Editörün Seçtikleri Avrupa’daki Türk algısını değiştirdi

Avrupa’daki Türk algısını değiştirdi

11.03.2015 - 14:50 | Son Güncellenme:

70’li yıllarda Avrupa ülkelerine çalışmaya giden ailelerin çocukları Türk algısını değiştirdi.

Avrupa’daki Türk algısını değiştirdi

İş dünyasının çeşitli alanlarında başarılar yakalayan Avrupa’daki ikinci nesil girişimciler değişim sürecinin mimarı oldu. Türkiye algısının büyük ölçüde değişim gösterdiği Almanya ve Hollanda gibi ülkelerde önemli çalışmalara imza atan Türk girişimciler en başarılı iş adamları ve iş kadınları arasında gösteriliyor. 3 yaşında Türkiye’den Hollanda’ya giden Hülya Aydın, değişim sürecini anlattı. Holland Village, Bridge to Fashion ve Ankara Shopping Fest projelerindeki çalışmaları ile Hollanda-Türkiye ilişkilerinin gelişmesine katkı sağlayan Aydın, Avrupa’daki bakış açısının, ikinci nesil girişimciler sayesinde değiştiğini söylüyor.

1997 yılında açtığı istihdam bürosu ile iş hayatına atılan ve yenilikçi projeleri ve başarıları ile kısa zamanda Hollanda’nın önde gelen iş kadınlarından biri haline gelen Hülya Aydın’a göre, Avrupa’daki ikinci nesil Türkler iki ülke arasındaki ticari ilişkilerin gelişmesine katkı sağlıyor. “Hollanda’da ilk zamanlar Türkler çok yabancı kalıyordu, ancak ikinci nesil bu kaderi değiştirdi ” diyen Aydın, Hollanda Kraliyet Ailesi’nin desteğiyle Hollandalı markaları

Türkiye’ye yatırıma teşvik ediyor

Hollanda’daki Türk algısının değiştiren projelerden Holland Village (Hollanda Köyü) ‘nde Hülya Aydın’ın imzası var. Aydın, “Ankara’da Hollanda’nın bir köyünü kurdum. Bu projenin amacı Hollanda’yı Türkiye’de tanıtmaktı. Hollanda’nın evlerinden değirmene, kadar birebir bir köy kurmaya çalıştık. Yöresel kıyafetlerini tahta ayakkabılarını giydik. Bu projeyi Hollanda Kraliyet ailesi ve Hollanda Ekonomi Bakanlığı ile beraber yaptık. Çok sayıda ünlü Hollanda markası bu etkinliğe katıldı.

Ankara Ticaret Odası’ıyla birlikte yürüttüğümüz bu çalışma ekonomi açısından oldukça yararlı oldu. Hollandalı iş adamları Türk iş adamları ile iş geliştirdi. Hatta önemli bir kuruluş Türkiye pazarına girerek pek çok yerde mağazalarını açtı” dedi. “70’li yıllarda ekonomik nedenlerle Türk kültürünü ve Türkiye’yi yeterli ölçüde tanıtma imkânı bulamayan ailelerin çocukları olarak görevlerimizi yapmaya çalıştık” diye konuşan Hülya Aydın Avrupa’nın çeşitli ülkelerinde yaşayan ikinci ve üçüncü nesil Türklerin bundan sonra da önemli sorumluluklar taşıyacağını söyledi.

Yazarlar