Karar vermek zorlaştığında uygulayabileceğiniz 10 yöntem

Zor karar alma anlarında ne yapıyorsunuz? Neyi seçeceğinizi bilemediğinizde, hangi yolun 'doğru' olduğuna karar veremediğinizde özel bir tekniğiniz var mı? Doğru karar vermenin yolu, aslında stresi azaltmaktan geçiyor.

Karar vermek zorlaştığında uygulayabileceğiniz 10 yöntem

İnsan 'kararsız' bir canlı, çünkü karar vermek zorunda kaldığı binlerce şey var.

Bu binlerce şey, gün içinde hepimizi boğuyor.

Peki, zor kararlar almak gerektiğinde ne yapmalısınız?

1. Sezgilerinize güvenin

1. Sezgilerinize güvenin

Sezgiler çoğunlukla yanıltmaz. 

Bir karar alırken içinizden gelen sesi dinleyin ve onun söylediğini mantık çerçevesinde değerlendirin.

2. Meditasyon yapın

2. Meditasyon yapın

Zihni dinlendirmek ve sağlıklı düşünebilmek için meditasyon şart.

Meditasyon, 'bir durup dinlenme' zamanı ve fırsatı tanır.

Gün içinde yorulan zihninizden düşüncelerin yavaşça durulduğunu hissedeceksiniz.

3. Aldığınız kararın size nasıl hissettireceğini düşünün

3. Aldığınız kararın size nasıl hissettireceğini düşünün

Bir karar alırken, aldığınız kararın size nasıl hissettireceğini düşünün.

Sonuçların nasıl hissettireceğini düşünmek, yeterince verimli bir yöntem.

4. Kendinize iki önemli soru sorun

4. Kendinize iki önemli soru sorun

"Hangi seçeneği seçmeye yakınım? Hangi seçeneği kendimden uzak tutmaya çalışıyorum?" bu iki soru, davranışlarınızı ve eğilimlerinizi tanımaya yarayacak.

5. Analizlerin içinde boğulmayın

5. Analizlerin içinde boğulmayın

Onlarca ihtimali peş peşe düşünmek yerine, olabildiğince sade bir düşünme süreci geçirmeye çalışın.

Ya bir yol bulun ya birilerini takip edin ya da yoldan çekilin.

6. Vücudunuzu dinleyin

6. Vücudunuzu dinleyin

Önce zihninizi birkaç dakikalığına boşaltın. Daha sonra karar vermek durumunda kaldığınız konuyu düşünmeye başlayın. Senaryoların artılarını ve eksiklerini düşünün. Vücudunuzun bu süreçlere verdiği tepkiyi dinleyin.

7. Sonuçları görselleştirin

7. Sonuçları görselleştirin

İki potansiyel seçenekten birini seçme vakti geldiğinde, ikisini de gözden geçirin ve sonuçlarına hazır olup olmadığını düşünün. İkisinin sonuçlarını da tek tek düşünün.

8. 24 saat kuralı işe yarar

8. 24 saat kuralı işe yarar

Bir konuyu altı kişiyle konuşun. Bir kişiyle altı kere değil, altı farklı kişiyle...

İlk 24 saat karar vermekten kaçının.

9. Temiz hava alın

9. Temiz hava alın

Dışarı çıkın. Düzenli ve derin nefes alıp vererek zihninizi de bedeninizi de rahatlatın.

10. Listeleyin

10. Listeleyin

Her iki seçeneğin de olumlu-olumsuz yanlarını ve yapılması gerekenlerini listeleyin. Bunlar, yolunuzu çizmenizi sağlayacak.

Yazmak ve yazdığınızı gözden geçirmek, düşünerek vakit kaybetmekten daha faydalı.


andac.uzel@demirorenmedya.com

Bu makaleye ifade bırak