Ekonomi Koç’un ihracatında yüzde 29 artış var

Koç’un ihracatında yüzde 29 artış var

11.05.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Koç Holding, 2017 yılının ilk çeyreğinde konsolide bazda toplam 22.3 milyar TL gelir elde ederken, 1.1 milyar TL konsolide ana ortaklık payı net dönem kârı gerçekleştirdi.

Koç’un ihracatında yüzde 29 artış var

İlk çeyrek finansal sonuçlarını değerlendiren Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu, “Ülkemize olan inancımızla uzun yıllardır kararlılıkla sürdürdüğümüz yatırımlarımız, finansal sonuçlarımıza olumlu katkı sağlamaya devam ediyor. Yatırım ve ihracat odaklı stratejimiz ile büyümede sürdürülebilirliğe odaklanıyoruz.

Haberin Devamı

Yatırıma devam...

Ülkemiz ekonomisinde büyümenin yapı taşlarından biri olmaya gururla devam ederken, yılın ilk çeyreğinde 1.1 milyar TL kombine yatırım yaptık. Son 5 yılda yatırımlarımız kombine bazda 30 milyar TL’nin üzerinde gerçekleşti. Ülkemizde ve küresel pazarlarda tüm yatırım fırsatlarını aktif olarak değerlendiriyoruz” dedi.

Yılın ilk çeyreğinde kombine ihracatlarını bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 29 artırdıklarını belirten Çakıroğlu şöyle devam etti:

“Otomotiv sektöründe ihracat performansımız öne çıkarken, Ford Otosan ve Tofaş, toplam ihracat adetlerini senelik bazda sırasıyla yüzde 6 ve yüzde 35 seviyesinde artırdı.”

Dijital çağa uyum

Diğer yandan, dayanıklı tüketim sektöründe Arçelik’in yılın ilk çeyreğini güçlü performansla kapattığını vurgulayan Levent Çakıroğlu, “Ülkemizde beyaz eşya pazarı ilk çeyrekte 6 ana ürün bazında senelik yüzde 36 büyürken, Arçelik’in yine aynı ürün gruplarındaki satış adedinde ise yüzde 43 artış oldu. Arçelik’in Türkiye cirosundaki artış ise yüzde 35 olarak gerçekleşti. Beko Avrupa’nın en çok satan ikinci markası konumunu sürdürdü” dedi.

Haberin Devamı

Enerji sektöründe ise Tüpraş ve Aygaz’ın başarılı performansına dikkat çeken Levent Çakıroğlu, Yapı Kredi’nin dijital bankacılık alanında yaptığı yatırımlarla 17 çeyrektir pazar payını aralıksız büyüttüğünü belirtti.

Geçen yıl Koç Topluluğu genelinde başlatılan “Dijital Dönüşüm”ün stratejik önceliklerinden biri olmaya devam ettiğine de dikkat çeken Çakıroğlu, “En önemli sermayemiz olan çalışanlarımızla birlikte, Koç Topluluğu’nda dijital çağa uygun bir kültürel dönüşümü gerçekleştirmek üzere çalışmalarımıza devam ediyoruz” dedi.