KİLO FAZLANIZ MI VAR ?

Kilo fazlanız var ve sağlıklı aynı zamanda da kalıcı kilo vermek istiyorsunuz…

O zaman size tavsiyemiz ; Diyet psikolojisi içine girmeden, hayatınızda ve yeme alışkanlıklarınızda küçük ama kalıcı değişiklikler yapmanızdır. Aşağıda okuyacağınız zayıflama ipuçları ile fazla yağlarınızdan kurtulabilirsiniz.

1 - Sık sık ama az az yiyin. Vücudunuzu hiç aç bırakmayın. Sofradan kalıkınca halen kendinizi aç hissediyorsanız, hemen büyük bir bardak SU için. 4-5 saatte bir yemek ve mideyi boş bırakmamak metabolizmanızın çalışma hızını artırır. 

2 - Her  şeyin, her zaman, düşük kalorili olanını seçin. Örnek canınız tatlı istedi pasta veya hamur işi türk tatlıları yerine sütlü tatlı yiyin onu da yarım porsiyon yiyin. Böylece zayıflama diyeti yaparken bile tatlı yiyebilirsiniz. Yemeklerin kızarmış olanını değil ızgarada pişmiş olanını yiyin. Kızarmış köfte & patates yerine, fırın da pişmiş köfte &patates gibi. Muz yerine portakal gibi. Kalorisi az olanı tercih ederek kalori alımını kısıtlayın.

3 – Günde 3 litre SU için. Buna alışmak için evde  veya ofiste gözünüzün önünde su sürahisi bulundurun. Sokakta yanınızda su taşıyın. Su içmekte zorlanıyorsanız suyun içine, nane, karanfil veya 1 dilim elma atarak suyun tadını lezzetli hale getirebilirsiniz. 21 gün boyunca bunu yaparsanız, SU içme alışkanlığı kazanır ve artık su içmeden duramaz hale gelirsiniz.

  
4 – Size önereceğimiz en gerekli zayıflama ipuçlarından biri mutlaka her gün düzenli olarak Süt için. Sütün içinde ki kalsiyum vücutta ki yağ yakımını hızlandırır ve metabolizmayı hızlandırır. Ayrıca süt  çok tok tutar. Günde üç ya da dört defa süt veya sevmiyorsanız  yoğurt ya da kefir tüketin. Bu ürünlerinde yağsız veya yarım yağlı olanlarını tercih edin. 

5 – Yemekten sonra hareketli olmaya dikkat edin. Yemekten sonra, hemen yatmayın veya uzanmayın. Yemek üstüne 20 dakika yürüme alışkanlığı edinin.

6 - Akşam en son 21.00 de çok hafif bir ara öğün yiyin, örneğin 1 adet meyve ve sonra bir daha yatana kadar bir şey yemeyin.

7 – Kalorili sosları hayatınızdan çıkarın. Salatalara lezzet katmak için salata sosları veya yağ yerine nar ekşisi ve baharat ekleyin. 


8- Kalorisi çok yüksek bazı besinleri unutun veya 2- 3 ayda bir yiyin. Örneğin, baklava, patates kızartması, karışık kızartma gibi yağ oranı, dolayısıyla kalorisi yüksek bu gibi gıdaları unutun. Sık yediğiniz, yağ oranı yüksek bu gibi yiyeceklerin tadını 21 günde unutursunuz. 
 

Zayıflama ve sağlıklı beslenme önerilerimiz için :

www.slimmingcenterestetik.com

info@slimmingcenterestetik.com

Facebook :  slimmingcenterestetik

Diyetisyen Nurdan Çeliktaş