Kıvılcım Ural ve baby shower: Instagram anneleri ne yapıyor?

Efendim yeni nesil anne ve babalar, Instagram'da çocuklarının kaç like aldığı gibi verilerle yaşıyor. Bebeklerinin doğum günü partileri, baby showerları derken epey şeyle de uğraşıyorlar Instagram uğruna. Peki ama Kıvılcım Ural'ın baby shower partisi neden bu kadar dikkat ve tepki çekti?

Kıvılcım Ural ve baby shower: Instagram anneleri ne yapıyor?

"Şimdi az like alır, sabah doğsun"

"Şimdi az like alır, sabah doğsun"

Sosyal medya tüm alışkanlıklara yaptığı gibi dünyanın en köklü güdüsünü ve dürtüsünü de dönüştürdü. Artık anneler ve babalar Instagram'da çocuklarıyla birlikte yaşıyor. Annelik ve babalık gibi güzel bir duyguyu, 9 ay kadar her şeyine katlanmak zorunda kaldıkları hamilelik dönemini ve çocuğun doğumundan sonraki süreçlerin tamamını sosyal medyada geçiriyorlar.

Story için çocuk doğurmak

Story için çocuk doğurmak

Instagram bazlı bir anne ve babalık -fakat özellikle annelik- oldukça yaygın bir hale geldi. Herkes en iyisini bildiği gibi en iyisini paylaşıyor. Çocuklar bir objeye dönüştü. En şirin odalar, en süslü kıyafetler, en havalı oyuncaklar ve en kalabalık partiler 'onlar için' hazırlanıyor gibi görünse de, esasen annelerin Instagram hesapları için hazırlanıyor.

Çocuktan ilgi devşirmek

Çocuktan ilgi devşirmek

Henüz "an-ne" bile diyemeyen, dünyaya gözünü açalı taş çatlasın birkaç ay olmuş çocukların belki de büyüdüklerinde karşı çıkacakları bir şekilde onların üzerine ilgiyi çekiyorlar.

Bu hoş olmayan durum da beraberinde yığınla like ve yorum getiriyor. "Şekerim çok tatlısınız"lar, "Ay ben bunu yerim yerim"ler havada uçuşuyor.
 

Herkes en iyi anne baba

Herkes en iyi anne baba

Çocuğu için en havalı odaları, en süslü bebek arabalarını, en pahalı oyuncakları, en güzel partileri sağlayan anne ve babalar bir anda dünyanın en iyi anne-babalarına dönüşüyorlar bu arada.

Çocuk bahane, kendini tatmin şahane.

'En iyi'lik bu mu?

'En iyi'lik bu mu?

Nitekim tek ihtiyacı yemek, sevgi ve sıcak bir oda olan bebeklerin milyonlarca ihtiyacı varmışcasına hareket eden aileler, sonuçta karşılaştıkları ilgiden memnun olup en iyi ebeveyn konumunun tadını çıkartıyorlar.

Neden sadece yaşayamıyorlar?

Neden sadece yaşayamıyorlar?

İnsanın aklına binbir soru geliyor bu noktada.

Neden sadece yaşayıp çocuklarının gelişimine tanık olamıyor bu yeni nesil sosyal medyacı ebeveynler?

Bilgi paylaşımından ilgi dağıtımına

Bilgi paylaşımından ilgi dağıtımına

İnternet sosyal medyanın ortaya çıkışından önce, daha çok bilgi paylaşımı amaçlı kullanılıyordu. Forumlarda bir ilgi alanı çerçevesinde toplanan kullanıcılar, birbirinin sorularını cevaplamaya çalışır ve tecrübelerini paylaşırdı. Şimdi ise bambaşka şeyler oluyor.

Yaşamak için paylaşıyor, paylaşmak için yaşıyor gibiler.

Kutlamalar da değişti

Kutlamalar da değişti

Bebeklere özel kutlamalar da değişti. Hayatının asla hatırlamayacağı ilk doğum günü için çocuklara dev organizasyonlar yapılıyor. Anne ve babaların çocuklarına duydukları sevgi ve ilgi de bu organizasyonların büyüklüğüyle ölçülüyor.

Bir de Türkiye'de hayatımıza yeni dahil olan baby shower kavramı var. Dünyada "çiçeği burnunda annenin en yakın arkadaşı tarafından bebeğe hediyeler alınması maksadıyla" düzenlense de bizde, doğrudan anneler tarafından düzenliyor. Bir sürprizi de kalmıyor, samimiyeti de. Baby shower da daha çok yetişkinler için düzenleniyor haliyle. 

Son örnek Kıvılcım Ural

Son örnek Kıvılcım Ural

Baby shower düzenleyen son ünlü Kıvılcım Ural oldu. Kendisi ilişkisinin başından itibaren duyduğu eleştiriler ve içinde bulunduğu tartışma silsilesi arasında bir de hamilelik dönemi yaşıyor. Bu arada düzenlediği çılgın baby shower partisiyle de gündeme geldi.

Partide pembe prenses pastası bulunuyordu, süsler vesaire gırlaydı ve herkesin dikkatini çekti haliyle. Pasta için "rockçı değil misiniz siz, o pasta ne?" yorumları bile yapıldı.

Herkes en iyisini biliyor

Herkes en iyisini biliyor

Bu platformlar üzerinde herkes her şeyin en iyisini biliyor: Yorumlar hep "Onu şöyle yap, bunu böyle yap, şöyle olsa iyi olur" minvalinde. Herkese sınırsız söz hakkı tanıyan sosyal medya, bilmişlik taslamayı da yasaklamadığı için ortaya çılgın bir trafik ve eleştiri yağmuru çıkıyor.

Tek sorumlusu o değil

Tek sorumlusu o değil

Kıvılcım Ural'ın böylesine büyük ve Instagram üzerinden onlarca fotoğraf paylaşılan bir parti düzenlemesi, elbette sadece kendisinin sorumluluğunda değil. O ve onun nesli, süregiden modalara uyuyor. Fakat arada kaynayıp giden çocuk olgusu, en çok tartışılması gereken.

Çocuklarınızı sosyal medyada üç beş like'a kurban etmeyin dostlar, onların tek istediği sevgi...


twitter.com/andacuzel
instagram.com/andacokuyor
andac.uzel@demirorenmedya.com

Bu makaleye ifade bırak