İdrar kaçırma sorunu bir çok kadının günlük yaşantısını etkileyen ve yaşam kalitesinde olumsuzluklar yaratan bir sorun.

İdrar kaçırma sorununu hayatımızın rutinine sokacağımız bazı egzersizler ile çözmek mümkün.

İdrar kaçırma sorununu ortadan kaldırmak için düzenli olarak yapılması gereken egzersizler ve alınacak bazı beslenme önlemleri yeterli.

İdrar Kaçırmayı Önleyen Egzersizler Ve Önlemler

KAS EGZERSİZİ: Kas kontrolünü öğrenmek sızıntıyı yönetmeye yardımcı olabilir. Düzenli olarak pelvik kas (Kegel) egzersizleri yapmak anlamına gelir. 

Tenis oynamaya gidiyorsanız ve backhand vuruşunuz sizin sızdırmanıza neden oluyorsa, o anda kasları sıkmayı öğrenmelisiniz. Nasıl mı?

Aynı anda poponuzun ve vajinanızın etrafındaki kasları sıkın ve içe doğru çekip bırakın. Pelvik taban kaslarınızı her sıktığınızda kaslarınızın kalktığını hissetmeniz gerekir.
8'e kadar sayarken onları sıkıca tutmaya çalışın. Şimdi, bırakarak rahatlamalarına izin verin. Belirgin bir şekilde "rahatlama" hissini taşımanız gerekir.

"Sık ve kaldır"’ı tekrar edip gevşeyin. Kasların her kaldırılması arasında yaklaşık 8 saniye dinlenmek en iyisidir. Eğer 8’e kadar dayanamazsanız, elinizden geldiğince tutmaya çalışın.

Bu "sık ve kaldır"ı 8 ila 12 üst sınır olmak üzere yapabildiğiniz kadar tekrarlayın. Aralarda dinlenerek üç set yapmaya çalışın. Bu eğitim planını her gün uzanırken, otururken veya ayakta dururken her gün 8 ila 12 defa yapın.

Doğru bir şekilde sıktığınızdan emin değilseniz veya 3 ay sonra semptomlarda herhangi bir değişiklik görmüyorsanız, doktorunuz veya fizyoterapistinizden yardım isteyin.

MESANE EGZERSİZİ: Mesane eğitimi, tuvalet ziyaretleri arasındaki zamanı uzatarak kadınlara yardımcı olabilir.

Her 30 dakikada bir sık sık idrar yapmaya başlarsınız ve her üç dört saat içinde gidene kadar kademeli olarak zamanı arttırırsınız.

GEVŞEME EGZERSİZLERİ: Acil idrar yapma isteği geldiğinde yavaş ve derin nefes alma da yardımcı olabilir.

Acil idrar yapma isteği geçtikten sonra beş dakika bekleyin ve artık ihtiyacınız olmadığı halde bile tuvalete gidin. Bekleme süresini yavaşça artırın.

PARAŞÜTÜCÜLER, JİMNASTİKÇİLER, KOŞUCULAR RİSK ALTINDA
İdrar kaçırma konusunda paraşütücüler, jimnastikçiler, koşucular gibi etkili spor dallarındaki kadınlar en çok risk altındadır. Çünkü bu sporlarda, mesaneyi destekleyen pelvik kaslara ve bağ dokularına zarar verebilecek kadar zemine sert vuruyorsunuz.


KOLAYI, KAHVEYİ AZALTIN
Çoğu kadın için, küçük bir emici ped ilk silahtır, ikincisi bir yaşam tarzı değişikliğidir. Pek çok kadın için değişim, daha az su içmek kadar basit olabilir. Ayrıca kola, kahve gibi kafeinli herhangi bir içecek sizi daha fazla kaçırmanıza sebep olur. Bu içecekleri azaltmanız gerekiyor.

Günde 1 Bardak Salatalık Suyunun Faydaları