Ekonomi Kış sporunda kesenin ağzını açıyoruz

Kış sporunda kesenin ağzını açıyoruz

21.01.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

E-ticaret sektöründe faaliyet gösteren GittiGidiyor, spor outdoor kategorisinin 2016 yılında bir önceki yıla kıyasla yüzde 73, 3 yıl öncesine göre ise tam yüzde 150’lik bir büyüme ortaya koyduğunu açıkladı.

Kış sporunda kesenin ağzını açıyoruz

GittiGidiyor üzerinden gerçekleşen kayak ayakkabısı satışları 2015 yılına göre yüzde 83 yükselirken, termal eldiven ve çorap satışlarında da yüzde 120 artış yaşandı.

GittiGidiyor, Poltio.com üzerinden araştırma yaptı. 8 bin 634 kişinin oy kullandığı ankette, kış sporlarıyla ilgilenen her 2 kişiden 1’inin tercihini kayaktan yana kullandığı ortaya çıktı. Katılımcıların yüzde 51’i kayak yaptığını belirtirken, yüzde 23’ü kızak, yüzde 15’i buz pateni ve yüzde 11’i de snowboard’dan yana oy kullandı.

Kış sporu yapanların yüzde 38’i giyim ve ekipmana ayırdıkları ortalama bütçenin 750 TL ve üzeri olduğunu kaydetti. Kış sporları için 100250 TL arası bir bütçe ayırdıklarını ifade edenlerin oranı yüzde 33, 250400 TL ayıranların oranı yüzde 17 ve 400750 TL ayıranların oranı yüzde 12 oldu.