Yarın sabah uyandınız.
İlk aklınıza gelenlerden biri dolabınızdaki kıyafetleri düşünerek günün kombinine karar vermek olacak muhtemelen.
'O siyah etekle o gömlek uyar mı?', 'Siyah pantolonun üstüne mavi hırka giysem nasıl olur?', 'Bu takım elbiseyle şu montu giyebilir miyim acaba, güzel durur mu?'
 
Ne zor değil mi?
Düşün düşün insan deli oluyor.
Size göre o an daha kötü bir ikilem olamaz di mi?
Ama var.
Görme engelliler bunların hiçbirini yapamıyor.
Çoğu dolabında hangi renk gömlek var hatırlamıyor/bilmiyor.
Dolabın kapağını açtığında hangi tişörte dokunduklarını anlıyor belki ama rengini, kumaşını, desenini hatırlayamıyor.
1 sene önce aldığımız kıyafetleri biz GÖRENLER unuturken, görme engelli bireyler için belki de bu süre çok daha kısa. 
Mağazaya gittiğimizde bizim tek derdimiz beğendiğimiz gömleğin fiyatı veya bedeniyken onlar ne rengini, ne modelini, ne fiyatını, ne kumaşın içeriğini ne de bizim gözlerimiz sayesinde gördüğümüz hiçbir şeyi bilmeden alışveriş yapmak durumunda kalıyor. Nasıl mı yapıyorlar?
 
Anlattıklarına göre sorarak.
 
"Rengi ne?"
"Fiyatı ne kadar?"
"L bedeni var mı?"
"Taksitli ödersem ne kadar ödeyeceğim?"
"Nasıl yıkamak lazım?"
 
Bu arada akıllarından şunlar geçiyor muhtemelen:
 
' Acaba fiyatını tekrar sorsam rahatsızlık verir miyim?'
' Başka bedeni var mı acaba?'
' Bunun hangi renk seçenekleri var acaba?'
 
...
 
Her şeyi birine sormak zorunda olduğunuzu düşünün.
 
Bugün lansmanı yapılan ve detaylarını henüz öğrendiğim LCW Sense projesi işte bu yüzden beni etkiledi.
 
LC Waikiki dünyada bir ilke imza atarak LCW Sense isimli bir proje kapsamında görme engellilerin modayı takip etmesi, ürün bilgilerini kimseye ihtiyaç duymadan evet HİÇKİMSEYE sormadan edinebilmeleri hedefleniyor. 
 
Sesli komut ile telefonlarındaki uygulamada barkodu okutmaları istenen görme engelli bireyler, LCW Sense uygulaması üzerinden ürünün etiketini okutarak ona dair her türlü bilgiyi edinebiliyor.
 
Dolayısıyla ne giyeceklerine ve tarzlarına onlara yardımcı olan satış elemanı veya aileden biri yerine KENDİLERİ karar verebiliyor.
 
Satın aldıkları ürünün iç etiketini de ev içerisindeyken okutarak kaç derecede yıkamaları gerektiği gibi bilgilere de ulaşabiliyorlar.
 
Çorap harici tüm ürünlerin bilgileri mevcut. Çorapları için ise çorabın iç kısmına Braille ile çorap rengini yazmayı hedefliyorlar.
 
Müthiş.
Umut vaadedici.
Bağımsızlaştıran bir proje.
 
LC Waikiki bu projeyle gerçekten de "ulaşılabilir moda" kavramının öncüsü olacağa benziyor.
 
Önümüzdeki günlerde daha pek çok kez adını duyacağımız bir proje LCW Sense.
 
Umuyorum bu proje diğer tüm markalara örnek olur.
Umuyorum özellikle tüm giyim markaları etiketlerine Braille alfabesi eklemeyi düşünür.
Umuyorum görme engellilere göz olacak nice projeler geliştirilir.
 
Tebrikler Lc Waikiki :)
 
Gizem Aydoğan