Bayram denildiğinde akıllara yemeklerle donatılmış sofralar geliyor. Bir de bayram kurban bayramı olunca sofralarda etin çoğunlukta olması kaçınılmaz oluyor.

Et tüketiminin artması, sebze ve kurubaklagil gibi yemeklere fazla yer verilmemesi ise kabızlık gibi sağlık sorunlarına neden olabiliyor. Çünkü et proteinden zenginken bağırsaklarımızın düzgün çalışabilmesi için ihtiyaç duydukları liften fakirdir.

Bu nedenle kurban bayramında kabızlıktan korunmak için bunlara dikkat etmelisiniz. 

Et yemeklerinizin yanında salataya yer verin
Etlerin lif oranı oldukça düşüktür bu nedenle yemeklerinizin yanında mutlaka salata tercih etmelisiniz. Salata tüketimi sadece lif değil birçok vitamin ve mineral gereksinmenizi de sağlamanıza yardımcı olacaktır. Aynı zamanda demir eksikliği yaşayan kişiler et yemeklerinin yanında salata tüketerek ette bulunan demir mineralinin vücutlarındaki emilimini de arttırmış olacaktır. Salataya limon eklemek ise limonun içerisindeki C vitamini ile bu etkiyi arttıracaktır. 
 
Etlerinizi sebzeli pişirin
Azalan sebze tüketiminizi arttırmak için yemeklerinizi sebzeli pişirmeyi deneyin. Et sote değil sebzeli et sote yapın. Izgara yapıyorsanız etlerinizin yanında sebzeleri de ızgara yapmayı unutmayın. Bu sayede anlamadan sebze tüketiminizi de arttırmış olacaksınız. 
 
Probiyotik içeren besinlerin tüketimini arttırın
Probiyotikler, bağırsaklarımızda normalde de bulunan faydalı bakterilerdir. Bu faydalı bakterileri arttıracak şekilde beslenirseniz sindiriminize faydaları olacak sizi kabızlıktan koruyacaklardır. Yoğurt, kefir gibi besinler probiyotik bakterileri içeren besinlerdir. Laktoz intoleransı olan kişiler laktozsuz kefiri tercih edebilir. Aynı zamanda probiyotik ilave edilmiş peynir, süt gibi besinler de marketlerden bulunabilir. Veya probiyotikler tablet olarak eczanelerden alınabilir.
 
Su için
Bağırsaklarınızın verimli çalışabilmesi ve kabızlık yaşanmaması için lif kadar suya da ihtiyacımız vardır. Bu nedenle et tüketiminin arttığı bu günlerde hem kabızlıktan korunmak hem hazımsızlık yaşamamak için su tüketiminizin de yeterli olup olmadığına dikkat etmelisiniz. Gün içerisinde mutlaka 2-2,5 litre su tüketmeye özen göstermelisiniz. Yeterli su tüketip tüketmediğinizin kararını idrar renginize bakarak karar verebilirsiniz. İdrarınız koyu renkli ise suyu yeterli miktarda içmiyorsunuz demektir. 
 
Kurubaklagil tüketmeyi ihmal etmeyin
Kurubaklagiller de lif içeriği yüksek besinlerdir. Sebze tüketiminizin yanı sıra kurubaklagil tüketiminizi de arttırarak lif alımınızı arttırabilirsiniz. Hafif yemek yemek istiyorum diyorsanız salatalarınıza haşlanmış kurubaklagil ekleyerek liften zengin, hafif bir öğün yapmış olursunuz. 
 
Fiziksel aktivitenizi arttırın
Yeterli lif ve su tüketiminin yanı sıra arttıracağınız fiziksel aktiviteniz de bağırsaklarınızın doğru ve verimli çalışmasına yardımcı olacaktır. Akşam yemeklerinden sonra yarım saatlik yürüyüşler bile sindirim sisteminize yardım edecek kabızlık sorunu yaşamanızı önleyecektir.
 
DİYETİSYEN DENİZ ZÜNBÜLCAN