Ekonomi İlk kazma martta açılış ise ‘2022’de

İlk kazma martta açılış ise ‘2022’de

17.09.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 1915 Çanakkale Köprüsü ve otoyol kesimine ilişkin ön proje çalışmalarında son aşamaya gelindiğini söyledi.

İlk kazma martta açılış ise ‘2022’de

Arslan, 352 kilometre uzunluğunda olması planlanan Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Gelibolu-Balıkesir-Savaştepe Otoyolu’nun, ilk etapta Malkara-Gelibolu-1915 Çanakkale Köprüsü ve Çanakkale bağlantısını sağlayacak olan 100 kilometrelik kısmı için ihaleye çıkılacağını bildirdi.

Otoyol projesi kapsamında Çanakkale Boğaz Köprüsü’nün yanı sıra 31 viyadük, 5 tünel, 30 köprülü kavşak, 143 alt ve üst geçit köprüsü yapılacak. Arslan, “Süreçleri başlattık, bu yıl ihaleye çıkacağız ve 18 Mart 2017’de ilk kazmayı vuracağız. Köprünün tek fonksiyonu sadece Gelibolu’dan Lapseki’ye geçiş sağlamak değil. O köprü, Avrupa’dan gelen, Ege’ye ve Batı Akdeniz’e inecek yük hareketinin İstanbul’a girmeden hemen inebilmesini, seyahat süresinin çok kısalmasını sağlayacak” dedi.

Köprünün, bölgedeki vatandaşların yaşam standardını da yükselteceğini belirten Arslan, bölgedeki ticaret ve ekonominin büyümesine de katkı sağlayacağını kaydetti.

5 yılda tamamlanacak

Projenin Marmara Otoyol Ringi’nin son halkası olacağını belirten Arslan, “Ülkemizin bölgesel ve kıtalararası ticarette köprü konumunu kullanabilmesi amacıyla İstanbul-İzmir Otoyolu, Kuzey Marmara Otoyolu ve Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir-Savaştepe Otoyolu projeleri ile Marmara Denizi’ni otoyollarla çeviriyoruz. Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir-Savaştepe Otoyolu, Kınalı tarafından TEM’e, Balıkesir’in batısından ise Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’na bağlanacak” dedi.