Sevmek, sevilmek, sevdiklerimizle vakit geçirmek için bayramlar harika bir vesile... Birlikteliğin bir göstergesi de sofralarımız. Kurban Bayramı'nda sofralarımızda geleneksel yemekler, ikramların yanı sıra sofraların baş tacı Demir minerali, B12, protein bakımından oldukça zengin olan kırmızı et olmaktadır.
 
Peki Beslenmemizde Nelere Dikkat Edelim?
Tam buğday veya çavdar ekmeğin yanında beyaz peynir, bol söğüş mevsim sebzeleri ile yapılan keyifli, bol sohbetli hafif ve sağlıklı bir kahvaltı ile güne başlayın.
 
Sağlıklı ara öğünler tercih edilebilir ki ikramlar ve ana öğünlerde ''porsiyon kontrolü'' sağlanabilsin.
 
Günde bir öğün et yemeği varsa diğer öğünde daha hafif olan sebze yemeği yoğurt ikilisi tercih edilebilir. Et yemekleri öğlen öğününde tercih edilmeli ve yanında salata unutulmamalıdır.
 
Kırmızı etin sindirimi diğer besinlere göre daha zordur. Yeni kesilmiş hayvanların etleri ise ölüm katılığından dolayı oldukça serttir. Etler dinlendirilmeden pişirildiğinde sindirim süresi uzar ve başta hazımsızlık olmak üzere mide-bağırsak problemleri  yaşanabilir. Küçükbaş hayvanları en az 8 saat, büyükbaş hayvanları en az 1 gün beklettikten sonra tüketin ki ölüm katılığı durumu ortadan kalksın, sindirimi kolaylaşsın. Etin sindirimini daha da kolaylaştırmak için kekik, defne yaprağı, nane başta olmak üzere, çeşitli baharatlar kullanılabilir.
 
Et pişirilirken kızartma yerine haşlama, fırınlama, ızgara, buharda pişirme yöntemlerinin tercihi çok daha sağlıklıdır. Etin suyu dökülmemeli ve pişirilirken kapağı sıkça açılmamalıdır ki suda eriyen vitaminlerin (örneğin; B12) kaybı yaşanmasın.
 
Sakatatlar ise kolesterolün ve doymuş yağın çok daha yüksek olduğu bir gruptur. Kalp-damar rahatsızlığı, hipertansiyon, kolesterol yüksekliği, riskli bir sistemik hastalığı olan bireylerin bu gruptaki besinleri tüketmemelidir.
 
Yeterli miktarda su içmeye özen gösterilmelidir.
 
Keyifli bir yürüyüşün ise duygu durumunuza, sindirim problemlerine, kilo kontrolüne yönelik olumlu etkileri vardır. Faydalanmalı!
 
Kurban Bayramı'nın ruhunda ise paylaşmak vardır. Sevgimizi, güzel sözlerimizi, sofralarımızı paylaşacağımız keyifli bir bayram olsun.
 
Diyetisyen Sevde Kahraman