Kalben'in yeni single'ı 'Aşk Çeşmesi', çok sesli bir ustalık eseri

'Aşk Çeşmesi' adlı single'ını yayınlayan Kalben, gönüllerin simültane tercümanlığını yapmasının yanına bir de müthiş iyi bir klip stratejisi eklemiş. Yine başarılı, yine içten, yine göğsümüze göğsümüze vuruyor cümleleri...

Kalben'in yeni single'ı 'Aşk Çeşmesi', çok sesli bir ustalık eseri

"Vapurlarda görülecek en yalnız insanları,
Dinliyorum şarkılarda..."

Kalben'in müziği, tıpkı yukarda alıntıladığım şarkı sözü gibi. Yeni single'ı Aşk Çeşmesi'ne adını veren şarkı, bu sözlerle başlıyor. 3 şarkı ve 1 remix içeriyor single... Kalben'in daha önceki çalışmalarına hem benziyor hem de kendine has, azâde bir konumu var single'ın. İnsanın içini sarsan sözler yine albümün bel kemiği fakat bunun yanına bir de gittikçe dozu artan çok seslilik eklenmiş...

Kalben, müziğinin formüllerini baştan yazıyor ve biz bu süreci onunla birlikte yaşadığımız için çok şanslıyız.

Sofar'da bir gitar, bir mikrofondan sonra...

Sofar'da bir gitar, bir mikrofondan sonra...

"Kalp Hanım nasılsınız,
Ah ne çok kırıksınız?"

Kalben'i keşfettiğimiz Sofar performansı, ona albüm yapma yolunun kapılarını açmıştı. O performansta, elinde bir gitar vardı, önünde de bir mikrofon...

Sahneye yakışması bir yana, kendi müziğini yalın bir gitar performansıyla ortaya koymayı çok da güzel bir şekilde başarıyordu. O günden bugüne geldiğimiz süreçte Kalben, 4 single ve 2 uzunçalar sığdırdı kariyerine. Birlikte doğuşunu izledik, yükselişini gözledik ve şimdi de yerine yerleşiyor. 

'Aşk Çeşmesi' single'ı, teşbihte hata olmaz, bir 'yerleşme' çalışması oldu. Tüm detaylarıyla incelikle planlanmış, üzerine düşünülmüş, çalışılmış bir single...

Bu nedenle olsa gerek, sadece 3 şarkıdan oluşmasına rağmen, albüm etkisi yarattı. Yayınlandığı andan itibaren hepimizi klipteki Kalben'in yüzüne bakıp "Ne yaptın be?" diye soracak duruma getirdi. 

Adım adım geldi

Adım adım geldi

'Aşk Çeşmesi' single'ı, aslında adım adım bize geleceğini hissettirdi. Single'ın içindeki çok sesli, Kalben'e haslığını koruyan müziğin bol çeşni ve baharatla renklendirilmiş hâli, işin açıkçası her çalışmasında bizi kendisine hazırlıyor gibiydi.

Kendi adını taşıyan ilk uzunçaları, hem Kalben'in Sofar performansı kadar yalın hem de farklı enstrümanlarla renklendirilmiş bir tanışma albümüydü. Gitar ağırlıklıydı elbet, fakat Kalben, bizimle birlikte yürüdüğü kariyer yolunda yolun bir noktada sağa kıvrılacağını hissettiriyordu.

Tam bir yıl sonra yayınladığı 'Sonsuza Kadar' uzunçalarında ise, işler birazcık daha değişmişti ve Kalben bu kez, arkasındaki prodüksiyonla birlikte yeni yeni sevdalar çiçeği oluyordu. 

Anlatılar aynı, samimiyet ve sıcaklık aynı düzeyde, Kalben yine bizi çok renkli ve çok sesli bir 'Kalben evrenine' doğru yavaş yavaş taşıyor.

Bu usul usul ve geceleri yürünen yolun sonunda, sağa kıvrılırken karşımıza 'Aşk Çeşmesi'nin çıkacağını bilsek, eminim daha hızlı yürümek ister ve sabırsızlanırdık. Bilmediğimiz iyi oldu, Kalben bize, sürprizlerden daha güzel bir sürpriz yaptı.
 

'Aşk Çeşmesi' nasıl olmuş?

'Aşk Çeşmesi' nasıl olmuş?

Kırık kalpleri, umutsuzluğu, yalnızlığı, kadınlığı, erkekliği, sevmeyi sığdırdığı üç şarkıyla selamladı bizi Kalben.

