01.02.2011 10:16 | Son Güncelleme:

Koska'da boncuk kavgası

Türkiye’nin en köklü şirketlerinden helvacı Koska’nın üretimini 29 yıldır iki ayrı şirketle sürdüren Nevzat ve Mahir Dindar kardeşlerin arasına ‘nazar boncuklu’ logo girdi.

Kardeşlerden Nevzat Dindar’ın başında olduğu Koska, iki hafta önce gazetelere verdiği ilanla markaya ‘nazar boncuğu’ kattıklarını ve böylece iki ayrı şirketi ‘ayrıştırdıklarını’ duyurdu. Radikal'den Nuriye Doğu'nun haberine göre, bunun üzerine Mahir Dindar başka bir gazete ilanıyla kardeşine “Müşterek Koska markasında ‘böcek, çiçek, boncuk’ gibi şekiller yoktur. Yanında böyle şekiller bulunan markalar gerçek ‘Koska’ markası değildir” diye yanıt verdi.

‘Amacımız ayrıştırmaktı’ Koska markasına kendilerinden izinsiz olarak ‘nazar boncuğu’ eklenmesine tepki gösteren şirket, ‘haksız rekabet’ gerekçesiyle dava açmaya hazırlanıyor. Koska’da yaşanan sıkıntının bir benzeri daha önce de Güllüoğlu, Seyidoğlu, Vefa Bozacısı ve Sultanahmet Köftecisi gibi kardeş sayısının çok olduğu ailelerde yaşanmıştı.

104 yıllık şirketin 1982’de dağılmasıyla kardeşlerden Nevzat ve Mümtaz Dindar, Koska markası altında Merter Helva’yı, Mahir Dindar ise Mahir Gıda’yı kurdu. İki şirket de üretime devam etti ve kendi mağazalarını açtı. Ta ki, 15 gün öncesine kadar. Logoya ‘nazar boncuğu’ atağıyla iki şirketi ayrıştırmayı planlayan ve verdiği ilanla tartışmayı ateşleyen Koska’nın yönetim kurulu üyesi ve merhum Mümtaz Dindar’ın oğlu Emin Dindar, süreci şöyle anlatıyor: “İki hafta evvel bir ilanla logo değişikliğini duyurduk. Logoya nazar boncuğu ekledik çünkü tüketici iki ayrı şirket olduğunu bilmiyordu. Bu logo değişimiyle iki şirketi ayrıştırmak istedik. Ancak bizi yanlış anladılar. Mahir Dindar, 29 yıl önce şirketten ayrıldı ve ayrı üretim yapmaya başladı. Patenti olduğu için de Koska markasıyla devam etti. İlanımıza böyle bir ilanla cevap vermeleri kafaları daha çok karıştırdı.” ‘Nazar boncuklu’ Koska’nın altı mağazası var. 2010’da 100 milyon TL ciro yapan şirket, 50 ülkeye ihracat yapıyor.

‘Logo izinsiz değişti’ ‘Nazar boncuklu’ logo üzerine verdikleri ilanla durumu izah ettiklerini anlatan Mahir Dindar’ın oğlu Adil Dindar da bundan sonraki süreçte dava açmaya hazırlandıklarını söyledi. Dindar, şunları söylüyor: “İki durumdan rahatsızız. Birincisi bizden habersiz logonun değişmesi. İkincisi ise Mahir Dindar’ın 1982’de sanki mevcut şirketten ayrılarak yeni bir şirket kuruyor gibi lanse edilmesi. Böyle bir durum yok. Çünkü Koska 1982’de tasfiye edildi ve üç kardeş de ayrıldı. Logonun değişimiyle ilgili dava açıyoruz. Tek derdimiz, yüzyıllık Koska markasını korumak.” Dindar, Türkiye’de 21 mağazası olan Koska’nın Avustralya’dan Arabistan’a hatta Japonya’ya kadar ihracat yaptığına dikkat çekiyor.

Bu habere ifade bırak
  • 0Mutluyum
  • 0Şaşkınım
  • 0Kararsızım
  • 0Kızgınım
  • 0Üzgünüm
Toplam Oy0