Gündem de hep fazla kiloları nasıl veririm konuşulsa da ‘kilo almaya çalışanların’ sayısı hiç de az değil üstelik style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: ">Kilo problemi olan bir kişinin ‘Ne var canım! Canın ne istiyorsa ye işte !’ dediği kadar kolay değil bu iş.

 

Çünkü kilo almak isteyen kişinin yağ oranı düşük kas oranı daha yüksek olduğu için metabolizma hızı yüksek, iştah azdır. Tüketilen gıdalar vücut tarafından hızlıca yakılır. O zaman ne yapmak gerekiyor?

 

Öncelikle mutlaka bir uzmana başvurup kilo durumunuzun değerlendirilmesi ve eğer gerçekten kilo alamama durumunuz var ise nedenlerini belirlemeniz gerekiyor. Pek çok sebepten dolayı zayıf olabilirsiniz; yetersiz beslenme alışkanlıkları, öğünler arası uzun zaman boşlukları, kötü yemek seçimleri, tam gıda alımı sağlanmadan yapılan fiziksel aktivitelerin enerjinizi azaltması, zayıf olmanın başlıca nedenleridir.  Ayrıca beslenme dışında hormonal bir problem, barsaklarda veya midede bulunan bir parazit ya da henüz fark edilmemiş bir hastalık zayıflığınızın nedeni olabilir.

 

Egzersiz yapmak orantılı kilo almanıza yardımcı olacaktır çünkü ne kadar zayıf olursanız olun kilo almak için sadece beslenmeyi arttırmak sizin sadece karın bölgenizin büyümesine ve çirkin bir göbeğe sahip olmanızı sağlar. Düzenli yapılan kardiyo hareketleri, ağırlık çalışmaları ve esneklik egzersizlerine mutlaka hayatınızda yer vermelisiniz. Ancak yapılan programa göre düzenlenmiş diyet kalori dengesinin sağlanması açısından önemlidir. Özellikle egzersiz öncesi ve sonrası neler tüketmek gerekiyor kilo almak isteyen kişiler için çok daha dikkat edilmesi gereken bir durumdur.

 

Peki, sağlıklı kilo almak için beslenmenizde neler değişmeli?

•Besin takviyesi başlayabilirsiniz ancak dengeli beslenme daha gereklidir. Hangi takviyeyi almanız gerektiği mutlaka uzman diyetisyen tarafından belirlenmelidir. •Yeterli miktarda protein, karbonhidrat ve yağ depolamalısınız. Protein kas yapımı için mutlaka gereklidir ve kilo almanıza yardımcı olur. Bu nedenle yumurta, peynir, et, tavuk, süt, fasulye, baklagiller, protein açısından zengindir diyetinizde mutlaka olmalıdır.

•Sağlıklı atıştırmalıkları diyetinize ekleyin. Size enerji verecek, kalorisi yüksek; kuruyemişler, tahıllı ekmek üzerine sürülmüş fıstık ezmesi ve yanında süt, ceviz ve bal ile zenginleştirilmiş muz vb meyveler, taze sıkılmış meyve suyu ara öğün olarak kullanabileceğiniz sağlıklı seçeneklerdendir. Ancak burada dikkat edilmesi gereken tüketimin saati ve miktarıdır. Ana öğüne yakın bir zamanda tüketmek veya miktarını abartmak iştahınızı kesebilir ve ana öğünde tüketiminizi azaltabilir. Dikkatli olun.

•Yemek ve salatalarınız daha yağlı tercih edebilirsiniz. Sıvıyağ olarak zeytinyağı ve kanola türlerini seçerken, katı yağlarda tereyağını tercih edin. Ancak bu tüketim size uygun olmalıdır çünkü aşırı yağ tüketimi kolesterol seviyenizi etkileyebilir.

•Çay ve kahve tüketimini sınırlandırın çünkü bunlar iştahınızı azaltır.

•Kimyon, pul biber, nane iştah açıcı olarak işe yararlar.

•Sevdiğiniz gıdaları göz önünde bulundurun ve daha fazla tüketmeye çalışın.

•Egzersiz sonrası karbonhidratlı beslenmeye özen gösterin.

•İştahınızı kaçıracak, kilo almanızı engelleyecek günlük streslerden mutlaka uzak durun, mutlu olmaya çalışın.

•Sigarayı bırakın. Hem iştahınızı azaltır, hem sağlığa zararlıdır.

•Yemeklerden hemen önce ve yemek sırasında su içmeyin, içilen su tokluk hissi uyandırır ve daha az yemek yemenize sebep olur.

•Aylık 2-5 kg alımı gibi hedefler belirleyin.

 

Kilo alma sürecinde iyi niyetli kişiler sizin için kek, pasta gibi şekerli yiyecekler ile size yardımcı olmaya çalışabilirler ancak bu durum bazıları için kilo alma ile birlikte yağlanmaya sebebiyet verebilir. Dışarıdan belli olmasa bile iç organlarınızın yağlanması pek çok sağlık problemini yaşamanıza sebebiyet verebilir. Sizin hayat tarzınıza uygun, sağlıklı beslenme alışkanlıklarının kazandırıldığı, vücut analizlerinizin alınıp uzman tarafından değerlendirildiği bir takip ile bu süreci tamamlayın.

 

Sağlıklı beslenin, sağlıklı yaşayın.

 

İnstagram : @diyetisyeneliferkin