Kariyer D-Smart, bayileri için gelişim akademisi kurdu

D-Smart, bayileri için gelişim akademisi kurdu

30.06.2008 - 01:05 | Son Güncellenme:

D-Smart, 444 bayisindeki 1500 çalışana D-Smart hizmet standartları, teknik ve satış, bayi yönetimi eğitimleri veriyor. 15 ilde yapılacak eğitimlerin hedefi, D-Smart markasına karşı aidiyet duygusunu güçlendirmek ve ürünün tekniğinin eksiksiz kavranmasını sağlamak

D-Smart, bayileri için gelişim akademisi kurdu

Dijital yayıncılık pazarına gireli henüz bir yıl olmasına karşın kullanıcı sayısını 645 bine, bayi sayısını da 9 bin 200’e çıkarmayı başaran D-Smart, Smartshop statüsündeki 444 bayide çalışan yaklaşık 1500 görevliyi, D-Smart Gelişim Akademisi’nde bir dizi eğitimden geçiriyor.

Haberin Devamı

Ankara, İstanbul, İzmir, Bursa, Trabzon ve Kayseri’nin de aralarında bulunduğu 15 ilde verilecek ve 86 gün sürecek eğitimler, 3 bölümden oluşuyor. D-Smart Dünyasına Yolculuk eğitiminde, D-Smart’ın farkları, hedefleri ve beklentileri üzerinde durulurken, D-Smart Hizmet Standartları eğitimiyle bayilere, ‘müşteri kimdir, nasıl hizmet verilir?’, müşteri odaklı yaklaşım gibi konularda bilgiler verilecek. Akademinin 2. bölümünde ise D-Smart Teknik Özellikler ile Satış Teknikleri eğitimi yer alacak. Böylece okul mantığı içerisinde farklı konular bir arada sunularak katılımcının daha çok bilgilenmesi sağlanacak. Akademinin 3. bölümü eğitimleri ise yönetim tekniklerine ilişkin olacak.

Eğitimlerin öncesinde yüz bayiiyle workshop’lar gerçekleştirdiklerini söyleyen Doğan TV Holding İK Grup Başkanı Yasemin Ertem, “Başta herkese standart 2 günlük tek bir eğitim vermekti amacımız. Ama talepler sonucunda eğitim programlarının sayısı arttı. Amacımız bir davranış değişikliği yaratmak, D-Smart hizmet standartları konusunda bayileri bilinçlendirmek ve ortak bir kültür yaratmak” diyor. Akademide satış ve kurulum hizmetlerinde verimliliği artıracak taktikler geliştirilmesini de hedeflediklerini söyleyen Ertem, “Kalite standartlarımıza ilişkin bazı objeler ve simgeler kullanıyoruz. Örneğin bizim için, evlerde kurulum hizmeti verirken bayilerimizin galoş kullanıyor olması çok önemli. Bu alışkanlığı kazandırmak için akademi kapsamında dağıtılan promosyon çantalara galoş koyduk. Aynı şekilde çantaların içerisinde birer adet parfüm de yer alıyor. Mesajımız şu: ‘Biz, bayiimiz veya çalışanı olarak sana değer veriyoruz, sen de kendine değer ver ve kendi değerini bil” diye konuşuyor.

Haberin Devamı

UZUN SÜRELİ BİR PROGRAM

 D-Smart Satış ve Lojistik Direktörü Dr. Meriç Bebitoğlu da akademinin, bayilerin D-Smart’a olan aidiyetlerini artırmada önemli bir rol oynayacağını söylüyor:
“Kuşkusuz ulaşmak istediğimiz nokta bayilerimizin ve çalışanlarının D-Smart’a aidiyetlerinin artması, ürünün içerik ve tekniğine ilişkin bilgilerinin tam olması. Smartshop statüsünde olan, D-Smart’ın kurumsal kimliğe uygun giydirilmiş bayilerin insan kaynağının da yaka kartı, tişört ve diğer ekipmanlarıyla birlikte eve hazır biçimde gitmesi sağlanabilirse hizmet standartları daha da artırılır.”

Haberin Devamı

2008 yılı sonu itibariyle D-Smart’ın kullanıcı sayısının bir milyonu aşması bekleniyor, dolayısıyla D-Smart bayileri kısa sürede bir milyon haneye bizzat girip çıkmış olacak. Bebitoğlu, “Hizmet sektöründe ev içi çalışma yapıldığı zaman doğal olarak birkaç saatliğine de olsa ailenin özel hayatını paylaşıyorsunuz. Bayiler teknik ve davranışsal boyutta son derece eğitimli olmalılar ki, D-Smart’ı en iyi biçimde temsil edebilsinler, satış sonrasında da herhangi bir sorun yaşandığında ürünün arkasında durabilsinler. D-Smart Gelişim Akademisi sürekli gelişimi hedefleyen uzun süreli ve disiplinli bir program” diyor.

Gümüş sertifika verilecek

Yasemin Ertem’in verdiği bilgilere göre eğitimlere tüm ekibiyle birlikte katılan bayiler, gümüş sertifika almaya hak kazanacak. Gümüş sertifika alan bayilerin camlarına bir etiket yapıştırılacak. Bu yılın aralık ayına kadar sürecek eğitimler bittikten sonra 2009 yılının akademi lansmanını yapacaklarını söyleyen Ertem, “Bir de eğitimlerin arasına katacağımız Turuncu Günler Sohbet Programı var. Turuncu Günler’de 2008 yılında Mehmet Ali Birand, Uğur Dündar, Güneri Civaoğlu ve İlker Yasin konuğumuz olacak ve bayilerimizle sohbet edecek. İstanbul merkez binamızda yapılacak sohbet toplantılarını, uydu üzerinden kapalı devre olarak yayınlayarak bayilerimizin D Smart’larıyla izlemelerini sağlayacağız” diyor.