Kariyer Mutsuz çalışanı idare etme yolları

Mutsuz çalışanı idare etme yolları

05.01.2016 - 14:09 | Son Güncellenme:

Takım idare etmek kolay değil. Bunun için herkesin sahip olmadığı bazı özellikler gerekiyor. Bu özelliklere sahip olsanız bile, kendinizi ne yaparsanız yapın mutsuz olan bir çalışanın yarattığı zorluklarla karşı karşıya bulabilirsiniz.

Mutsuz çalışanı idare etme yolları

Bu sorunu da çözebilirsiniz, ama bu da muhtemelen sizi yoracak ve mutsuz bir takım lideri yapacak. Etrafınızda sakin ve mutlu biri olarak bilinirken içinizdeki canavarın ortaya çıktığını gören iş arkadaşlarınız da epey şaşıracak bu duruma.

Haberin Devamı

Mutsuz çalışanla işlerin kontrolden çıkması çok da kolay gerçekleşmiyor, ama mümkün. Hem kendinizi korumak hem de ofiste huzuru devamlı kılmak adına basit noktalara dikkat ederek hareket edebilirsiniz. Bu püf noktaları ile mutsuz çalışanı mutlu etmenin yollarını bulabilmeniz ya da en azından stresi azaltabilmeniz mümkün.

İşte bir takım lideri için mutsuz çalışanı idare etme rehberi:

Durumu iyice değerlendirin

Öncelikle sonuca varmadan önce gerçek bir değerlendirme şart. Çalışanınızın mutsuzluğunun nedenini gerçekten anlamanız gerekiyor. Bunun nedeni iş, siz veya bir başkası, hatta iş dışında bir şey olabilir. Eğer sorun şirketle ilgili ise mümkün olduğunca bilgi toplamak önemli. Olur ya sorun iş dışı kaynaklı, bunu da asla umursamamazlık etmeyin. İlgili olmanız çalışanınızın sadece bir çalışan olmadığını, sorunlarının önemsendiğini gösterir ki bu olumlu sonuçlar doğurabilir. O halde önce durumu değerlendirmek, ardından da destek olmak çok önemli.

Haberin Devamı

Mutsuz çalışanı idare etme yolları

Beklemeyin

Sorun varsa bunun çözümü için yapılacak konuşmayı asla ertelememek gerekiyor. Sıkıntı, uzak kalmak adına onu ne kadar görmemezlikten gelirseniz gelin, bir o kadar büyüyecektir. Soruna dahil herkesle yapılacak bir konuşma sizi bir sürü toplantı ve stresten kurtarır. Bu nedenle beklemeyin.

Gizlilik önemli

Sorun tespit edildiğinden itibaren sorunun büyümemesi için gizlilik kuralına kesinlikle uymak gerekiyor. Başkalarının duyması sadece sorunun büyümesine neden olmakla kalmaz, yasal olarak da hem siz hem de çalışan için sıkıntılar doğurabilir. Bu nedenle aman gıybetten uzak durun.

Mutsuz çalışanı idare etme yolları

Asaletten ödün vermeyin

En güzel iletişim sükunet ile geliyor. Karşınızdaki kişi konuşurken heyecanlı ise onu sakinleştirmeye bakın. Baktınız bağırıyor ve kavga etmek istiyor, o halde bırakın bağırsın. Siz sinirlerinizi bozmamak ve muhatap olmamak adına ortamdan uzaklaşın. Kavga etmemek, canınızı sıkmamak için asaletinizden ödün vermeyin.

Zaman verin

Hiçbir sorun parmak şıklatınca düzelmiyor. Dolayısıyla suların durulmasını bekleyin. Zaman gerçekten pek çok sorunun halledilmesi, halledilemiyorsa bile meselenin soğuması için en büyük yardımcı. Bırakın zaman aksın ve kötü enerjiyi alıp götürsün.

Haberin Devamı

Mutsuz çalışanı idare etme yolları

Kayıt tutun

Çalışanla sorun yaşarken süreç içinde yazılı ya da ne şekilde mümkünse, kayıt tutmak önemli. Can sıkıcı şeyler yaşanıyorsa veya yazışmalarda geçiyorsa bunları saklamak işinize çok yarayacaktır. Legal sorunlar söz konusu olduğunda kayıtları göstererek olası suçlamalardan kurtulursunuz. Tam tersi karşı tarafın suçlu olduğunu da bu şekilde kanıtlayabilirsiniz. Takım lideri olarak arşivinizi sıkı tutun ki canınız sıkılmasın.