iyzico faaliyet alanını 12 Doğu Avrupa ülkesine taşıdı

13.06.2018'de eklendi13.06.2018-14:37 'de güncellendi
iyzico, hizmetlerini yurt dışına açıyor. Uzun vadede amaçlarının ödeme alanında uluslararası ticaretin önündeki engelleri kaldırmak olduğunu açıklayan iyzico COO’su Orkun Saitoğlu, iyzico’nun faaliyet alanını 12 Doğu Avrupa ülkesine genişleterek finansal hizmetleri herkes için ulaşılabilir hale getirmeyi hedeflediklerini söyledi.

Avrupa’nın en büyük fintech organizasyonu Money20/20 Avrupa’da, 12 Doğu Avrupa ülkesine açılacağını açıklayan iyzico, bu açılımla faaliyet alanını, Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Estonya, Hırvatistan, Litvanya, Letonya, Romanya, Polonya, Slovenya, Slovakya, Yunanistan ve Macaristan’a taşıyor. 

iyzico COO’su Orkun Saitoğlu: “Türkiye’de 185 milyon banka ve kredi kartı var, bu rakam ABD’de 548 milyon, İngiltere’de 160 milyon, Almanya’da ise 141 milyon. Perakande E-ticaret oranları ise Türkiye’de 6.3 milyar dolarken, bu rakam ABD’de 340 milyar dolar, İngiltere’de ise 100 milyar dolar” dedi.

Doğu Avrupa’nın internet kullanımı ve finansal kapsam anlamında dünyanın en büyük dördüncü dijital pazarı olduğuna dikkat çekilirken, bu potansiyele rağmen halihazırda Doğu Avrupa pazarında KOBİ’lere pratik ve dijital ödeme sistemi sunan bir çözüm ortağının bulunmadığının altı çizildi. 

Bölgedeki e-ticaret alışkanlıklarının Türkiye’dekine çok benzer bir eğilim gösterdiğine değinen Saitoğlu, e-ticaretin, Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Estonya, Litvanya, Polonya, Romanya ve Slovakya’da yıllık ortalama yüzde 20 ile yüzde 38’lik büyüme kaydettiğini, Doğu Avrupa’nın sahip yüzde 70’in üzerindeki internet penetrasyonuna sahip olduğuna dikkat çekti. Bununla beraber, yüzde 32’lik mobil cihaz kullanımıyla Türkiye’de olduğu gibi mobil cihazların e-ticaretteki payının giderek arttığını vurguladı. 

En çok online alışveriş gece 04.00’te 

iyzico, Türkiye’nin Ramazan ayı online alışveriş karnesini açıkladı. iyzico verilerine göre iftar ve sahur saatleri arasında en çok bayram tatilinde nereye gideceğimizin planını yapıp bayram tatili satın aldık. Yüzde 46’lık oranıyla liste başında yer alan bayram tatilini, yüzde 25 oranıyla Kitap alışverişi izledi. Sahuru beklerken yapılan online alışverişlerde dikkat çekici bir diğer harcama ise yüzde 367’lik bir artışla yükselişe geçen dondurma alışverişi oldu. 

Türkiye’nin Ramazan ayı online alışveriş karnesini tutan iyzico verilerine göre Ramazan ayında en çok 04.00 saatinde alışveriş yaptık. Yüzde 275’lik oranıyla online alışveriş istatiklerinde ilk sırada yer alan zaman dilimini, yüzde 208’lik artış oranıyla gece 03.00 ve yüzde 187’lik artış oranıyla gece 05.00 izledi.

Yüzde 30 büyüme

iyzico COO’su Orkun Saitoğlu, "E-ticaret sektörü, hem ülkemizde hem de dünyada en hızlı büyüyen sektörlerden. Türkiye’deki e-ticaret sektörü, 2017 yılını yüzde 30’luk büyümeyle kapattı. Geçen yıl da aynı büyüme oranlarını yakalayabilmiştik. 2016’da yüzde 24 büyüyen e-ticaret, 31 milyar TL’ye ulaşmıştı. 2018’de büyümenin yüzde 30’un üzerine çıkması bekleniyor" dedi.