Kestane hava sıcaklıkları düşmeye başlayınca yerel sokak satıcılarının tezgahlarındaki yerini aldı. Gerek kokusu gerek tadıyla cezbeden kestanenin sağlık açısından birçok faydası bulunuyor. Kestane tüketimi abartıldığında ve yanlış pişirildiğinde ciddi sağlık sorunlarını da beraberinde getirebiliyor. Kestane hakkında yeterince bilgi sahibi değilseniz kestanenin faydalarını ve nasıl pişirildiğini merak ediyorsanız haberimizi okumaya devam edin…

Kestanenin faydaları 

Kestane hem fındık hem de meyve olarak kabul edilmektedir. Kestane, hafif tatlı bir tada sahiptir ve çeşitli farklı yemeklere kolayca eklenebilir. Çiğ kestane, pişirildikten veya kavrulduktan sonra yumuşayan çok sert, gevrek bir dokuya sahiptir.

Ana kestane türleri şunlardır:

•    Amerikan kestane
•    Tatlı kestane (İspanyol kestanesi de denir)
•    Çin kestane
•    Japon / Kore kestane

Kestane içerisinde yüksek miktarda diyet lifi, faydalı yağlar ve mineraller barındırmaktadır. Kestanenin sağlığımıza olan faydalarını şu şekilde sıralayabilmek mümkündür.

Diyabeti önler

Kestane gibi diyet lifleri yüksek olan gıdalar, düşük glisemik gıda olarak kabul edilir, bu da kan şekerinin yüksek glisemik gıdalara kıyasla yavaşça yükselmesine neden olduğu anlamına gelir. Bu durumda kestane, diyabetik hastalar için tehlikeli olabilecek kan şekerindeki sivri ve damlaların önlenmesine yardımcı olur.

Cildi besler

Kestane  cildi destekleyen, kırmızı kan hücreleri üreten ve beyin fonksiyonlarını geliştiren yağda çözünen B vitaminleri içerir.

Sinir sistemini iyileştirir

Kestane, kısa ve uzun vadeli enerji için gerekli olan yüksek miktarlarda karbonhidrat içerir. Ayrıca sinir sistemi işlevine de yardımcı olurlar

Kemikleri güçlendirir

Kestane, kemik gücünü artıran ve bağışıklık sistemini güçlendiren bir iz minerali olan bakır içerir.

Kanser riskini azaltır 

Kestane içerisinde   vücutta serbest radikallerle savaşan ve kalp hastalığı ve kanser riskini azaltan bir iz minerali olan manganez içerir. Aynı zamanda yaşlanma sürecinde önemli bir rol oynar ve kan pıhtılaşmasını önlemeye yardımcı olur.

Çölyak hastalarına faydalıdır 

Gluten içermeyen kestaneler, ince bağırsağa zarar veren bir hastalık olan çölyak hastalığı olan hastalar için çok faydalıdır.

Kestane nasıl tüketilmelidir?

Uzmanlar genelde kestaneyi haşlanmış olarak tüketilmesi gerektiğini belirtiyorlar. Ancak iki türlü de tüketimi abartılmaması gerekiyor. 

Beslenme uzmanı Sevde Kahraman kestane pişirirken dikkat edilmesi gerekenleri şu şekilde açılıyor: Belki kestane için en çok vurgulanması gereken pişirme yöntemidir. Doğrudan ateş ile temas, dolayısıyla kestaneyi yakma işlemi sonrasında kestanenin kansere karşı koruyuculuğu azalmakta hatta kanserojenliğe doğru ilerlemektedir. Yanı sıra kavrulan kestanede vitamin kayıpları ile besleyici içeriği de azalmaktadır.

 Pişirme yöntemi olarak haşlama ya da fırınlama en sağlıklısıdır. Kavrulacaksa da ateş ile mesafesi olmasına dikkat edilmelidir. Bu yöntemlerle pişirildiğinde ateşle doğrudan temas edilerek kavurmaya göre vitamin-mineral içeriği, antioksidan kapasitesi çok daha yüksek kalmaktadır.