SağlıkRSS
23.08.2010 - 13:02 | Son Güncelleme: 23.08.2010-13:08

Kabızlığa çare

Çoğumuzun ortak sorunu kabızlık... İşte Dilara Koçak'tan bu soruna çözümler...

Sitene Ekle
Kabızlığa çare

Dilara Koçak

Yazılarınızı ve örnek diyet listelerinizi düzenli takip ediyorum. Benim kilo sorunum yok, sağlığım da çok iyi ancak bağırsaklarım tembel. Bu konuda sürekli sıkıntı yaşıyorum. Bana kabızlık sorunuma çözüm olabilecek tarifler vermenizi rica ediyorum. Ne yapsam kısa bir süre işe yarıyor, sonra yeniden sorun başlıyor. T.L- İstanbul

T.L Bey, sağlık durumunuzun iyi olması ve kilo sorunu yaşamamanıza çok sevindim. Umarım bu bilgilendirmeyi hekim muayenelerinin sonucuna göre bildiriyorsunuzdur. Çünkü bazen “Ben kendimi iyi hissediyorum” düşüncesine sahip danışanlarım oluyor. Sizin durumunuzda en önemli şey, bir gastroenteroloji uzmanıyla görüşmek hatta belki kolonoskopi ile durumu netleştirmek gerekiyor. Bu kararı hekiminiz verecektir. Eğer tüm bu kontroller yapıldıysa aşağıda vereceğim tarif ve önerilerin size faydalı olmasını diliyorum.
Günlük beslenmede lif miktarını artırın: Beyaz ekmek ve rafine tahıllar yerine tam tahıl ürünleri ile baklagilleri kullanın. Yani pirinç yerine bulgur, tam buğday ekmeği gibi.
Meyveleri soymadan tüketin: Elma armut gibi meyveleri kabuklu tüketin, diyetteki lif miktarını artırın. Kabızlığınızın şiddetli olduğu dönemde elma, ayva ve muzdan uzak durun bunlar yerine, armut, karpuz, kavun tercih edin.
Yeterli sıvı almayı ihmal etmeyin: Diyette lif alımını artırırken uygun miktarda su içmek de önemli. Bunun için bitki çayları iyi bir seçim olur veya bal ilave edilmiş komposto. Özellikle kuru kayısı ve erik hoşafı işe yarayacaktır.
Betaglukan ile zenginleştirilmiş atıştırmalık yulaf deneyin: 25 gramlık paketler halinde olan bu ürünü, yanınızda kolayca taşıyabilirsiniz. Yulaf betaglukanı suda çözünen bir lifdir. Suyla birleşince jel oluşumu meydana gelir. Sağlık üzerindeki olumlu etkilerin sırrı bu bal kıvamındaki jelle ilişkilidir. Jel olmazsa etkisi de olmaz. Bu etki için yulafın içinde bulunan betaglukan dediğimiz etken maddeden düzenli olarak günde en az üç gram alınması gerekiyor.
Hareket edin: Düzenli fiziksel aktivite bağırsak hareketlerini artırmaya yardımcı olur. Hatta imkanınız varsa masaj yaptırın.

Neden önemli?
Günde üç  gram yulaf betaglukanı alabilmeniz için en az 2-3 porsiyon normal yulaf tüketmeniz gerekiyor veya daha pratik olması için eczanelerde bulabileceğiniz betaglukanı hesaplanmış 25 gramlık paketleri de kullanabilirsiniz. Yulaf betaglukanın kan şekeri üzerindeki etkileri hakkında yapılan araştırmalar, yemek sonrası kan şekerinin yüzde 36 seviyesinde düşük çıktığını göstermektedir. Ayrıca yemek sonrası oluşan fazladan insülin ihtiyacının da yüzde 44 gerilediği görülmüştür. Düzenli tüketim ile ‘kötü’ LDL kolesterolünüzü düşme ve toplam kolesterol seviyenizde de yüzde 10’a kadar varan bir azalma sağlayabilmektedir. Yulaf betaglukanının kolesterolü düşürücü etkisi son 20 yılda yapılan pek çok detaylı araştırmayla ortaya konulmuştur.

Tarifler
* 1 kuru incir ve 4 kuru kayısıyı az suda haşlayın. İçine 1 tatlı kaşığı zeytinyağı ekleyin ve karıştırarak marmelat kıvamına getirin. Sabah aç karnına 1 tatlı kaşığı bol suyla tüketin.
* 1 poşet(25 gr.) betaglukan ile zenginleştirilmiş yulaf(eczaneden alabilirsiniz), 1 çay bardağı sıcak süt, 1 çay kaşığı keten tohumu, 1 çay kaşığı balı alın. Tüm malzemeyi kasede karıştırıp 15 dakika bekleyin daha sonra çatalla ezin. Sabah kahvaltısı olarak tüketilebilir.
* 2 kuru erik(siyah), 2 tam ceviz, 2 bardak ılık suyu kahvaltı öncesi yiyin.
* Çorbalarınıza doğal yulaf gevreği veya kepek ilave edin.
* 2 kuru kayısı, 5 bademi ara öğün olarak gece yatmadan önce bol suyla deneyin.


Bu meslekler çok kazandırıyor!

Etiketler:
Yorum Yazın
Gönder
Ara yönler 4 tanedir. Aşağıda yanlış yazılan ara yön hangisidir?
©Copyright 2014 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.
İlginizi ÇekebilirX