Kulüpler arası sosyal medya savaşının kazananı taraftar olacak

Fenerbahçe, dün öğlen saatlerinde YouTube kanalı 1 milyon aboneye ulaşan ilk Türk spor kulübü oldu. Galatasaray da peşinden onu takip etti. Bu savaşların kazananı, her şekilde taraftar olacak.

Kulüpler arası sosyal medya savaşının kazananı taraftar olacak

Tüm platformlarda mücadele

Tüm platformlarda mücadele

Süper Lig'in tüm takımları arasında çetin bir mücadele görüyoruz.

Bu çetin mücadele, sadece sahada değil saha dışında da kendisini gösteriyor.

Son yıllarda rekabet, internete de sıçradı. Sosyal medya ortamlarında kulüpler, takipçi ve etkileşim mücadelesi veriyor.  

Ezeli rekabet, ebedi etkileşim

Ezeli rekabet, ebedi etkileşim

Elbette, en çetin rekabet üç büyük takım arasında gerçekleşiyor: Fenerbahçe, Galatasaray ve Beşiktaş. 

Bu üç takım, tüm sosyal medya platformlarında, birbiriyle çekişme içerisinde.

Rekabet artık sahadan telefon ve bilgisayar ekranlarına taştı.

Gerçek bir savaş alanı oldu

Gerçek bir savaş alanı oldu

Sosyal medya, bireysel kullanımda da takipçi/etkileşim rekabeti yaratırken, bunun kulüplere yansımamaması imkansız elbette.

Nitekim, kulüpler bu alanda fark yaratabilmek için ellerinden geleni yapıyor.

Derbinin kazananı Fenerbahçe

Son günlerin en popüler olayı ise hangi kulübün YouTube kanalının daha önce 1 milyon aboneye ulaşacağı tartışmasıydı.

Fenerbahçe ve Galatasaray, YouTube'un en başarılı Türk kulüpleri.

Pazar öğleden sonra, Fenerbahçe bir atak yaparak abone sayısında Galatasaray'ın önüne geçti ve 1 milyon barajını daha önce geçti.
 

Galatasaray hemen peşinden

Galatasaray hemen peşinden

Takip eden saatlerde, üzerinden çok zaman geçmeden Galatasaray da 1 milyon aboneye ulaştı.

İki kulübün bu mücadelesi herkesi heyecanlandırdı. 

Sosyal medya güçleri tartışılmaz

Sosyal medya güçleri tartışılmaz

Kulüpler, sosyal medya hesaplarını taraftarları birinci elden bilgilendirmek için kullandıkları gibi, bir tribün etkisi oluşturmaya da elinden geldiğince dikkat ediyor. 

Bu YouTube mücadelesi de işte tam bu yüzden bu kadar önemsendi.

İçerikler YouTube'a özelleşiyor

İçerikler YouTube'a özelleşiyor

Artık kulüpler, bu mecraların öneminin farkında ve özellikle YouTube için büyük planlar yapıyor.

Yakın zamanda daha da dinamik YouTube stratejileri göreceğimizi söyleyebiliriz.

İçerikler, YouTube için özelleşecek ve işin açıkçası çok daha aktif bir YouTube performansı göreceğiz.

Kazanan taraftar olacak

Kazanan taraftar olacak

Bu rekabetten kazançlı çıkan taraf ise, kuşkusuz taraftarlar olacak.

Zira tüm kulüpler, taraftarlarına özel içerikler sunacak ve sporcu-taraftar ile kulüp-taraftar etkileşimi artacak.

Yeni deneyimlere hazır olmalıyız

Yeni deneyimlere hazır olmalıyız

Fenerbahçe, 1 milyon barajını aşan ilk spor kulübü oldu ve Galatasaray da peşinden aynı barajı aştı.

Şimdi artık tüm kulüpler için bu mecraları daha da aktif kullanma zamanı.


andac.uzel@demirorenmedya.com

Bu makaleye ifade bırak