İnternet neydi, ne oldu, ne olur?

17.02.2009'de eklendi17.02.2009-10:12 'de güncellendi
Günümüz internetinin yaratıcılarından sayılan Vint Cerf, internet için "Ben ona bulut olamazsın demedim, adam olamazsın dedim," dedi.

İnternetin babalarından (cidden, bildiğin baba) Vint Cerf, Search Marketing Expo'nun (Arama Pazarlaması Fuarı) Santa Clara ayağında verdiği konferansta, internet alanında geçmişte karşılaşılan sorunlardan bazılarının henüz çözülemediğini hatırlatarak gelecekle ilgili hayallerini paylaştı.

Vint baba, çevrimiçi depolama hizmetlerinin "gelişim" deyince kapasite artımını aladığını, ancak  teknolojinin içeriğinin geliştirilmesine, kullanışlı ve güvenli olmasına uğraşan çok az kişi olduğunu belirtiyor. Muhterem Cert, bu konunun üzerine acilen eğilmesi gerektiğini söylüyor. Cerf, yıllar önce ARPANET'i diğer ağlara bağlamada çektikleri zorluğu bu konuda örnek gösteriyor. Bulut (cloud) adı verilen bu ağlar da, kendi içlerinde neyin ne olduğunu biliyorlar ancak kendilerinden başka bulutların da olduğundan bihaberler. Bu sorun çözülürse bağımsız bilgi kaynakları birbirlerinden yardım alıp hayatı büyük ölçüde kolaylaştırabilir.

Tabii bu noktada güvenlik sorunları ortaya çıkıyor. Hangi tür bilgiler bu paylaşıma dahil edilmeli? Vint baba, buna örnek olarak sağlık bilgilerini veriyor. Böyle bir ağ paylaşımı sayesinde acil durumlarda herhangi bir hasteneden ulaşılabilirse o an buna bir itirazınız olmaz. Ama bu tür bilgilerinize herkesin  her zaman erişebiliyor olmasına da alışmak zor olurdu herhalde. Buna önerilen çözüm ise, bu bilgilerin sadece kısa bir süre için erişilebilir olmasını sağlamak.

Televizyonun geleceği olarak görülen internet televizyonu (IPTV) olayına da değinen Vint, bu mecrada reklamların nasıl kullanılabileceğine birkaç örnek getirmiş. Hepimizin bildiği gibi kimse filmin orta yerinde giren reklam aralarından hoşlanmıyor. Cert, internette bu işin daha dostane bir yolla halledilebileceğini düşünüyor. Şimdiki teknolojiyle mümkün olmasa da, ilerde resimlerin duyarlı hale getirilmesi sayesinde ekranda o sırada ilgilendiğiniz bir nesne gördüğünüzde ona tıklayarak reklama kendi isteğinizle gitmenizin sağlanması, hem izleyiciyi hem reklamvereni memnun edecek bir çözüm olabilir.

Yahoyt

Bu makaleye ifade bırak