Ekonomi Kimselere kaptırmadık

Kimselere kaptırmadık

23.06.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:

Ericsson Consumer Lab’ın araştırmasına göre, Türkler mobilden sosyal ağ ve anlık mesajlaşma gibi servislerin kullanımında yüzde 80’le dünyada birinci çıktı. Bu alanda İngiltere ve Güney Kore gibi ülkelerin önüne geçtik

Kimselere kaptırmadık

Türkler mobil internet servislerinin kullanımında yine lider çıktı. Ericsson Consumer Lab tarafından yapılan araştırmada Türkiye, sosyal ağlar, anlık mesajlaşma gibi farklı servislerin mobilden kullanımında dünya devlerini bu yıl da geride bıraktı. Türkiye, kullanım oranlarında Amerika, İngiltere, Almanya, Brezilya ve Güney Kore gibi ülkelerin önüne geçiyor. 2014 yılındaki çalışmada da sosyal medya ve anlık mesajlaşmadaki bu liderlik dikkati çekmişti.

Türkiye’nin 26 şehrinde 1.500 kullanıcıyla yapılan araştırmada, akıllı telefon kullanımında son iki yıldaki değişim, kullanıcıların 4.5G hakkındaki düşünceleri ve müşteri memnuniyeti konularını mercek altına alındı. Araştırmanın sonuçları şöyle:

Kullanım oranı arttı

- Akıllı telefon mobil internet kullanıcıları son iki yıla kıyasla mobil servisleri daha yüksek sıklıkta kullanıyor. 2014’te mobilden anlık mesajlaşma servislerini kullananların yüzde 67’si her gün kullanım yaparken, 2016’da bu rakam yüzde 80’e ulaştı. Benzer şekilde, sosyal ağ kullanımı ise yüzde 73’ten 79’a, internette dolaşma ise yüzde 59’dan 72 seviyelerine çıktı.

- 4.5G’ye geçiş yapmak isteyen kullanıcıların ana motivasyonları daha geniş kapsama ile kesintisiz bağlantı (yüzde 37), yeni teknolojiye duyulan ilgi (yüzde 35), kırsal alanda daha iyi kapsayacağı düşüncesi ve sosyal medyaya resim yükleme hızındaki yavaşlık (yüzde 33) olarak öne çıkıyor.
Kullanıcılar, Facebook, Instagram gibi uluslararası markalarla mobilden servis deneyimini geliştirmek için işbirliği yapan bir 4.5G operatörünü benzer yerel servislerle işbirliği geliştiren operatörlere göre daha fazla tercih edeceğini iletiyor.
n Kullanıcıların operatörlere ilişkin müşteri memnuniyeti son iki yılda 3 puan artarak yüzde 68 seviyesine ulaştı. Bu oran İstanbul, Ankara, İzmir’de yüzde 77 iken diğer şehirlerde yüzde 51 seviyelerinde gözlemleniyor. Akıllı telefon kullanıcıları arasında daha fazla sayıda uygulama ve servis kullananların memnuniyet skoru daha yüksek seviyede.
Hız ve kapsama iyileşti

- Akıllı telefon mobil internet kullanıcılarının yüzde 40’ı veri hızı ve kapsama gibi alanlarda son iki yıla göre iyileşme olduğuna işaret ediyor. Fakat halen bazı gelişim alanları bulunuyor. Türkiye genelinde kullanıcıların yüzde 20’si, ilk 3 büyük şehirde, yüzde 14’ü diğer şehirlerde ise yüzde 31’i günde beş kez veya daha fazla ses ve veri bağlantı sorunu yaşadığını ifade ediyor. Büyük şehirler dışında performans arttırma konusunda gelişim alanı mevcut.

‘Günlük yaşamın önemli parçası’

Ericsson Türkiye Genel Müdürü Ziya Erdem, rapora ilişkin olarak, “Bu yıl 8’incisini yaptığımız çalışmamızın sonuçlarına göre, Türkiye’deki akıllı telefon kullanıcıları mobil interneti günlük yaşamın gerçek bir parçası haline getirdiler. Türkiye’deki operatörlerin yoğun yatırımları ve çalışmaları sayesinde özellikle ilk 3 şehirde müşteri memnuniyetindeki artış dikkat çekiyor. Diğer yandan, çalışmamız 4.5G’nin akıllı telefon kullanıcıları tarafından olumlu karşılandığının ve potansiyel arzettiğinin de altını çiziyor” dedi.