İstanbul İstanbul Üniversitesi Basında En Çok Yer Alan Üniversite Oldu

İstanbul Üniversitesi Basında En Çok Yer Alan Üniversite Oldu

05.01.2018 - 18:24 | Son Güncellenme:

.

İstanbul Üniversitesi Basında En Çok Yer Alan Üniversite Oldu

Medya Takip Merkezi’nin 1 Ocak-31 Aralık 2017 tarihleri arasında yaptığı takip sonuçlarından derlenen verilere göre, İstanbul Üniversitesi 2017 yılında en çok haberi yapılan üniversite oldu.
Medya Takip Merkezi’nin 4 bini aşkın gazete ve dergi, 47 televizyon kanalı ve 10 bini aşkın haber sitesi üzerinden yaptığı takip sonuçlarına göre İstanbul Üniversitesi yazılı, görsel ve internet haberleri dâhil olmak üzere toplamda 118 bin 964 habere konu oldu.
İstanbul Üniversitesi ile ilgili yazılı basında 23 bin 479 haber yayımlandı. Yazılı basında birinci sırada yer alan İstanbul Üniversitesi’ni Ankara Üniversitesi ve Akdeniz Üniversitesi takip etti. İstanbul Üniversitesi 146 milyon 982 bin 485 TL reklam eşdeğerliliği ile yazılı basında reklam eşdeğerliliği en yüksek üniversite oldu.
Görsel medyada 4 bin 764 habere konu olan İstanbul Üniversitesi’ni sırasıyla Ankara Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi takip etti. İnternet haberleri sıralamasında da 90 bin 721 haberle İstanbul Üniversitesi en çok haberi yapılan üniversite oldu. İnternet haberleri alanında ikinci sırada Anadolu Üniversitesi yer alırken, ardından Ankara Üniversitesi, Uludağ Üniversitesi ve Akdeniz Üniversitesi geldi.
İstanbul Üniversitesi basında “Araştırma”, “Bilim”, “Eğitim”, “Patent”, “İnovasyon” çalışmaları, mezunlarının başarıları ve yenilikçi projeleriyle ön plana çıktı. İstanbul Üniversitesi, bilimsel ve akademik başarılarının yanı sıra uluslararası çalışmalarıyla da medyada adından söz ettirdi.
İstanbul Üniversitesi’nin Kurumsal İletişim Planlaması, medyada her yıl değişen ve gelişen koşullar çerçevesinde İÜ Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü tarafından yapılıyor. Yazılı, görsel ve internet medya çalışmaları ve medya ilişkileri, stratejik bir iletişim planı çerçevesinde yürütülüyor. İÜ Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü, İstanbul Üniversitesi’nin medya ilişkilerini yöneterek sosyal medya hesaplarını ve web sitesini güncel tutuyor. İstanbul Üniversitesi ile ilgili olarak 2017 yılında çıkan 118 bin 964 haberi analiz eden İÜ Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü, İstanbul Üniversitesi ile ilgili çıkan haberlerin yazılı basında yüzde 99’unun, internet medyasında yüzde 96’sının ve görsel basında yüzde 96’sının olumlu olduğunu saptadı.