Ekonomi İngiliz hasta!

İngiliz hasta!

20.07.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Türk ihraç mallarında en yüksek memnuniyetin yüzde 85 ile İngiltere’de olduğu ortaya çıktı. 26 ülke arasında en düşük memnuniyet ise yüzde 49 ile Hollanda’da...

İngiliz hasta

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, Türk ihraç ürünlerinden memnun olunduğunu belirterek, en yüksek memnuniyetin yüzde 85 ile İngiltere, yüzde 77 ile Fransa ve yüzde 74 ile Hindistan’da olduğunu söyledi.

Büyükekşi, Türk İhraç Ürünleri Algı Araştırması’na yönelik düzenlenen basın toplantısında, gerçekleştirdikleri araştırmada ürünler ve ülkeler arasındaki ilişkinin algıyı nasıl şekillendirdiğini incelediklerini dile getirdi.ürkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, Türk ihraç ürünlerinden memnun olunduğunu belirterek, en yüksek memnuniyetin yüzde 85 ile İngiltere, yüzde 77 ile Fransa ve yüzde 74 ile Hindistan’da olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

Türk İhraç ürünlerinin uluslararası algısını ölçmek için bir çalışma gerçekleştirdikleri bilgisini veren Büyükekşi, ekim ayında başladıkları çalışmayı Kantar TNS firması işbirliğiyle yürüttüklerinin altını çizdi.

Araştırma genelinde 6 temel sektör grubunda görüşmeler gerçekleştirdiklerini, en fazla ihracat yaptıkları 26 ülkeyi masaya yatırdıklarını belirten Büyükekşi, sözlerine şöyle devam etti:

“Yapılan toplam yüz yüze görüşme sayısı 2 bin 520. Her sektörde 30 firma ile temas ettik. Araştırmamızı 3 ana boyutta ele aldık. Bunlar Türk İhraç Ürünleri Algısı, Türkiye Genel Algısı ve Turkey: Discover the Potential Kampanya Algısı.”

Büyükekşi, firmalara Türk ihraç ürünlerinden memnun olup olmadıklarını sorduklarını belirterek, “Yüzde 88’i genel anlamda olumsuz bir yorum yapmadı. Yüzde 62’si ise özellikle memnun olduğunu söyledi” dedi.

Haberin Devamı

Dev potansiyel var

Memnun olma oranı en yüksek ülkelerin yüzde 85 ile İngiltere, yüzde 77 ile Fransa ve yüzde 74 ile Hindistan olduğunu aktaran Büyükekşi, AB genelinde ise bu oranın yüzde 59 olduğunu dile getirdi. Büyükekşi, bu oranı aşağıya çeken ülkelerin yüzde 49 ile Hollanda, yüzde 54 ile Polonya ve yüzde 57 ile de Almanya olduğunu, ihracatçıların bu ülkelere özel bir önem vermesi gerektiğini vurguladı.

Büyükekşi, “Türk ihraç ürünlerini tercih ederim” diyenlerin oranının yüzde 55 olduğunu kaydederek, “Uygun koşullar olursa tercih edeceğini belirten firmaların oranı da yüzde 37. Tüketici odaklı çözüm süreçleri geliştirerek uygun koşulları sağlamalıyız. Bu potansiyeli değerlendirdiğimizde ise yüzde 92’ye ulaşıyoruz” diye konuştu.

AB genelinde bu oranın yüzde 52 ile biraz daha düşük olduğunu dile getiren Büyükekşi, ancak bu bölgenin Türkiye’den yaptığı ithalatın her geçen yıl arttığını anlattı.

İspanyollar çok beğeniyor

Araştırmanın Türkiye Genel Algısı başlıklı ayağının sonuçlarına değinen Büyükekşi, şu ifadeleri kullandı:

“Firmalara ülkemizin imajı konusunda ne düşündüklerini sorduk. Türkiye’nin imajını olumlu bulanların oranı yüzde 60 çıktı. Yüzde 12’lik bir grup ise ülke imajımızı olumsuz bulduklarını belirtti. Özellikle hain darbe girişiminden sonra ülkemizin imajına yönelik bir karalama kampanyası başlatıldı. Bu suni algının etki alanını sınırlamak için Ekonomi Bakanlığımızın himayesinde TİM ve TOBB işbirliğinde bir imaj kampanyası başlattık. Şu ana kadar 7 ülkede toplam 517 milyon kişiye ulaştık. Hedefimiz: 2.6 milyar kişiye ulaşmak.”

Haberin Devamı

Tekstil, halı, deri

Büyükekşi, Türkiye’nin genel imajının en yüksek olduğu ülkeler arasında yüzde 80 ile İspanya, yüzde 79 ile Almanya ve Hindistan’ın başı çektiğini aktardı. Büyükekşi, Türkiye genel imajının en yüksek olduğu sektör gruplarının kimyevi maddeler ile tekstil, halı ve deri gruplarının olduğunu bildirdi.

Firmalara Turkey: Discover the Potential markasını daha önce görüp görmediklerini sorduklarını dile getiren Büyükekşi, “Markamızın bilinirlik oranı yüzde 41 çıktı. Bunun çok önemli bir oran olduğunu düşünüyoruz” dedi. Türkiye markasının yüzde 45 ile en çok tekstil, halı ve deri sektöründe bilindiğini aktaran Büyükekşi, onu yüzde 43 ile metal, cam, seramik ve orman ürünlerinin takip ettiğini anlattı.

Haberin Devamı