Ülkemizde çok yaygın bir durum olan kamburluk nasıl düzeltilir? İşte haberimizin detayları..

Kamburluk nedir? 

Omurganın sürekli öne doğru eğilmesiyle ortaya çıkan ortopedik bir rahatsızlıktır. Genellikle ergenlik dönemlerinde başlayan bu duruş bozukluğu en zor ortopedik rahatsızlıklardan biridir. 

Herhangi bir ilaç tedavisi olmadığından sadece ilerlememesi için bir takım egzersizler ile tedavi edilmeye çalışılır. 

Bazen fark edilmeyecek kadar küçük bir eğrilik bazen ise ileri derecede ve rahatsız edici boyutlarda olabilir. Sırtta veya boyunda ki boşlukları doldurarak ortaya çıkan kamburluk sırt ve bel kısmında ki kasların zayıflaması ile ortaya çıkar.
 
Kamburluk dereceleri nasıl ölçülür?

Sırt bölgesinde ki normal eğrilik 25- 40 derecedir. Fakat sırtınızda 45-75 arasında bir yamukluk varsa halk arasında kamburluk tıp dilinde “kifoz” oluşmuştur. Sırtta ve boyunda gözle görülür bir şekilde yamukluk ortaya çıkar. Doktorunuz röntgen çekerek dercesini ölçer, uygun tedaviye başlanır.
 



Kamburluk nasıl anlaşılır?

Sırtta ve boyunda belirgin derecede yamukluk ile ortaya çıkan kamburluk kişiye aşırı rahatsızlık verir. Yürürken, otururken, uyurken sürekli sancı ve ağrı duyulur. Doktor muayenesinde göz ile yapılan muayenede hasta eğildiğinde ortaya çıkan yamukluk gözlenmelidir. 

Kamburluk nasıl oluşur?

Gününün çoğunu bilgisayar başında geçiren kişilerde meydana gelebilir.

Bazen genetik bazen ise doğuştan sebeplerden ortaya çıkabilir. 

Kamburluk ergenlik döneminde erkek ve kız çocuklarının duruş bozukluklarından kaynaklanabilir. 

Kamburluk nasıl düzelir?

Eğer doğuştan olmayan bir nedenden dolayı kamburluk yaşıyorsanız tedavisi mümkündür. Öncelikle uzman bir doktora danışmalısınız. 

Doktorunuz size uygun tedavi yöntemlerini ve yönergelerini verecektir. Doktorlar genellikle korse ve ezersiz verirler. Düzenli spor ve egzersiz yaparak kurtulmanız mümkündür. 

Eğer bel ve sırt kaslarınız güçsüzse ters mekik çekerek kaslarınızı güçlendirebilirsiniz. 

İş yerinizde çalıştığınız bilgisayar, masa ve sandalyenin düz ve yumarda olmasına dikkat edin. Her zaman dik oturmaya gayret edin.  

Kitap okurken veya telefona bakarken boynunuzu ve sırtınızı öne doğru eğmeyin.

Kamburluğu düzeltmek için en etkili 3 egzersiz

Köprü egzersizi

Öncelikle dizleriniz bükük bir şekilde egzersiz matına uzanın. Kollarınızı iki yana açarak parmak uçlarınız bacaklarınıza bakacak şekilde uzatın. Bacaklarınızdan güç alarak belinizi yukarı doğru kaldırın ve nefes verirken karnınızı sıkın. 

Yukarı kalktığınız da vücudunuz düz bir şekilde olsun, 2-3 saniye durup nefes alıp tekrarlayın. Bu egzersizi 10-12 defa tekrarlayabilir haftada 4 defa uygulayabilirsiniz. 

Kobra egzersizi

Egzersiz matını yere serin. Mata yüzüstü uzanın ve avuçlarınızı omuzlarınızın yanına yerleştirin. Sadece avuçlarınızdan destek alarak kalçanızı sıkıp göğsünüzü yukarı kaldırın.

2-3 saniye kadar bu hareketi yapmaya devam edin ve yavaşça aşağıya inin. Belinizi biraz zorlayacak bire hareket olduğundan sakince yapmaya özen gösterin.  

Kalkarken nefes verip aşağı inerken nefes alın. Hareketi günde 6 defa tekrarlayabilirsiniz. 

Plank egzersizi

Egzersiz matında şınav pozisyonunu alın. 35 saniye kadar bu şekilde kalın. İlk seferse 1 defa yapın. Sürekli tekrarladığınızda süreleriniz uzayacaktır. 

PembeNar Özel