Geri Dön

Genç reklamcıların yarışması başlıyor

25-28 Eylül günleri arasında marketingist kapsamında, bu yıl 3.’sü gerçekleştirilecek reklamcılık yarışması ‘Rekatlon’a başvurular sürüyor. Yarışmaya tüm üniversite öğrencileri katılabiliyor

Genç reklamcıların yarışması başlıyor

Genç reklamcıların yarışması başlıyor. 25-28 Eylül günleri arasında marketingist kapsamında oluşturulan ‘prographic’ bölümünde, bu yıl 3.’sü gerçekleştirilecek ‘Rekatlon’a başvurular adresinde devam ediyor. Gerçekler üzerine kurulu bir reklamcılık yarışması olarak tanıtılan Rekatlon’a tüm üniversite öğrencileri katılabiliyor.

Reklam Ajansı Fayda tarafından, TÜYAP Beylikdüzü Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenecek Rekatlon’un amacı, taze beyin avcılığı. Bu yarışma sayesinde gençler taşıdıkları potansiyeli bir iş deneyimi olarak değerlendirme fırsatı buluyor, onlar sektörü ve reklamcılık da onları tanıyor. Rekatlon’a katılabilmek için yaratıcılık, stratejik düşünme ve konuşma sanatını bilmek yeterli.

On aşamadan oluşan yarışma için öğrencilerin kurduğu ekipler bir reklam ajansının marka ekibine dönüşüyor; her yarışmacı ekip -sektördeki gerçek bir ajans gibi- gerçek müşterilerin, gerçek istek ve hedeflerine göre farklı farklı stratejiler ve çözümler öneriyor. Sonra da tüm bunları gerçek sunumlarla reklâmverene satmaya çalışıyor ve yaptıkları işleri bir jüriye değil, gerçek reklâmverenlere beğendiriyorlar. Reklamverenin onayladığı işler ise finalde jüriye sunuluyor.
Yarışmanın ardından kimse Kristal Elma almayacak ya da Cannes’a gitmeyecek ama en büyük ödül, kazanılan deneyim olacak. Fayda Şirket Kurucu Ortağı-Yaratıcı Yönetmen İlyas Başsoy, yarışmanın hedefini, “Henüz mezun olmamış öğrencilere gerçek bir reklamcılık deneyimi kazandırmak” diyerek açıklıyor. Yarışmaya katılanların sektörden insanlarla tanışıp bağlantı kurma şansı yakaladığına işaret eden Başsoy, “Çok başarılı olanlar yazın Fayda’da staj yapabiliyor. Ayrıca Rekatlon’da dereceye girmek CV’de de çok güzel görünüyor; iş arayışında haneye artı puan olarak yazılıyor” diyor.

‘Akıllı fikirli herkese burada yer var’

Geçen yıl Rekatlon’a on iki grup katıldı. Türkiye’nin en iyi reklamcılarından oluşan Rekatlon jürisi çalışmaları değerlendirdi ve sonuçta Bilgi Üniversitesi’nin grubu birinci oldu. Katılımın her sene arttığını söyleyen İlyas Başsoy, şöyle diyor:
“Hem gençler hem de sektör Rekatlon’u önemsiyor. Ayrıca, sadece reklamcılık okuyanlar katılmıyor Rekatlon’a. Akıllı fikirli herkese burada yer var, gelecekte de olacak. Dolayısıyla geleceğin en akıllı reklamcıları Rekatlon yarışmacıları arasından çıkabilir. Daha fazla katılımla sektöre daha fazla nitelikli reklamcı kazandırmak mümkün.”

25 Ocak 2020 Magazin Haberleri Bülteni25 Ocak 2020 Magazin Haberleri Bülteni

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber