Gündem Kurtarma fiyaskosu

Kurtarma fiyaskosu

31.12.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Adriyatik’te yanan feribottaki yolcu listeleri ve kurtulanlar birbirini tutmuyor, iki Arnavut denizci operasyonda ölürken, feribot hakkında denize çıkamaz raporu verildiği ortaya çıktı.

Kurtarma fiyaskosu

Yunanistan’dan İtalya’ya giderken pazar günü yangın çıkan Norman Atlantic feribotundaki kurtarma operasyonu ayrı bir kabusa dönüştü. Feribotu işleten ANEK firmasının açıkladığına göre gemide 437 yolcu vardı. On kişinin hayatının kaybettiği faciadan kurtulanların sayısının olması gerekenden 38 kişi az çıkması soru işaretleri yarattı. AFP ajansı, Yunan ve İtalyan hükümet yetkililerinin yolcu listesiyle kurtulanlar arasında ciddi farklılıklar bulunduğunu doğruladığını belirtti.

Haberin Devamı

Kaçak Afganlar var
Yunan Deniz Ticareti Bakanı Miltiadis Varvitsiotis, bir kişinin ANEK listesinde iki kere yazdıldığını belirterek “Bu listedeki isimlerin gerçek olduğuna dair şüphelerim var” dedi. Varvitsiotis’in ‘iletişim kopukluğundan’ şikayet ettiği İtalya ise feribotta kurtulanlar arasında ismi yolcular listesinde gözükmeyen Afgan vatandaşların olduğunu belirtti. Afganların kaçak mülteciler olarak feribota girdiği tahmin ediliyor.

‘Denize çıkmamalıydı’
24 saat boyunca alt katları yangın nedeniyle ısınan, üst güvertesi soğuktan donan yolcuların anlattıkları da fiyaskonun boyutlarını ortaya koydu. Orta yaştaki erkeklerin, kurtarma sırasında öncelikle çocuklar ve kadınların yerine helikopterlerin sepetlerine oturduğu anlaşıldı. İstisnasız bütün kurtulanlar, yangın sırasında ne yapmaları gerektiği konusunda mürettebattan talimat almadıklarını söyledi. Eşini faciada kaybeden Yunan vatandaşı Teodora Doulis, “Feribotun garajı benzin kokuyordu” dedi.

Haberin Devamı

Yardım görevlileri öldü
Adriyatik Denizi’nde işleyen feribotların güvenliğine dair bir rapor hazırlayan İtalyan milletvekili Mauro Pili, trajedinin ‘Akdeniz’de yaşlı gemilerin utanç verici trafiğinin sonucu’ olduğu saptamasını yaptı. Pili, beş yaşındaki Norman Atlantic’in altı kere el değiştirdiğine dikkat çekti. Öte yandan, Norman Atlantic’i Arnavutluk kıyılarına çeken romörkörlerin gemiye bağladığı halatların kopması sonucu ağır yaralanan iki Arnavut sahil kurtarma görevlisi hayatı kaybetti. Böylece ölü sayısı 12’ye çıktı.

Denize açılamaz raporu verilmiş

Yunan müfettişlerin 19 Aralık’ta, feribotta inceleme yaparak eksiklikler tespit edip “denize çıkamaz” raporu verdiği aktarıldı.
Feribotun sahiplerinden Visemar di Navigazione, 19 Aralık tarihli bir güvenlik kontrolünde en az bir yangın çıkışında sorun tespit edildiğini doğruladı. Şirketin iddiasına göre gereken düzenlemeler yapıldıktan sonra feribot yola çıktı. Fakat yangın çıkışları, acil durum aydınlatması ve cankurtaran ekipmanlarının yeterliliğiyle ilgili sorunların düzeltilip düzeltilmediği kesin olarak bilinmiyor. Denize çıkamaz raporunun verilmesinin ardından dokuz gün içinde ikinci bir denetleme yapılması gerekiyor. Yetkililer, ikinci bir denetimin yapılıp yapılmadığını kontrol edecek.
Cinayet davası
İtalyan sahil şehri Bari’de Savcı Giuseppe Volpe, faciada ANEK firmasının ve Norman Atlantic’in kaptanının sorumluluğunun tespiti için ‘cinayet’ şüphesiyle soruşturma başlatmaya hazırlanıyor. Volpe, araştırma için geminin enkazının İtalya’ya yollanmasını talep etti. Savcılığın araştırmasında yangının nasıl bu kadar hızlı yayıldığı ve niçin başladığı alanda kontrol altına alınamadığı incelenecek.

Haberin Devamı

Bir Türk öldü

NTV’nin haberine göre, İtalya Ulaştırma Bakanlığı, yolcu listesindeki hatalardan dolayı kayıplarla ilgili olarak net bir rakam veremediklerini ancak feribotta Hafize Savaş isimli bir Türk’ün öldüğü açıkladı. Dışişleri Bakanlığı yetkilileri de Savaş’ın öldüğünü doğruladı.