İstanbul Kurumiçi Girişimcilik Konferansı İstanbul'da Düzenlendi

Kurumiçi Girişimcilik Konferansı İstanbul'da Düzenlendi

08.11.2017 - 14:14 | Son Güncellenme:

.

Kurumiçi Girişimcilik Konferansı İstanbulda Düzenlendi

5’inci Kurumiçi Girişimcilik Konferansı’nda bu yıl startup işbirlikleri masaya yatırıldı.

Özyeğin Üniversitesi Girişimcilik Merkezi tarafından bu yıl beşincisi düzenlenen Kurumiçi Girişimcilik Konferansı Türkiye’nin önemli kurumlarının yöneticilerini bir araya getirdi. ’Kurumların yeni silahı: Rekabette başarının sırrı startup işbirliği’ teması ile gerçekleştirilen konferansta alanında önde gelen isimler kurumiçi girişimcilik konusunda yeni uygulama modellerini ve vizyonlarını aktardı. Açılış konuşmasını TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Erol Bilecik’in yaptığı 5’inci Kurumiçi Girişimcilik Konferans’ına ayrıca Allianz Türkiye’nin CEO’su Aylin Somersan-Coqui, Aygaz CEO’su Gökhan Tezel, BASF Türk’ün CEO’su Buğra Kavuncu, Citigroup Genel Müdür Yardımcısı Barış Tezcan, konuşmacı olarak katıldı.

“Bu yüzyıl girişimcilik yüzyılıdır”
Konferansın açılış konuşmasını yapan TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Erol Bilecik, "Artık girişimciliği bir kültür olarak benimsemeyenler, çağın kaybedenleri, geride kalanları, oyunda kalamayanları ve yok olanları oluyor. Gerçek bu kadar net ve açık bir şekilde karşımızda duruyor. Bu yüzyıl, ’Girişimcilik yüzyılıdır.’ Oyunda kalmanın en önemli kuralı da girişimciliği tüm boyutlarıyla benimsemektir. Kurumiçi girişimciliği desteklemeyen kurumlar, kısa bir süre içerisinde buzluğu olmayan bir buzdolabı ya da internete bağlanma özelliği olmayan bir bilgisayar kadar yabancı, demode ve oyun dışı görülecekler. Bu dönüşümün dışında kalmak gibi bir lüksümüz yok. Bunun için de çalışanlarımızı üretmeye, keşfetmeye ve şirketin normal çalışma süreçlerine alternatif yenilik test süreçlerine katılmaya teşvik etmeli, desteklemeliyiz."dedi.
Türkiye’nin girişimcilik ekosistemine katkı sağlamayı amaçlayan çalışmalarından biride Silikon Vadisi olduğunu belirten Bilecik, “Girişimciliği destekleyen tüm çalışmalarımızı son dönemde San Francisco’da kurduğumuz TÜSİAD Silikon Vadisi Ağı ile daha da güçlendirmeyi ve geliştirmeyi amaçlıyoruz. Bu sayede, hem Silikon Vadisi’ndeki profesyoneller ve girişimciler ile bağları güçlendirirken, hem de bölgenin girişimcilik alanındaki yüksek birikiminden yararlanmayı ve Sanayi 4.0, STEM, inovasyon, internet ekosistemi, dijitalleşme ve girişimcilik alanlarındaki çalışmalarına katkı sağlamayı hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.

“Yarına yön vermek için dönüşmek zorundayız”
Şirketlerin, yarınlarına yön vermek için derinleşen rekabet dinamiklerine karşı artık hızlıca dönüşmek zorunda olduklarını belirten Allianz Türkiye CEO’su Aylin Somersan-Coqui, “Dönüşüm için ise mevcut iş yapış biçimini sorgulamak ve yeniden tanımlamaktır. ’Kurumiçi girişimcilik’ ihtiyaç duyulan tanımın ta kendisidir. Biz çalışanlarımızın, ’girişimci’ ruhuyla davranma yeteneği kazanmasının yanı sıra müşteriyi ve pazardaki potansiyeli sürekli gözlemleyen, olaylara bütünsel bakarak hızlı aksiyona geçebilen bireyler olmalarını istiyoruz. Allianz Türkiye’nin her bir biriminin, müşterilerin hayatlarını kolaylaştıracak, onların yeni nesil sigortacılık ihtiyaçlarına cevap verecek projelerin gerçekleştirilmesi yönünde, gerek kurumiçi girişimci potansiyelini harekete geçirmesini, gerekse kurum dışındaki girişimcilerle işbirliği yapmasını hedefliyoruz. Bu yüzden kurumiçi girişimciliği yalnızca bir program olarak değil bir kültür dönüşümü ele alıyoruz. Kurumiçi girişimcileri ne kadar çok sayıda olmalarını sağlayabilirsek yeni iş yapış modellerini oluşturmamız daha kolay olacaktır” şeklinde konuştu.

“Şirketler girişimcilik dünyasını rakip değil, fırsat olarak görmeli”
Şirketler, hızla büyüyen girişimcilik dünyasını kendilerine rakip olarak değil, rekabette hızla hareket edem bir iş birliği fırsatı olarak görmeleri gerektiğini vurgulayan Özyeğin Üniversitesi Girişim Fabrikası Kurucu Direktörü İhsan Elgin, “Girişimcilik dönüşümü olarak tanımladığımız bu katalizör sayesinde, ağırlaşan kurumların kuruldukları ilk günlerdeki gibi çevik hareket etmesi, mevcut işini sürekli yenilemesi ve yeni işler denemesi mümkün olacaktır. Bunun için de CEO ve Yönetim Kurulu başta olmak üzere, şirketin iş yapışından, eleman seçimi ve ödüllendirmesine kadar bütünsel bir şekilde değişmesi gerekir. Aynı zamanda şirketler, hızla büyüyen girişimcilik dünyasını ve startupları da kendine rakip olarak değil; rekabette hızla hareket etmek için bir iş birliği fırsatı olarak görmelidir. Bu sebeple, kendi girişimcilik ekosistemini, kaynaklarını ve yetkinliklerini açarak yenilikler üretmek temel rekabet stratejisi olmalıdır” ifadelerini kullandı.

“İnovasyonda başarı için tüm paydaşların senkronize çalışması şart”
Aygaz CEO’su Gökhan Tezel de “İnovasyonda başarı sadece iç kaynaklar ile değil, tüm paydaşların bir arada senkronize çalışıp birlikte değer katmasıyla gerçekleşiyor. İnovasyon deyince hız lazım, risk almak lazım , girişimcilikte başarı şansı düşük olsa bunu denememiz lazım” diye konuştu.
Şirketlerin yenilikci çalışanlara muhtaç olduğunu belirten BASF Türk CEO’su Buğra Kavuncu, “Kurumlar çalışanlarının üreticiliğini ve girişimciliği ölçüsünde yenilikçi olabilirler. Çalışanlarına yetki ve özgürlük tanıyan, onlara hata yapma lüksü tanıyan kurumlar girişimci bireyler için çekici olurlar. Bir kurum için mevcut fırsatlar ve iş potansiyelleri en çok çalışanlar tarafından görülür. Bu fırsatların değerlendirilmesi ise ancak girişimci yaklaşıma sahip çalışanlarla mümkündür. Kurumlar yeni fırsatları görmek ve değerlendirmek için girişimci karakterde çalışanlara ve yaklaşıma muhtaçtır” dedi.