Konut Kampanyalar Konut Satışını Artırıyor

Kampanyalar Konut Satışını Artırıyor

19.11.2013 - 10:54 | Son Güncellenme:

Gayrimenkul sektörü hızla büyürken, sektörde öne çıkmak isteyen firmalar ise kampanyalara başvuruyor

Kampanyalar Konut Satışını Artırıyor

Sektöre devam eden girişler ve konut üretim miktarıyla gayrimenkul sektörü hızla büyürken, sektörde öne çıkmak isteyen firmalar ise kampanyalara başvuruyorSektöre devam eden girişler ve konut üretim miktarıyla gayrimenkul sektörü hızla büyürken, sektörde öne çıkmak isteyen firmalar ise kampanyalara başvuruyor

Haberin Devamı

Dünya'nın haberine göre gayimenkul firmaları yaptıkları kampanyalarla satış hızını artırırken, gerçekleşen konut satışlarının neredeyse yüzde 50'sinin kampanyalarla yapıldığı dikkat çekiyor

Özellikle sonbaharla birlikte bu yoğunluk artarken, kampanyalarda sağlanan indirimler, özel ayrıcalıklar ve bazen hediyeler alım kararını bir süre için ertelemiş olanları alıma yönlendiriyor.Bu nedenle firmalar yaptıkları kampanyalarla satışlarını projesi ve dönemine göre yüzde 20 ile 50 arasında arttırırken, neredeyse konut alan her iki kişiden biri kampanya döneminde ev sahibi oluyor. Kampanyalar satış artırmanın dışında şirketin marka değeri ve güvenilirlik algısının yaygınlaşması için de ses getirmekte.

Haberin Devamı

Lansman, kampanya hareket katıyor

Kampanya rüzgarının dinmediği gayrimenkulde, özellikle projenin topraktan satışa çıktığı dönemlerde kampanyalara ağırlık veriliyor. Hemen hemen birçok firma bu dönemde kampanya ile girdiği dikkat çekiyor. Lansman dönemlerinde topraktan alarak kendilerine güvenlerini daha fazla gösteren müşterilerine özel kampanyalar yaptıklarını aktaran Başarır İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Alptekin Başarır, “Sektördeki her firma için lansman kampanyalarının özel bir önemi olduğunu düşünüyorum. Çünkü bir projenin başlangıçtaki satış hızı sonraki dönemlerdeki performansı da cesareti de etkileyebiliyor. Özellikle teslimata hala zaman varsa ve lansman dönemi sona ermişse, bazen projelerde doğal bir yavaşlama söz konusu oluyor. Kampanyalar böyle yavaşlama zamanlarında harekete yeniden hız vermek anlamında yararlı olabiliyor” değerlendirmesini yaptı.Kampanyaların dönem dönem firmaların başvurduğu pazarlama yöntemleri arasında olduğunu ve önerdiği formüllere göre projenin tanıtımı ve satışı için etkili olabildiğini kaydeden Bak Yapı Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ferhat Bakgör, “Ama en etkilisi şüphesiz projenin ilk tanıtıldığı zamanki lansman kampanyalarıdır. Her zaman topraktan girenin daha fazla kazanması gerektiği ilkesinden hareketle lansman kampanyaları, aradığı doğru projeyi bulduğuna inanan müşteriler için kaçırılmaması gereken dönemlerdir” diye konuştu.

Haberin Devamı

Fiyat ve faiz konusu öne çıkıyor

Kampanyalar sektörün vazgeçilmezleri olurken konut alıcısının fiyata ve faiz konusuna çok duyarlı olması nedeniyle kampanyalarda bu iki öğeye ağırlık verildiği dikkat çekiyor.Bunların yanı sıra indirimler, peşinatı erteleme, faizsiz vadeler, cüzi rakamlı taksitlendirmeler de sektörün yoğun olarak başvurduğu kampanyalar arasında. Konut sektörü gibi yüksek meblağlı alımların yapıldığı ve her geçen gün daha nitelikli, daha avantajlı konut projelerinin rekabet alanına girdiği sektörde gelecekte de şirketlerin öne çıkmak için kendimali güçlerine göre farklı kampanya koşullarına başvurmaya devam edecekleri belirtiliyor. Bu dönemde en geçerli kampanyaların peşinatı yetersiz olanları ve faizleri yüksek bulanları hedefleyen kampanyalar olabileceği dile getiriliyor.

Zor eriyen konut stoğunu sattırıyor

Son dönemde kampanyalarda fark yaratan en önemli unsurun ise KDV oranları konusu olduğunu söyleyen Altın Emlak Genel Müdürü Hakan Erilkun, “2013 öncesinde inşaat ruhsatının alındığı konutlarla yeni projelerin arasındaki yüzde 17'lik fark, iskanı önceden alınan projelerde ‘KDV Avantajı' şeklinde, yeni projelerde ise çoğunlukla ‘KDV'yi biz karşılıyoruz' şeklinde direkt olarak kampanya spotunda belirtiliyor” dedi. Şirketlerin kampanya yapmasında proje sahibi firmanın, ilk etapta inşaat maliyetlerinden oluşan ve devameden çıktılarını dengelemek, hafifletmek ve nakit akışını kuvvetlendirmek amacıyla kampanyalı bir çıkışı tercih edebileceğini aktaran Erilkun, “Ya da elinde zor eriyen konut stoğunu farklı bir ürünle desteklemek veya projelerin yoğun olduğu bir bölgede rekabette fark yaratabilmek adına kampanyaya çıkabiliyorlar” diye konuştu.

Haberin Devamı

Hakan Erilkun, 2013 yılının 9 ayında Türkiye'de rekor seviyede bir artışla 826 bin konutun satıldığını ifade etti.

İndirimli mal almayı seviyoruz

Türk insanının indirimli mal almayı sevdiğini belirten Özyurtlar Şirketler Grubu Başkanı Tamer Özyurt, “Bu ev de olsa ayakkabı da olsa fark etmez. Yerli yatırımcıların kampanyalardan yararlanma oranı yüzde 95, yabancılarınsa yüzde 5'dir” dedi. Özyurt şu yorumda bulundu: “Konut alıcısı kampanya sayesinde uygun fiyatlarla ve cazip ödeme koşullarıyla ev sahibi olabilir. İnşaat firmaları da kampanyalar sayesinde hızlı bir şekilde konutlarını satarak nakite dönebilir. Her iki taraf da kampanyalardan kazançlı çıkıyor.”Sektörde kampanyaların bundan sonra da devam edeceğini aktaran Özyurt, konut alıcısının fiyata ve faiz konusuna çok duyarlı olduğunu, bundan sonraki kampanyalarda bu iki öğenin daha çok dikkate alınacağını belirtti.