Ekonomi Karttan tek çekimde ‘komisyon’ alınmaz

Karttan tek çekimde ‘komisyon’ alınmaz

22.07.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Genel Başkanı Aziz Koçal, üye işyerlerinin, tek çekim yapılan kredi kartlarında tüketiciye komisyon adı altında ayrıca bir ücret yükleyemeyeceğini belirterek, “Bunu yapması suç. Hiçbir işyerinin bankaya ödediği komisyonu tüketiciye yükleme hakkı yok” dedi.

Karttan tek çekimde ‘komisyon’ alınmaz

Koçal, birçok işyerinin kanunlara aykırı hareket ederek, nakit ve kartlı alışverişlerde fiyat farkı koyduklarını söyledi.
Kartla yapılan alışverişlerde tek çekimde farklı, taksitli satışlarda farklı fiyatların belirlendiğini aktaran Koçal, üye işyerlerinin tek çekim yapılan kredi kartlarında tüketiciye komisyon adı altında ayrıca bir ücret yükleyemeyeceğini vurgulayarak, bunun yapılmasının suç teşkil edeceğini ifade etti.

Haberin Devamı

Yasal dayanağı yok

Koçal, üye işyerleri ile bankalar arasında yapılan anlaşma kapsamında, bankalar tarafından üye işyerlerine, post hesabında biriken paranın nakit ya da belirli aralıklarla çekilmesi durumunda farklı komisyonlar uygulandığı bilgisini verdi.
Üye işyerlerinin de bu maliyeti tüketiciye yüklediklerini anlatan Koçal, şunları kaydetti:
“Piyasalardaki nakit sıkışıklığı nedeniyle yaşanan krizin faturası yine tüketiciye çıkarılarak, komisyonlar tüketicinin sırtına yüklenmektedir. Hiçbir işyerinin bankaya ödediği komisyonu tüketiciye yükleme hakkı yoktur. Bunu yapan firmalara yukarıda bahsi geçen kanunun 40. maddesi cezai sorumluluk yüklemekte olup, firmaya adli para cezası verilmektedir. Bazı firmaların taksitli satışlarda da tüketiciye komisyon farkı yüklediği görülmekte olup bunun da yasal bir dayanağı yoktur.”

Haberin Devamı

Şikayet edin

Koçal, “Üye işyerleri, kart hamillerinin yaptıkları mal ve hizmet alımlarının bedelini banka kartı veya kredi kartı ile ödeme taleplerini kabul etmek zorunda olup ayrıca bir komisyon talep edemez. Bu tür tüketiciyi istismar eden firmalara karşı tüketici tüketimden gelen gücünü kullanarak alışveriş yapmamalı. Yapmak zorunda kalındı ve komisyon ödendi ise kredi kartıyla alışveriş yaparken üye işyeri tarafından alınan ya da fiyata ilave edilen komisyon farkı var ise tüketici hakem heyetlerine başvurarak bu farkı talep edebilirler. Ayrıca üye işyerini gerekli işlemlerin yapılması için şikayet edebilirler.”