Otomobil İşte Mercedes'in Business farkı!

İşte Mercedes'in Business farkı!

28.09.2010 - 11:00 | Son Güncellenme:

Alman üretici Mercedes-Benz’in amiral gemisi olan ‘S’ serisi, tam 56 yıldır yolların en konforlu aracı olmak için üretiliyor. Marka, ayrıcalıklı ve özel müşterileri için ürettiği en son teknolojileri, konfor ve güvenlik donanımlarını bu seride üretime geçiriyor.

İşte Mercedesin Business farkı

Sayısız ödül kazanan S serisi dünyanın en çok satan lüks sedanı olma unvanını elinde bulunduruyor. 10. jenerasyon S serisi olan W221, 2005 yılında tanıtıldı. Getirdiği yeni teknolojilerin yanı sıra yeni motorlarıyla da dikkat çeken W221, ilk defa elektrik motoru ile benzinli motorunun hibrid şekilde kullanıldığı S serisi oldu.

Tasarım

Haberin Devamı

Bir önceki neslin ağırbaşlı duruşunu dinamizm ile harmanlayan S serisinde, köşeli hatların oval hatlarla kusursuz birleşimi, aracın her noktasına dağılmış. Aracın bir Mercedes olmasının gerekliliği olarak büyük ön ızgara yerini hemen almış. LED gündüz farları makyaj öncesindeki sis farlarının yerine konumlandırılmış. 19 inçlik jantların üzerinde duran S400’ün arka kısmı ön tarafı kadar etkileyici görünmüyor. Çift egzoz çıkışı ile şıklık katılmış arka kısma artık gözümüz alıştı. Mercedes S serisinin asıl heybeti ise yandan bakıldığında görülüyor. 5 metreyi aşan uzunluğuyla S serisi neredeyse iki Smart kadar uzun.

İç mekan

S400’ün iç mekanını ön ve arka olarak ayrı ayrı anlatmak gerekiyor. Ön kısımdaki donanımları kullanmayı öğrenmeniz için aracı yol kenarına çekip zaman harcamanız gerekiyor. Her noktasından kalite fışkıran ön konsol, gerçekten etkileyici… Tamamen dijital olan gösterge paneli analog görünümüyle beğeni topluyor. Direksiyonun sol tarafındaki gece görüşü tuşuna dokunduğunuzda analog gösterge yerini gece görüş kamerasından gelen görüntülere bırakıyor. Orta konsolun üst kısmındaki Command kontrol ünitesi hemen kol dayamanın önündeki joystick yardımıyla kontrol ediliyor. Kısa bir alışma döneminden sonra adapte olunan sistem koltukların şekillerini, aracın süspansiyon sistemini, hibrid sistemin çalışmasını, telefon ve navigasyon gibi birçok özelliği kullanıcıya sunuyor. Direksiyonun sağ tarafına konumlandırılmış vites kolunun kullanımı ilk başlarda garip gelse de alışılınca oldukça rahat. Özellikle orta konsolda vites topuzunun olmayışını görünce Mercedes mühendislerinin vitesi direksiyon yanına koymakla ne kadar akıllıca bir iş yaptığını anlıyorsunuz. Orta konsoldaki kapağın altına gizlenen disk değiştiricili ses sistemi SD kart desteği sunuyor fakat USB desteği maalesef yok. Orta konsoldaki büyük ekrandan kontrol edilen sistem Harman Kadron imzalı Logic7 surround ses sisteminin muhteşem performansı ile harikalar yaratıyor.
Ön ve arka koltukların konumu ve şeklini ayarlamak için birkaç butona basmanız yeterli. Isıtma ve havalandırma özelliği olan koltuklar, arkada yolculuk edenler için masaj fonksiyonunu da sunuyorlar. Arka koltukların arasındaki kol dayama bölümünün altından çıkan kumanda ile kafalıklardaki multimedya sistem kontrol edilebiliyor. Video kaynağını seçtikten sonra kablosuz kulaklıklarla birlikte kullanılan sistem analog tv desteği de sunmasıyla dikkatimiz çekti.

Motor
S400 Hybrid test aracımızda 3.5 litrelik V6 benzinli motor ve 20 hp güç üretebilen bir elektrik motoru birlikte görev yapıyordu. Benzer hibrid sistemlerle kıyaslandığında oldukça zayıf kalan sistemde elektrik motoru, gerektiği durumlarda benzin motoruna destek veriyor. Lityum-ion pillerini şarj etmek için fren sırasında oluşan kinetik enerjiyi kullanan sistem daha çok yakıt tüketimini düşürmeyi hedefliyor. Benzinli V6 ünite 6000 d/dk’da 279hp güç üretirken maksimum torku 385 Nm’yi 2400 d/dk’dan 5000 d/dk’ya kadar veriyor. 7G Tronic şanzımanla birlikte yumuşak bir karaktere bürünmüş gibi görünen motor, S serisini 0’dan 100 km/s hıza ulaştırmak için 7,2 saniyeye ihtiyaç duyuyor. Maksimum 250 km/s hızla sınırlandırılmış S400, yüksek hızlarda bile stabil bir sürüşe imkan tanıyor. Testimiz süresince 11 litre yakıt tüketen S400 kendisini satın alacak birçok müşteri için önemli olmasa da en cimri benzinli S serisi unvanını kazanıyor.

