Ekonomi ilk hedefimiz % 25 pazar payı

ilk hedefimiz % 25 pazar payı

26.10.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Yerli arama motoru ‘Yaani’yi akıllı cihazlarda kullanıma sunan Turkcell, kısa süre sonra bilgisayarlarda da çalışacak olan yeni arama motoru ile Türkiye pazarında yüzde 25 pay hedefliyor

ilk hedefimiz  % 25 pazar payı

Turkcell, Türkiye’nin verilerinin yurtiçinde kalması yönündeki stratejisi çerçevesinde yerli arama motoru Yaani’ye imza attı. ‘Yaani’ adı verilen arama motoruyla kısa süre içinde pazar payının yüzde 25’ini hedefleyen şirket, gelecekte global pazara da açılma sinyali verdi. Arama motoru pazarında mevcut durumda Google’ın yüzde 97, Rus Yandex’in ise yüzde 3 payı bulunuyor.

Haberin Devamı

Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, dünyada ‘gücün kaynağının’ değiştiği bir dönemden geçildiğine dikkat çekerek, “Artık veri en önemli güç. Ülke olarak bu yeni dönemde söz sahibi olmak istiyorsak dijital verilerimizi kendi ülkemizde tutmak ve bunları işleyerek yenilikçi servislere dönüştürmek zorundayız. Bugüne kadar geliştirdiğimiz servisler sadece Türkiye’de değil dünyada da milyonlarca kişi tarafından kullanılıyor. Şimdi Yaani ile bir adım daha atarak en fazla veri üreten servislerden birisi olan arama motoru pazarına giriyoruz” dedi.

Türkçe’yi iyi anlıyor!

Geçen yıl Türkiye’nin en büyük veri merkezini Gebze’de açtıklarını hatırlatan Terzioğlu, Yaani’nin verilerini de Gebze Veri Merkezi’nde saklayacaklarını dile getirdi. Terzioğlu ayrıca İstanbul ve Ankara’ya yakın zamanda iki veri merkezi geliştirmek için çalıştıklarını söyledi.

Haberin Devamı

Arama motorunun isminin Rusya ve Ortadoğu pazarlarında da kullanılan bir kelimeden geldiğini anlatan Terzioğlu, şöyle devam etti: “Türkiye’nin arama motoruna isim ararken, hem Türkçe hem akılda kalıcı ve basit olmasını istedik. Türkçede çok fazla kullandığımız bir kelime olan ‘Yaani’ bizim hedefimiz olan Ortadoğu ve Rusya pazarlarında da kullanılan bir kelime. Arapçada benzer anlama geliyor, Rusçada da söylemesi çok kolay.”

Anadili Türkçe olan Yaani’nin en önemli özelliklerinden biri, Türkçe’nin farklı dil bilgisi yapısını anlayabilecek şekilde geliştirilmiş olması. Terzioğlu, “El alemin arama motoru yerine Yaani Türkçe aramalarda çok daha doğru sonuçlara ulaşabiliyor” dedi.

Türkiye’yle özdeşleşen bir sembol olarak nazar boncuğu ikonu da kullanılan Yaani, kullanıcıların aramalarına göre bir süre sonra alışkanlıklarını ve gerçekten ne aramak istediklerini öğreniyor. Daha önce yapılan aramaların benzerleri daha arama yaparken kullanıcıya gösteriliyor.

Lokasyon bazlı çalışan arama motoru lokal olarak arama yapabilecek. Terzioğlu, navigasyon konusunda da ileride çalışmaları olabileceği bilgisini verirken, ayrıca bireysel ve kurumsal e-mail anlamında da çalışmaları olduğunu ifade etti.

Haberin Devamı

Kullanıcıya data desteği veriyor

Akıllı telefonlarda kullanılmaya başlanan ‘Yaani’, Appstore ve Google Play’den indirilebiliyor. Uygulamayı indiren Turkcell’lilere 1 GB internet kotası tanımlanırken, Yaani ile yapılan aramalar ve sonuçlarının gösterildiği sayfalardaki data kullanımı kullanıcının internet kotasından düşmüyor. Ek olarak, Turkcell’lilerin hatlarına Yaani’yi kullandıkça her ay 1 GB’lık internet paketi tanımlaması yapılıyor. Turkcell servisleri ile tam entegre çalışacak olan ‘Yaani’, bundan sonra Turkcell’in geliştireceği tüm T serisi akıllı cihazlarda, General Mobile ve Vestel’de yüklü olarak satılacak.