Kilo koruma ipuçları :
 
1) Kesinlikle öğün atlamayın.
 
2) En önemli öğün kahvaltıdır. Güne iyi başlamak ve günü kaliteli bir şekilde 
 
sürdürebilmek için sabah kahvaltısı büyük önem taşır.
 
3) Yeterli ve dengeli beslenmek için günde 3 ana öğün ve 2-3 ara öğün yapın.
 
4) Kilo koruma ipuçları, yemeklerinizi yavaş yavaş yiyin. İlk lokmanın alınması ile doyma 
 
mesajının beyne ulaşması arasında 15-20 dakikalık bir süre vardır. Yeme süreniz en az 
 
20 dakika olsun.   Lokmalar arasında çatalınızı bırakın.
 
5)  Yemek yerken başka şeyle meşgul olmayın. Yemeğe adapte olun.
 
6) Yemekten hemen sonra masadan kalkın
 
7) En son ana öğün (akşam yemeği) yatmadan 4 saat önce, en son ara öğün (gece ara 
 
öğünü) yatmadan 2 saat önce olsun.
 
8) Haftada 1 tartılın.
 
9) Kilo koruma ipuçları, Günde 2 -3 litre su tüketin.
 
10) Her sabah aç karnınıza 1 bardak ılık su için.  Sindirim sisteminizin çalışmasına 
 
yardımcı olur.
 
11)  Günlük hayatınızda asansör yerine merdiven tercih edin.
 
12) Sütlü tatlı ve meyve tatlılarını, değişimlerini hesaplayarak haftada 1 kez 
 
tüketebilirsiniz. 
 
13) Hamur işi, şerbetli tatlıları ayda 1 kez tüketin.
 
14) Yemek yaparken kızartma, kavurma veya tütsüleme gibi pişirme 
 
yöntemlerinden uzak durun. (kızartılmış besinleri ayda 1 kez tüketin.)
 
15) Yemeklere 1kg için 2 yemek kaşığından fazla yağ eklemeyin.
 
16) Fast food beslenmden uzak durun. Ayda sadece bir kereden fazla yemeyin
 
17) Kilo koruma ipuçları, Bir gün içinde almanız gereken kaloriden fazla alırsanız, o 
 
gün ya da ertesi gün yürüyüş yapın (30 dakika). 
 
18) Fiziksel aktiviteyi, yemek yedikten en az bir saat sonra yapın. Bu süreçte ara 
 
öğün yapılabilir. 
 
19) Dans etmeninde futbol oynamak kadar çok kalori yaktığını unutmayın.
 
20) İşlenmiş et ürünlerini (sucuk,salam,sosis vs.) En fazla iki haftada 1 tüketin.
 
21) Süt ürünlerini yarım yağlı tercih edin. Tam yağlılardan uzak durun.
 
22) Kuruyemişleri kase kase değil, değişimlerine dikkat ederek tüketin. (örneğin 
 
günde 2 tam ceviz ya da 5-6 adet fındık gibi…)
 
23) Alkol türlerinden öncelikli olarak kırmızı şarabı haftada 1 kez 1 kadeh olarak 
 
tercih edin.  Diğer alkol türlerini ayda iki kez değişimlerine dikkat ederek 
 
tüketebilirsiniz.
 
24) Mutfak alışverişlerini aç karnına yapmayın.
 
25) Kilo koruma ipuçları, Yemek yerken ne kadar yendiğinin kontrol edilebilmesi 
 
için tüm dikkatinizi yemeğe verin. Televizyon seyretmek veya bilgisayarla 
 
ilgilenmekten kaçının. 
 
26) Kontrolsüz olmamak ve fazla kalori almamak için aç karnına davetlere 
 
katılmayın.
 
Zayıflama ve sağlıklı beslenme bilgileri ve önerilerimiz için ; 
 
www.slimmingcenterestetik.com  
 
info@slimmingcenterestetik.com 
 
Facebook :  slimmingcenterestetik 
 
Diyetisyen Nurdan Çeliktaş