Konfor ve yol tutuş

Haberin Devamı

Otomobilde konfor denildiğinde ilk akla gelen model birçok kişi için S serisi. Sabit hızla giderken sessiz iç mekanına ne motor gürültüsü ne de yol sesi geliyor. Çift katmanlı camların bile önleyemediği şehir gürültüsü ise iç mekanda duyduğunuz tek ses. 19 inçlik jantlarına rağmen darbeleri çok iyi sönümleyen süspansiyon sistemi çok başarılı. Rahat koltuklara oturup arkanıza yaslandığınızda uyumamanız için hiçbir neden yok. Uykunuz yoksa S400’ün sizin için alternatifleri tabi ki bitmiyor. Geniş diz mesafesi sayesinde ayaklarınızı gönlünüzce uzatıp Multimedya sisteminin zevkini çıkarabilirsiniz.
Bu büyük aracı kontrol etmenin biraz zor olacağını düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. S400 çok iyi çalışan direksiyon sistemi, güçlü frenleri ve konfor modunda bile aracı yoldan koparmayan süspansiyon sistemi sayesinde kullanımı çok kolay bir otomobil. Zaten sürücünün yapacağı hataların birçoğu elektronik sistemler yardımıyla önleniyor. Sinyal vermeden şeridinizden çıktığınızda direksiyonu titreterek sürücüyü uyaran sistemden, PRE-SAFE kaza öncesi önlemler alan sisteme kadar birçok elektronik sistem S400’ün içindekiler için güvenliği en üst noktaya çekiyor. Test aracımızdaki otomatik uzun far fonksiyonu ve gece görüş sistemi yardımıyla gece yolculuklarının tehlikeleri yok edilmeye çalışılmış.

Güvenlik
Mercedes Benz S serisi, EuroNcap çarpışma testine hiç girmedi. Test aracımızda sürücü, yolcu, yan, perde ve sürücü diz hava yastıkları vardı.

Yorum - Selim ERKEK

Bulutların üzerinde gidiyormuş hissi yaratan koltukları ve inanılmaz başarılı süspansiyon sistemi S serisini satın almak için yeterli sebepler. S400’ün iki tonun üzerindeki ağırlığına rağmen her koşulda konforlu yolculuklar sunan amortisörlerine hayran kalmamak elde değil. Hem sessizliğiyle hem de konforuyla alınabilecek en iyi lüks sedan olarak gördüğüm S serisinin yol tutuşu ise bu büyüklükteki bir araçtan beklenmeyecek kadar iyi. İç mekandaki elektronik karmaşasını çözmek için gerçekten vakit ayırmanız gerekli. Ancak kullanmayı öğrendikten sonra S400 tam bir konfor canavarına dönüşüyor.
Test aracımızdaki Hybrid logosu bence Mercedes’in şovundan başka bir şey değil. Sistem 5 sene önce araç ilk tanıtıldığında duyurulsa bile demode kalırdı. En azından düşük güce ihtiyaç duyulduğunda sadece elektrikle çalışan bir araç olsaydı yenilikten bahsedebilirdik ancak bu araç Mercedes’in bu teknolojiye yabancı olmadığını göstermekten ileriye gidemiyor. Ne yakıt tüketim değerlerini ne de performans değerlerini çok etkilemeyen elektrik motoruna sahip S400 Hybrid, bir sonraki S serisinde kullanılacak sistemlerin bir provası olarak görülebilir.

Haberin Devamı


Yorum – Tulu DARICAN

S serisinin otomotiv dünyasındaki yazılı olmayan sözlükteki anlamı hiç kuşkusuz konfor. Test ettiğimiz S400 Hybrid modeli de bu özelliği eksiksiz bünyesinde barındırıyor. Yalıtımın muazzam olduğu otomobilde yol sesini iç mekanda duymak pek mümkün değil. Aracın en önemli konfor donanımlarıysa masaj bile yapabilen koltukları. Tabii bu donanım sadece arka koltukta oturanlara bahşedilmiş. Aracın iç mekan kalitesi kusursuz. Command sistemi rakiplerinin kontrol teknolojilerine göre pratik olsa da kesinlikle alışkanlık gerektiriyor. Büyük boyutlarına karşın S serisi kullanımı pratik bir araç. Genel anlamda görüş problemi bulunmuyor. Zaten problemler otomobili çevreleyen kamera ve sensörler ile giderilmiş.
Gece test etme imkanı bulduğum gece görüş sistemi bana kalırsa bu araçta fazla işe yaramıyor. Farların aydınlatması bu sisteme ihtiyacı minimize ediyor. Ayrıca sistem açıkken istemeden sürücünün gözü yol yerine bu sistemin ekranına kayıyor.
Mercedes’in hibrid teknolojisi sadece motora destek olan bir ünite. Yakıt tüketimine etkisi minimum düzeyde…

Teknik Özellikler
Motor: S400 BlueHybrid
Motor Hacmi: 3498 cc
Silindir Adedi: 6
Maksimum Güç: 279 hp 6000 d/d
Maksimum Tork: 385 Nm 2400-5000 d/d
Maksimum Güç Elektrik: 20 hp
Maksimum tork Elektrik 160 Nm
Performans
0-100 km/s Hızlanma 7,2 s
Maksimum Hız: 250 km/s
Frenler
Ön: Hava kanallı Disk
Arka: Hava kanallı Disk
Yakıt Türü Benzinli
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 10,8 lt
Şehir Dışı: 6,6 lt
Karma: 8,0 lt
Test: 11 lt
Boyutlar
Uzunluk: 5226 mm
Genişlik: 1871 mm
Yükseklik: 1485 mm
Dingil Mesafesi: 2700 mm
Bagaj Hacmi: 560 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 90+11 lt
Boş Ağırlık: 2020 kg
Lastik Boyutu: 255/40 ZR 19