'Çek', 'Kalp Hanım' ve 'Aşk Çeşmesi' adını taşıyan üç şarkının yanında bir de 'Aşk Çeşmesi'nin son zamanlarda en beğendiğim DJ'lerden biri olan Kaan Düzarat tarafından yapılmış bir remix'i bu single'ın içeriğini oluşturuyor.

Üç şarkının da ortak özelliği hem 'tam bir Kalben şarkısı' olmaları hem de daha önce Kalben'den duymadığımız tınıları bir araya getirmeleri.

'Çek', Kalben'in o bildiğimiz 'elde gitar' anlarını, performanslarını gözümüzün önüne getiren bir şarkı.

Temposu, belki Kalben'e göre yüksek fakat vokalleri bildiğimiz Kalben tınısından bir adım bile uzakta değil. Tanıdık bir evin salonundan içeri giriyoruz hissi. Birazdan o bildiğimiz koltuğa oturacağız. Fakat sanki duvarlara yeni yeni çerçeveler mi asılmış? Bunu ev sahibine sormayı düşünüyoruz ama laf lafı açıyor ve aklımızdan uçup gidiyor...
 

Peşinden gelen 'Kalp Hanım'da, yine vokaller ön planda ve Kalben hem tanıdık hem de "Bu kadına ne olmuş?" diye sorduruyor. Kalben, şarkıda da söylediği gibi "Bilmiyor yanıtları, sormadı ki soruları!"

Single'ın tartışmasız en iyisi ise, 'Aşk Çeşmesi'. Dostlar, yalnızca Kalben'den dinlediğimiz en iyi şarkı değil bu. Son yıllarda ülkeden çıkan en iyi işler arasında ilk 5'e tartışmasız girer!

Ölçülü (ölçülü olduğu için 'tekrir' olarak anmanın daha da yakışacağını düşündüğüm) tekrarlar, şarkıyı boyutlararası atlatıp paralel evrenlerde de dinlenebilecek bir güzelliğe taşıyor.

Öyle güzel yükseliyor, öyle güzel alçalıyor ki övmemek imkansız. O alaturka tavır, Kalben'e fena halde yakışmış. Dinlemeniz gerek, bu sene en çok dinlediğiniz şarkılardan biri olacağının garantisini ilk elden veriyorum.

Remix'inde ise Kaan Düzarat, Kalben'in ve şarkının ruhuna çok uygun bir iş ortaya çıkarmış. İnanılmaz temiz iş, ellerine sağlık! 

Başka bir klip, karşımızda 'Kalbenler'!

Başka bir klip, karşımızda 'Kalbenler'!

Single'a hazırlanan 'klip' ise klip olmayı aşıp yepyeni bir dönemin başlangıcını müjdeliyor sanki. Biz, oturduğumuz yerde, kulağımız hoparlörde Kalben'in yeni dönemini atomlarına ayıra ayıra anlamaya ve dinlemeye çalışmıyormuşuz gibi, üstüne bir de 'klip' geldi ki, klipten öte bir kısa film izliyoruz işin açıkçası. 

'Kız Kulesi'nin Anahtarı' adını taşıyan kısa film, şarkıların tamamının kliplendirilmesi ve araya bütünlük sağlayan görüntülerle birlikte Kalben'in birkaç repliğinin konulması ile ortaya çıkarılmış.

Single'ın tamamını her anlamda yansıtıyor bu çalışma. 

3 farklı Kalben görüyoruz. Hepsi, şarkılar için incelikli olarak çalışılmış 'Kalbenler'.

 'Çek'te Kalben, üzerinde beyaz bir elbiseyle ve işaret dili kullanarak şarkıyı söylüyor. 

'Kalp Hanım'da özlediğimiz 'gitarlı Kalben', retro bir ortamda şarkıyı seslendirip bir yandan eşyaların birer birer eksilişine şahit oluyor. Sahi yahu Kalben, kim dedi her şey yoluna girecek diye? 

'Aşk Çeşmesi' ise Kalben'i modern dansı iliklerimize kadar hissettirecek bir performans gerçekleştirirken izliyoruz. Yahu, övmelere doyamıyorum...
 

Hikayeler anlatan bir kadın müzisyenin, her çalışmasında anlattığı hikayelere bizi de dahil etmesinin en güncel halkası 'Aşk Çeşmesi', dinlemeyi ve konuşmayı seven herkes için bir dertleşme seansı.

Bir evde, karşılıklı oturup yaptığımız dertleşme seanslarının bir tezahürü. Kahve tazeleyeyim mi Kalben? Şu 'Aşk Çeşmesi'ni bir kez de benimle söyle bu arada lütfen...


andac.uzel@demirorenmedya.com
 

Bu makaleye ifade bırak