İstanbul Kreş Öğretmenlerine Grup Terapisi Eğitimi

Kreş Öğretmenlerine Grup Terapisi Eğitimi

06.12.2016 - 12:49 | Son Güncellenme:

.

Kreş Öğretmenlerine Grup Terapisi Eğitimi

Kartal Belediyesi Kreş Müdürlüğüne bağlı 11 kreşin yöneticileri ve öğretmenlerine ’Kaynaştırma Öğrencileri için Grup Terapisi’ semineri verildi.
Kartal Belediyesinin gerçekleştirdiği en önemli projeler arasında yer alan 11 kreşin idareci ve öğretmenlerine yönelik bilgilendirme çalışmaları hız kesmeden devam ediyor. Kartal Belediyesi Kreş Müdürlüğüne bağlı 11 kreşin yöneticileri ve öğretmenlerine Psikolog Ayça Tezerişir tarafından ’Kaynaştırma Öğrencileri için Grup Terapisi’ konulu seminer verildi.
Kartal Belediyesi Atalar Çocuk Gelişim Merkezinde düzenlenen eğitim, 2 oturum şeklinde gerçekleştirildi. Seminerin öğleden sonraki bölümüne Kartal Belediyesi Başkan Yardımcısı Mustafa Fehmi Okay ve Kartal Belediyesi Kreş Müdürü Nazlı Enif Dipşar da katılarak miniklerle fotoğraf çektirdi. Kaynaştırma öğrencileri adı verilen otistik, down sendromlu veya benzeri nitelikleri bulunan öğrencilerin kreşlerde yaşayabileceği sorunlar ve bunların çözümleri ile ilgili bilgi veren Psikolog Ayça Tezerişir, interaktif sunumu ve verdiği örnekler ile söz konusu çocukların ve onların eğitimi ile ilgili ilginç bilgiler verdi.
‘Kaynaştırma Öğrencileri’ kavramının zihinsel engele sahip, otistik, down sendromlu, öğrenme güçlüğü yaşayan veya benzeri rahatsızlıklar yaşayan çocukları kapsadığını belirten Tezerişir, kreşlerde down sendromlu ve otistik çocuklara daha sık rastlandığını, öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların ise daha çok ilkokulda belirgin hale geldiğini aktardı. Down sendromu benzeri sıkıntıları olan çocukların zihinsel ve bilişsel becerilerde; otizm gibi rahatsızlıklar yaşayan çocukların ise sosyal becerilerde sıkıntı yaşamaya meyilli olduğunu kaydeden Tezerişir, kreş öğretmenlerinin her iki gruptaki çocuklar için hem öğretmen hem de anne rollerinin olduğunu belirtti.
Kaynaştırma öğrencilerinin yapamadıkları yerine yapabildiklerine daha çok odaklanılması ve kıyas yerine onların kendi becerilerini ortaya çıkarılmasının sağlanması gerektiğini vurgulayan Tezerişir, sınıfta kaygıyı hisseden otistik çocukların sıkıntılarının belirginleştiğini belirterek öğretmenlere yaşadıkları kaygı ve sıkıntı gibi hisleri çocuklara yansıtmamaları gerektiğini söyledi. Kaynaştırma öğrencileri ile iletişim kurarken net ve sade cümleler kurulması gerektiğini ve çoğu zaman emir cümleleri kurulması gerektiğini kaydeden Tezerişir, belirsiz cümlelerin ve ’-meli,-malı’ eklerinin bu tür çocuklarda daha fazla belirsizliğe yol açtığını sözlerine ekledi.