Ancak genelde salatalarda veya yan yemek olarak kullanılan kırmızı turpun çorbasını da yapmak mümkündür. Çıtır çıtır ve taze kırmızı turplar özellikle C vitamini açısından oldukça zengindir.

Kırmızı turpların özellikle yeşil kısmı köklerine oranla 6 kat daha fazla C vitamini barındırır ve iyi bir kalsiyum deposudur.

Kırmızı kafalarda bolca mobilden, potasyum ve folik asit mineralleri bulunur.

Kırmızı Turpun yararları şu şekilde sıralanabilir:

1.    Diş, diş eti, sinir, saç ve tırnaklar için oldukça yararlıdır.
2.    İştah açar.
3.    Sinir ve stresi alır.
4.    Solunum yollarına iyi gelir.
5.    Sindirimi kolaylaştırır.
6.    Nezle ve grip gibi hastalıklarda burnun akmasını engeller.
7.    Böbrek taşlarına, hazımsızlığa ve aşırı kilolara karşı önerilir.
8.    Verem hastalarına tavsiye edilir.
9.    Diyabet hastalarının salatalık yanında kırmızı turp tüketmesi de gerekmektedir.

Sağlık veren C vitamini besin takviyelerine göz atmak için tıklayın!