi içecekler ile vücudun sıvı ihtiyacı karşılanabilir.

Bunların yanında sahur sırasında gün içinde susuzluğunuzun artmasına sebep olacak besinler ise kesinlikle tüketilmemelidir. Bu besinlerin arasında salam, sucuk, sosis, pastırma gibi et ürünleri ile zeytin, hamur işleri, her türlü kızartma ve yağlı yiyecekler, çikolata, reçel ve bal gibi yiyecekler bulunuyor. Ayrıca sıcak yaz günlerinde susuzluk ile daha kolay başa çıkabilmek için sahur sırasında vücutta su kaybına sebep olacak siyah çay, kahve ve gazlı içecekler içilmemelidir.

Bu habere ifade bırak
  • 0Mutluyum
  • 0Şaşkınım
  • 0Kararsızım
  • 0Kızgınım
  • 0Üzgünüm
Toplam Oy0