14.02.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Ekonomi Servisi
İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nden (İHKİB) yapılan açıklamaya göre, firmalar, alanında dünyanın en büyük organizasyonlarından biri olan fuardan yüklü siparişlerle dönüyor.
İHKİB Başkan Vekili Kemalettin Güneş, ABD’nin yılda yaklaşık 100 milyar dolarla dünyanın en büyük hazır giyim ithalatçısı olduğunu anımsatarak, Türkiye’nin 2016’da 536 milyon dolar olan ABD’ye hazır giyim ve konfeksiyon ihracatının geçen yıl yüzde 4.3 artışla 559 milyon dolara çıktığını belirtti. Güneş, dünyanın 7’nci büyük hazır giyim tedarikçisi olarak ABD pazarından aldıkları payın sadece yüzde 0.8 olduğunu aktararak, “Bu oranı yeterli görmüyoruz. ABD pazarındaki payımızı orta vadede yüzde 1.5’e, yani 1.5 milyar dolarlara çıkarmak istiyoruz” dedi.
İHKİB ABD, AB ve Uzak Doğu Fuarlar Komitesi Başkanı Özkan Karaca da ABD’nin Türk vatandaşlarına uyguladığı vize engeline rağmen İHKİB’in öncülüğünde 30 firmayla Magic Show’a milli katılım düzenlediklerini bildirdi. Karaca, “Markalarımız yüklü miktarda siparişlerle Türkiye’ye dönüyor” dedi.