Teknoloji İnovasyan yapmaya nereden başlanmalı?

İnovasyan yapmaya nereden başlanmalı?

10.03.2016 - 16:56 | Son Güncellenme:

Firmaların inovasyon yapmasının birçok yolu ve yöntemi olduğu bilinen bir gerçek. Peki inovasyon yapmaya nereden başlanmalı? Öncelikle hangi alanda inovasyon yapılması gerektiği belli analizlerden sonra ortaya çıkıyor.

İnovasyan yapmaya nereden başlanmalı

Asıl önemli olan bu aşamaya geçmeden önce firmanın sahibi ve yöneticilerinin inovasyona ne kadar açık ve uygun olduğu konusunun ele alınmasıdır. Malum, firmalarımızın neredeyse tamamına yakın kısmı aile firmasıdır. Burada aile firmalarının handikaplarını sıralayacak değilim. Demek istediğim ülkemizdeki aile firmalarının inovasyona geçişte ciddi sıkıntılar yaşadığı gerçeğidir. Maalesef bu konuda elimizde istatistik olmadığı için kişisel gözlemlerimizden hareket edeceğiz. Aile bireylerinin yönettiği firmalar bu bireylerin yenidünyayı algılama kapasiteleriyle senkronize gitmektedir. Dolayısıyla bu durumun yansıması ise 2015 küresel inovasyon endeksine göre ülkemizin 58. sıraya gerilemesi oluyor…

Haberin Devamı

Aile firmalarının ikinci ve üçüncü nesle geçişte de ciddi sıkıntılar yaşadığını da biliyoruz. Geçişler ağır bedeller ödetiyor ülkemize maalesef. Bu geçişlerin etkisini kırmak için elle tutulur mekanizmalar üretilemedi maalesef, üretilemiyor… Ve bedelini de görüldüğü gibi hep birlikte ödüyoruz.

Neden geçiş hazırlıklarının bu zamana kadar yapılmadığı da ayrı bir tartışma konusu. Dünyadan örnekler alınabilirdi… Hala da alınabilir…

Firmalar için inovasyon, ticari kazanımlar sağlamaya yönelik olarak yenileştirme, iyileştirme ve geliştirme çabalarının tümünü ifade etmektedir. Bu çabalarının odağında ise yeni fikirlerin çıkış noktası olan insan yer almaktadır. İnovasyon ile ilgili yeni bilgi oluşumlarının farkında olan ve bunu kullanabilen insanlardır. Ama çalışanların inovasyon atraksiyonlarını da etkileyen birinci derecede firma liderleridir. Firmanın sahibi ve/veya genel müdürü inovasyon performansından birinci derecede sorumlu olan kişidir.

Haberin Devamı


Öncelikle kendimizi ve sonra firmamızı inovasyona hazır hale getirmek için nereden başlayabiliriz?

İleri görüşlü, stratejik ve yenilikçi liderlik,
Bütün çalışmalarında yenilik ve başarı üzerine vurgu yapmak,
Güçlü bir müşteri odaklılık ve toplam müşteri değeri oluşturma,
Esnek ve uyumlu bir örgüt yapısına giden mekanizmaların üretilmesi,
Yüksek düzeyli işbirlikleri, takım çalışması ve güvene yol açan çalışma kültürü,
Bütün çalışanların katılımcı olduğu yönetim tarzı ve işgücünün inisiyatif almasını sağlama,
İnsan yeteneklerine değer vermek ve ödüllendirme sistemini sürdürülebilir şekilde çalıştırmak,
Sürekli öğrenme, değişim ve ilerleme üzerine sistem geliştirme,
Etkili enformasyon, iletişim, karar alma sistemlerinin geliştirilmesi,
Süreç ve bilginin yönetimine önem vermek,
Rakipleri etkili bir şekilde takip ederek onların dokunmadığı açık alanları tespit etmek,
Pazar geliştirmeye ve ürün farklılaşmasına önem vermek,
Yönetimsel esnekliliği arttırmak,
Kullanılan dili inovasyona uygun hale getirmek,
Hep aynı noktaya odaklanıp kalmamak,
“Tam Doğru” yu Unutmak ve sürekli piyasa dilinde yeni doğrular peşinde olmak,
Şirket Kültürünü “yavaş öğrenecek” insanları işe almak,
Yöneticiler olarak rahatınızı kaçıracak insanları işe almak,
Küçük başarı cezalandırmak ve büyük başarısızlığı
Eylemsizliği af etmemek,
Firmanın başarılarını unutmak ve hep yeni başarılara odaklanmak.