Ekonomi İki dev kaçıyor Çinliler kovalıyor

İki dev kaçıyor Çinliler kovalıyor

20.08.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Cep telefonu Çinli markalar Xiaomi, Oppo ve Huawei’nin yükselişine sahne oluyor. 344 milyon satışı yakalayan pazarda Samsung liderliğini sürdürürken, Apple pazar payı kaybıyla ikinci sırada yer aldı

İki dev kaçıyor Çinliler kovalıyor

Dünyada 2016 yılının ikinci çeyreğinde 344 milyon adet cep telefonu satıldığı açıklandı. Araştırma firması Gartner’ın verilerine göre, bu rakam geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4.3 oranında artış anlamına geliyor.

Haberin Devamı

En fazla satışı yapılan ilk beş marka arasında üç tane Çinli marka dikkatleri çekti. Huawei, Oppo, Xiaomi ilk beşte yer alırken, birinciliği ise Güney Koreli Samsung’un kaptırmadığı görüldü.

Apple’ın pazar payında ise düşüş yaşanıyor. İkinci çeyrekte Samsung, rakibi Apple’dan yüzde 10 daha fazla pazar payı elde etmeyi başardı. Galaxy A ve J serisi telefonlarıyla Çinli üreticilerle zorlu rekabetini sürdürdü. Yeni cep telefonu portföyü, Samsung’un pazar payı kaybettiği gelişmekte olan ülkelerdeki payını geri almasını sağladı.

İki dev kaçıyor Çinliler kovalıyor
Apple’ın payı düştü

Gartner’ın verilerine göre, Apple’ın pazar payı ise aynı dönemde ise yüzde 7.7 oranında düştü. Apple satışları en büyük pazarı olan Kuzey Amerika ve Batı Avrupa’da azalma gösterdi. Bununla beraber Çin ve Asya Pasifik’te yüzde 26’yla en kötü satış düşüşünü yaşadı. Apple en iyi performansı ise Avrasya, Sahara Altı Afrika ve Doğu Avrupa bölgelerinde oldu. Bu bölgelerde bir yıl içinde iPhone satışları yüzde 95 oranında arttı.

Haberin Devamı

Samsung’un birinci, Apple’ın ikinci sırada yer aldığı cep telefonu pazarında, 3., 4. ve 5. sıraları sırasıyla Çin merkezli markalar Huawei, Oppo ve Xiaomi aldı. Güney Koreli Samsung’un 76.7 milyon akıllı telefon sattığı çeyrekte, üç büyük Çinli üreticinin toplam satış adedi 65 milyonu buldu.

Oppo sürprizi

2016 yılının ikinci çeyreğinde 18.5 milyon akıllı telefon satan Çinli marka Oppo, küresel pazarda payını en fazla artıran üretici oldu. Oppo’nun payı bir yılda yüzde 2.4’ten yüzde 5.4’e çıktı. Oppo, Türkiye’de henüz satışta değil. Oppo, ikinci çeyrekte yüzde 129’lık büyüme yakaladı. R9 adlı modelinin güçlü satışı bu sonucu almasında etken oldu. Xiaomi’de henüz tam olarak Türkiye’de satılmıyor. Huawei modelleri ise yıllardır ülkemizde tüketicinin beğenisine sunuluyor.

Türkiye pazarı 3.8 milyon adet

Türkiye’de ise MOBİSAD verilerine göre, 2016 yılının ikinci çeyreğinde 3.87 milyon adet telefon satıldı. Geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5’lik artış var. Üçüncü çeyreğin ise 3.2 milyon adet civarında gerçekleşmesi bekleniyor. Bu rakamlara yolcu beraberinde ve kaçak yollarla yurda sokulan telefonlar dahil edilmiyor.

Haberin Devamı

İkinci çeyrek verilerine göre, Türkiye’de Samsung açık ara pazar lideri. Samsung’un pazar payı yüzde 48, Apple ise yüzde 17’yle ikinci sırada. LG yüzde 8, General Mobile yüzde 6, Huawei ise yüzde 4’lük pazar payına sahip.

Android’in pazar payı % 86

Cep telefonu işletim sistemi açısında da Android’in pazar payını iOS’dan geri aldığı görüldü. Android, 2016 yılının ikinci çeyreğinde yüzde 86’lık pazar payı elde etti. Android’e talebin gelişmekte olan ülkelerde orta ve düşük segmentten geldiği görüldü. Aynı zamanda premium akıllı telefon segmentinden gelen taleple ikinci çeyrekte yüzde 6.5’lik pay artışı gerçekleştirdi. En önemli Android oyuncularından Samsung, Galaxy S7 modeliyle, Çinli markalar Huawei ve Oppo da üst segmentteki modelleriyle Android’in bu segmentte de güçlenmesini sağlıyor.